Träningsmatch: Frölunda HC - HV71 (Frölundaborg)

Vill dock se en vassare tredjelänk brevid Lias och Wedin än Thörngren…Sandin ska vara där!
Thörngren är knappast en måltjuv, snarare en sumpare? Han brukar inte ha kylan i dem avgörande lägena. Ingen naturlig målskytt tycker inte jag iaf. Farten har han dock.

Gäller att se nyktert på insatsen. Är mycket positiv till årets trupp och vi vann första träningsmatchen med stundtals fina kombinationer. Kunde dock i ärlighetens namn slutat annorlunda om vi inte haft Gunnar i målet. Räddade oss många gånger när det stod o vägde. Plocken på Fribergs friläge var fenomenal. Frölunda tar två puckout utvisningar och vi nyttjar ett 5-3 spel för o vinna matchen. Var skönt att Kokkonen satte ett av sina klara lägen. Frågan är hur det låtit här vid förlust om han inte gjort det. Borde självklart gjort något ytterligare mål på de kanonlägen han hade.

Med detta sagt. Rahm och Hult behöver inte avgå om vi förlorar mot Växjö på lördag! :wink:

Personligen så gillade jag vad jag såg gällande Forsberg men tyckte Kokkonen såg rätt trubbig o slö ut?
Han hängde en balja men sen då? Kanske missade jag ngt ?

Han fixade fram straffen. Han stack bra och tidigt på en riktigt fin lobb från egen zon. Jag tycker han visade sig ganska pigg framåt och hamnade ofta i lägen, han visade fina tendenser. Det är väl så lovande det nu kan bli efter en match, men det ska bli spännande att se hur det går för honom när han får känsla för hur det är i SHL och fått lite mer skärpa med matcherna som kommer.

Jo Gunnar var grym, men tycker också att Rubin gjorde ett gäng riktigt bra räddningar också på ett antal lägen. Sen satte ju Wedin? en klockren i virket.

Det som var bra var hur man transportera puck från egen zon genom mittzon och in i offensiv zon som vi hade problem med förra året. Det såg bra ut. Många bra passningskombinationer i offensiv zon för och hitta lägen. Där ligger vi långt framme. De vi hade problem med var spelet runt och framför eget och motståndarnas mål. Frölunda var klart bättre att ta sig in framför mål än vad vi var. Där måste framför allt våra backar bli bättre.

Men som helhet var det en bra första träningsmatch

Håller med. Gillar Törngren och det finns en nog en 30p i honom, men en skarpskytt med Lias och Wedin, som Sandin, har potential att bli seriens bästa kedja. Frågan är var Törngren tar vägen då - tar antagligen Nybecks plats med Önerud och Holmström medan Nybeck blir 13e? Oavsett verkar det som att vi kommer få tre kedjor som bör kunna producera poäng och en lite mer fysiskt inriktad. Gillar det mer än att sprida ut de starkaste korten över samtliga kedjor.

Jag tycker de ska fortsätta testa ha Törngren där, att sätta Sandin där när han förmodligen “snart” drar känns bara onödigt, bättre spela ihop den kedjan med någon annan i så fall typ Forsberg eller Bergström.

Men som sagt tycker de ska fortsätta, en kedja blir inte kanon direkt. Jag tror det kan funka får ge de några matcher till.

Hmm! Du är definitivt den mest negative på matchtrådarna nånsin, och det du.

alltså detta var ett ironiskt inlägg om det inte gick fram