Träningsmatch 8: HV71 - Malmö (230909)

Då kör vi. Jag har nytt kontrakt med allente, så jag kommer titta hemifrån idag.
Vilka skall till Husqvarna Garden?

Taggad som fan! Hoppas på mycket publik och bra stämning. Ska bli intressant att se Malmös nya spelare med!

2 gillningar

Tufft idag med Kaski och Seppälä borta. Har Önerud åkt på bakslag?
Aja, idag måste linjerna sitta! Nu får ju dom nya spelarna känna på ett fullsatt Husqvarna Garden

Trevlig dag på er som är där :smiley:

1 gillning

Några saker jag hoppas att se och kollar extra på idag:

Kan man ta ytterligare något steg i försvarsspelet från Rögle matchen, både i det kollektiva och individuella? Vad som funkade så bra i senare delen av förra säsongen var att man hjälpte målvakten på ett förutbestämt och systematiskt sätt att täcka av vinklar så det blir mindre nät att skjuta på. Då kan målvakten enklare läsa avsluten.

Viktigt att man börjar bli mer varierade och därmed svårläst i zoningångarna. Det är ganska svårt att sätta med många nya och på kort tid. Men jag vill se mer variation och att Centern är mer involverad i uppspelsfasen. Nu har det blivit mycket back - ytter - dump.

Att Borgström steppar upp. Grymt viktigt att första Centern bidrar i alla zoner och även producerar poäng.

1 gillning

Blir kross i em. Det är nu allt släpper. HV71 krossar Danmark med 5-0 (Bra odds) SKÅL!

1 gillning

Kan tillägga att Seppälä var på gymmet där jag tränar och körde ben idag så det är inte en benskada iallafall för han gick tuuungt i vikter :sweat_smile:

4 gillningar

Nu visar vi Malmög hur en falafel ska vispas.

4 gillningar

Inte på plats idag, men på torsdag blir det på plats
Hoppas vi städar av Malmö o får med oss lite självförtroende till torsdag :grin:

Varför saknas Seppälä och Kasken?

På plats nu. Damlaget spisade av västra Frölunda på en bekvämt sätt med 5-2. Gött.

3 gillningar

Ingen aning :blush:

Grabben var så nöjd när han fick sitta med vid autografskrivningen i #16 Armborgs knä. :blue_heart::yellow_heart::white_heart:

4 gillningar

Skadeläget sen tidigare
https://www.hv71.se/article/0r6as0b-3iaijd/view

På plats. Hoppas på seger. Sitter under klacken. Tycker Marmenlind släpper mycket nu på värmningen😉

1 gillning

Helt ordinarie forwardssida men de tre viktigaste borta i defensiven.

Intressant att se hur det defensiva faller ut.

Många mål idag?

2 gillningar


Jag är redo för att domaren skall släppa pucken. Valde rejäla grejer i den tillfälliga sommarvärmen

3 gillningar

Kedjorna ser riktigt bra ut offensivt. Hoppas 4:e kedjan tar för sig även den ser intressant ut.

Det jag möjligen kan sakna är en lina som stänga ner motståndarnas bästa. Alla linorna har mer av en offensiv balans. Men funkar detta så kommer man mala ner motståndarna, kommer bli jobbigt att möta HV då alla kan bidra offensivt. Det finns även mer tyngd än under fjolåret.

1 gillning

Japp. ser väldigt tunt ut när ledande backar är borta. Strandell och Fransson har mycket att lära i def zon.

1 gillning

Grym räddning .