Träningsmatch: Adler Mannheim - HV71

[size=150] Adler Mannheim - HV71[/size]

Träningsturnering i Tyskland stundar för HV71. På onsdagskvällen
ställs HV71 mot det regerande tyska mästarlaget Adler Mannheim.
På fredag är det sedan dags för HV71 att möta tjeckiska Sparta Prag
i den tyska staden Heilbronn och på lördagen återvänder HV till Mannheim
för match mot schweiziska Genève-Servette.

JP: jp.se/article/jp-sporten-be … -tyskland/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Idag är de vinst som gäller inget annat

Sänds denna match någonstans?

nej

Vet att många skriker sig hesa över powerplay. Men ärligt bryr jag mig inte om det nu. Viktigaste är att se ett mkt bra grundspel. Att grunden börjar sitta för senast var alla ett skämt i princip. Vill att Lillis toppar mkt hårdare i matcherna. Sen vill jag tex inte se varken Sundh eller Andersson i pp.

Du vill att man ska gå hårdare på “bärande” spelare redan på försäsongen? Får jag fråga varför?

Nej man spelar de som är bäst för dagen tex i slutet om man jagar reducering. Sen tycker jag absolut bärande spelare verkligen måste komma in i matchen, ge de några extra minuter :wink:

Nu menar inte jag man skall toppa laget redan. Nu har man haft 2 uppvärmningsmatcher som gett mer frågetecken än svar (första matchen var ok den andra ett platt fall).
Nu närmar vi oss seriestart med stormsteg, nu måste grundspelet börja sitta, man måste börja tänka mer på PP och BP. De som man tänkt skall spela i vilka situationer måste nu få sin tid. Vill ha ett fungerande PP till seriestarten då jag tror årets seriestart är otroligt viktig. Vi måste få en okej eller bra seriestart och inte alls som förra året. Detta lag behöver lite lugn och ro. Får vi många raka förluster/inga 3 poängare i starten kommer pressen komma fort från media och framför allt oss supportrar jaha de är en ny lika dan säsong jag pallar inte detta tänket.
Och för att förhindra detta skall ske vill jag se en rejäll uppryckning nu och man börjar vinna matcher. Visst försäsong men jag tror inte de är bra för moralen om man kommer in till säsongen med en katastrofal försäsong.

Jag vill se en vinst och spelet släpper idag (även om man inte kan se matchen).

Hmm. Samma kedjor som sist med skillnaden att Stor-sampa går in bredvid lillebror och Törngren.

Tycker gott att Lillis hade kunnat kasta om helt och hållet med tanke på den avsaknad av kemi som dessa kedjor visat de två första matcherna…

Som många varit inne på ovan. Ser helst av allt seger ikväll. Hoppas på rapporter om bra grundspel och ja, mål i PP.

– Vi kommer att coacha mer för att vinna och inte bara rulla runt på spelare. Vi coacher kommer vara med aktiva än i de tidigare matcherna, säger Stephan Lundh.

Just det jag menar dags att börja köra på lite. Inte många matcher kvar nu. Sen håller jag med dig grundspelet måste börja sitta det är prio 1 anser jag. Att gå in i serien utan grunden sitter är idiotiskt. Men gå in serien med att grunden sitter och PP är uselt är dock bättre.

Vem tror ni gör Hv71 första mål i kväll?

Jag tippar på Camara.

m.youtube.com/watch?v=Azmzg59q9eY
Kanske denna kan funka…

Nice hoppas!!!

Jönköpingsposten jobbar på att få till en livesändning.

[url]https://www.jp.se/article/live-tv-19-20-adler-mannheim-hv71/[/url]

JP sänder matchen , man måste dock vara premium

Törngren gör 1-0.

Snyggt Törngren.

1-1. Mannheim kvitterar i PP.

Det blir, i vanlig ordning, sinnessjukt mkt boxplay.

1-1 efter första.