Haha min förra projektledare sa alltid " räkna med att det går åt helvete så kommer du alltid bli positiv i slutändan "
Med glimten i ögat ska tilläggas
Haha min förra projektledare sa alltid " räkna med att det går åt helvete så kommer du alltid bli positiv i slutändan "
Med glimten i ögat ska tilläggas
Planera för att det går åt helvete.
Det var min inställning när man skickade in artiklar till konferenser under doktorandtiden. Det fungerade då, så då borde det ju fungera nu!
Varför osl i tredjekedja??
Ingen Önerud, så vi kanske kan ha sett honom spela för sista gången?
Ska bli roligt att se AP20 på isen igen. Tror detta kommer bli vår tuffaste match hitintills denna säsongen. Rögle var riktigt bra senast mot Oskarshamn. Det HV71 gjorde bra mot Oskarshamn var att vinna det fysiska spelet, något som lär bli en aningen svårare mot ett ganska storväxt Rögle. Lesund gjorde comeback förra matchen, dominerade det fysiska spelet (ni har säkert sett hans dunder tackling på Lodin) men utgick sen skadad. Tveksamt om han spelar idag men vore annars kul att se en match-i-matchen mellan Tikka och Lesund.
Ska se matchen på plats, tillsammans med min sambo som är Rögle-fantast. Kan gå hett till och hoppas på det bästa men hjärnan säger att Rögle bör ta detta ganska enkelt. Nyckeln idag är nog att minska antalet utvisningar då Rögle är sylvassa där (har två På-formationer av hög kvalité). Ska bli kul att se deras nya tilltänkta spjutspets vad gäller offensiva backar i form av Thomas Gregoire som spelar sin första match idag. Hoppas han går av isen poänglös…
Tipp med hjärtat: 5-3 till HV71
Tipp med hjärnan: 5-1 till Rögle
Tuffa bortfall i Kaski, Strålman och Tedenby.
Vill se linjer i spelet.
Vill se mindre utvisningar.
Vill se Borgström ta steg.
Vill se riktigt griseri blandat med lite finess av Tikka.
När när när ska detta hv få spela ihop sig är min fråga. Alltid är de nån/några spelare med rätt bra kraft borta?? . Helt omöjligt att kunna göra dehär vi på forumet letar och tittar efter. Linjer , fina passningar , tryck i anfallszon mm.
Allt de kommer av allt spelare är ihop spelade och vet sin roll i kjedjan och vart man har varandra. Men just nu är de fan inte lätt när dom ”tänkta” linorna aldrig får spela ihop…
punkt tre och fem är inkompatibla.
Gissar på klar vinst för Rögle. De har ett snabbt spel och ser samspelta ut. HV däremot har en lång väg kvar. Givetvis störande med så viktiga spelare borta, men äntligen får AP20 kliva in i ”hetluften”.
Känns generellt som vi haft många störmoment i våra förberedelser såhär långt, samtidigt som det sett virrigt ut i framförallt försvaret. Tungt att såväl Kaski som Strålman saknas idag och fortsatt också Tedenby som varit en av tämligen få ljusglimtar såhär långt. Men, fokusera på de som är tillgängliga och förhoppningsvis bör vi se tydligare spel, tajtare försvarsspel och att man står upp mer vid defensiv blå
Tack för genomgång! Rögle känns väldigt vassa den här säsongen och verkar förutom spetsighet framåt hittat en ny riktigt bra mv och ikväll får vi kanske en första inblick i om de även hittat en ny bra offensiv back då… Utan både Ortio, Strålman och Kaski kan det bli riktigt tufft, men som du säger gäller det att stå upp i det fysiska spelet och låta det göra lite ont att möta HV igen.
Skickar också med ett innerligt lycka till med tanke på att ni har olika färger på tröjorna, känns som det kan behövas för den fortsatta kvällen…
Hade varit kul och se kemi ikväll direkt i första kedjan, men man får nog räkna med att det kommer ta lite tid.
Haha ja hon kör så vill jag slippa att gå hem till Ängelholm så blir det att vara lugn för att behålla friden
Det läskiga med Rögles lag är att de har fyra mer eller mindre första kedjor. Dvs vilken formation som helst kan gå in och avgöra. Känns som vi är väldigt beroende av vår första kedja och möjligtvis Nättinen-kedjan som varit fin och överraskat.
Såg att Rögle ställer deras nya tjeckiska målvakt i målet. Han har varit grym på försäsongen så ah, detta kan bli spännande eller också väldigt dystert. Återstår att se
Vore roligt om man gav Fransson chansen i PP nu när Strålman och Kaski är borta. Hugo har ju visat tidigare att han är vass i den spelformen.
Oavsett hur det här slutar ikväll, se till att njuta av att se Hååve spela!
Varför saknas strålman? Tungt med alla tapp.
När börjar matchen?
Nu!
Svårt o sätta försvarsspelet med Kaski och Strålman borta… Tror på storförlust.