Träningsmatch: Adler Mannheim - HV71

HV kommer knappt ur zon…

Får ni igång sändningen? För mig funkar det fortfarande inte…

Den rullar här. Du missar ingen bländande hockeyunderhållning.

Här funkar det, inte mkt å se dock.

Lite OT! Oskarshamn leder med 5-1 mot Djurgården.
Spelar en mycket mer fartfylld hockey än Hv! De kommer igenom mittzon med kontroll över puck i offensiva zon.
Hv fortsätter med att dumpa och jaga a la NHL!

Funkade inte under Dahlén, AJ, Lindbom men ändå fortsätter Lillis med samma.
Varför ge bort puck när man har den genom att skicka ner o lägga energi på att vinna tillbaka den kommer jag aldrig att förstå mig på!

Riktig jäkla skitmatch. Igen. Vi är så uddlösa så det är skrämmande. Fullständigt ofarliga i anfallszonen!

med tanke på de vi värvat är de inte än överraskning direkt

Han som kör ismaskinen är grym. Tysk precision!

Paus?

Fan vad tråkigt att hv spelar skit. På riktigt orolig för denna säsong. Känns som vi hamnar i botten… Vi har ingen som helst spets :frowning:

Kan tycka att det är lite märkligt att detta är vad man kan bjuda på!
Så mycket vinnarskallar och rätta karaktärer och visar inte mer.

Tycker man kan ställa sig frågan vad det är som felar när såpass namnkunniga spelare värvat och inte klarar leverera när man kommer till Hv! Är man så hårt styrd av systemet att det låser sig för t ex Sandin, Wännström, Thuresson som ändå varit pålitliga poänggörare genom åren. Blir ändå lite orolig då säsongen närmar sig och vi knappt skapar tryck i anfallszon!

Oskarshamn krossar DIF!
De får Hv att se ut som ett Div.1 lag om man jämför deras fart o anfallsspel!
Sån enorm skillnad på lagens sätt att spela!

nä detta blir en mörk säsong med denna spelideen

Kan någon ge någon form av rimlig förklaring till varför Jocke spelar PP?
Han är ju inte direkt ngn offensiv spelare.

när har lundhs uttagningar gjort nån som helst logik? Trött på man alltid satsar stenhårt på bara brunkrare…

vad har lundh och Hult för problem med offensivt skickliga spelare?

Vet att det är otroligt tidigt men det ser inte ljust ut efter 3 matcher.
Ska Hv återigen sparka en tränare tro?
Är bedrövligt att man envisas med denna hockey som inte ger någon vidare utdelning!

Det är 3st coacher som inte verka vilja se att denna speluppbyggnad inte är ett framgångsrecept!
Mina grå hår blir allt fler!

2-2 Kinnvall i PP

Mål i PP. Så ooooootroligt viktigt!

Happ, det fick man äta upp direkt. Läcker assist och grymt avslut från Kinnvall.

Bästa tränaren med bästa spelidén och de bästa spelarvärvningarna. Ändå ser det ut så här. Konstigt. Men med så mycket offensiv spets som finns i laget ordnar det säkert upp sig till SHL drar igång.

Edit: Yay mål!!!