Träningsmatch 7: Rögle BK - HV71 (230904)

En ny chans att träna match. I Halmstad av alla ställen.
CAP20 ( :grimacing: ) tillbaka i spel. Grymt.

2 gillningar

Se om AP kan sätta fart på de andra.
Tror hv tar detta med 4-3

1 gillning

Rögle ser riktigt bra ut! 6-2 till Rögle, tyvärr.

Haha ja. Tror fan dom tar guldet nästan. Spelar sjukt bra. Men vill intala mig själv att hv vinner.

OSL snurrar upp grötröfvarna. :sweat_smile:

HV gör fall framåt men torskar ändå med 4-2, matchavgörande målet kommer självklart från Abols och sen sätter Tambellini 4-2 i öppen kasse.

Jävligt synd att vi inte kan köra exakt dom femmorna som är tänkta ihop. Men ja , tror AP kan ha stor betydelse för gruppen och kan komma in och ställa krav.

Vad tror vi om uppställningen ikväll? AP - Borgy - Brännan borde ju bli en enhet. Är lite sugen på att se tre av de hetaste på försäsongen tillsammans, OSL - Nättinen - Lenc. Skulle kunna bli Forsberg - Tikka - Moelgaard och Önerud - Stakkestad - Lindbäck. Hade dock varit fortsatt intressant att se Hugo P mer inför serien, piggt intryck!

2 gillningar

Tycker de är bättre att fortsätta med foppa-nätt-lenc nu när dom varit så bra. Bättre o ge dom ännu mera tid ihop. Sen peta in en junior på tedenbys plats

1 gillning

Yes, köper det. Känns viktigt att nyttja OSL på ett så bra sätt som möjligt direkt. Tror han kan lyfta rejält. Men byt plats på honom och Foppa så blir det nog åka av där också :slight_smile:

AP kommer varken göra från eller till i sin första match för säsongen.
Rögle kommer vinna komfortabelt ikväll.

1 gillning

Ja absolut kul o se hade de varit. Men för att sedan bara skifta tillbaka när teden är tillbaka så gör de ingen nytta.

Hur mycket vi än hoppas att AP20 ska glänsa och göra åtta mål ikväll, kommer det inte ske. Han har inte spelat match sen i maj(?) och kommer ha svårt med tempo, timing och säkerligen pingislungor deluxe.

Jag vill bara se honom vara hyfsat igång till premiären, för då kommer jag vara på plats.

1 gillning

De tror jag ingen här med suntförnuft tror att han kommer göra. Men han är trotts allt lagets stjärna och kapten. De måste ge en form av kick till de andra i laget. Tror han kan komma in med många bra idéer i spelet ( inte bara hans egna kjedjor)

Just nu vill jag bara se något positivt. Hittills på försäsongen har HV egentligen inte visat någonting alls. Spelarna ser vilsna ut. Vi har blivit tillbakapressat och glimtat till i kontringar. Ett tryggt försvarsspel och längre anfall vore en bra start. Orkar inte med ännu en ångestsäsong.

3 gillningar

I kväll kommer de bli åka av för Hv tror jag. Svårt se dom få ner farten mm på Rögle.

4-1 till rbk.

Eller ett Rögle som underskattar hv och de blir tvärtom.

Idag vill jag se…
…linjer i spelet, åtminstone en liten tendens till att vi har ett spelsystem.
…seger. tror det här laget behöver bygga lite självförtroende inför premiären.

4 gillningar

Vad han tillför just i bemärkelsen av poäng och resultat är ju underställt det faktum att vi äntligen har vår leadingline på isen och kan börja spela ihop både dom och rätt pp. Bra med två matcher i kroppen för dom. Mot Rögle hoppas jag få se ett tight spel och att vi kan stå upp bra på linjerna. Prioritera försvar. Oavsett resultat behöver vi känna nån form av kontroll på händelserna och matchen.

Det är lika bara att man (jag/vi?) är inställda på ångest…eller de flesta härinne har nog haft “ångestmode” påkopplat 24/7 gällande HV, de senaste säsongerna? :wink: :sweat_smile:
Men man längtar lik förbannat lika mycket till varje match :blue_heart:

3 gillningar