Träningsmatch: Frölunda HC - HV71 (Kungsbacka)

[size=150]Frölunda HC - HV71[/size]

Kunde inte hålla mig och startar tråden nu några dagar innan första träningsmatchen
säsongen 18/19. Vilken abstinens man har nu och det ska bli roligt att följa laget denna
säsong. Sedan undrar man ju hur Lindbom, Lillis och Rahm formerar laget och vilka som
är tillgängliga till första matchen i Kungsbacka. Man kan ju hoppas att alla är friska och krya.

Här är lite info om matchen från frölundas hemsida: frolundaindians.com/artikel … smatcherna

Här är träningsmatcherna cmore sänder: bloggar.expressen.se/sannylinds … a-koll-pa/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Thörnberg har småskavanker och står över matchen. Undrar hur hans kropp mår egentligen.

Ja tråkigt att Thörna inte är med.

Från JP betalvägg om matchen:

Han drogs ju med småskavanker hela förra säsongen i stort sätt. Den gamle Thörnberg är borta. Tror vi måste spela han mindre anser bara 10 min per match o låt hans fokus vara PP och slippa alltför mycket BP och 5-5 spel

Den gamle Thörnberg är här menar du :wink:

Jag har nu två biljetter i näven till kvällens match. Skall bli intressant. Framförallt är jag nyfiken på om de behåller samma formationer som de tränade med i början. Det såg rätt bra ut, även om det inte är mycket att bedöma det på.

Jag kommer lägga en del fokus på att lista ut om Thuresson är så bra som han såg ut på träning 1. Dessutom vill jag kolla av Nils backspel samt återkomsten av #2.

Joker på många sätt: Kan Figrgen behålla målsinnet från träning 1?

Äntligen match igen, Matchen sänds på Cmore för er som ej har koll. KL 18:55 är det matchstart.
Nästan lika laddad som om det gällde sm-finalen nu när man varit utan hockey så länge :slight_smile:
Tror det kan bli en rolig överkörning av Frölunda idag.

Tror Törngren kan göra fina avtryck idag, samt Sundh och Johan Johnsson och en del nyförvärv. Har jag en känsla av.
Spännande att se hur Berglund står sig när han varit borta så länge från isen. Är dock inte orolig.

Jag är grymt taggad nu , tog ledigt från jobbet pga detta :smiley: .
Vet att det bara är träningsmatch , men fy fan va gött att det drar igång igen.
Som man har väntat och längtat :slight_smile:

:smiley:

Nån dom vet om man kan följa matchen nån annanstans? Nån live rapportering?
Har ej skaffat cmore för säsongen än, orutinerat jag vet.

Det är bara in och skaffa, det sänds ju ett gäng träningsmatcher där för en gångs skull. Färjestad HV71 på lördag också.

hittade en länk, vet ej om den funkar dock på facebook.

m.facebook.com/hanhalskingsif/p … club.se%2F

Tack Tommy. Ska testa.
Ja de är verkligen dags nu.

Hallå ngn som har koll.
Har Boxer. Får in alla Cmores kanaler. Cmore Fotboll men inte Cmore hockey???

0-1 HV! Klapp-klapp och Ljungh gör sitt första i HV-tröjan framspelad av Lauridsen.

Mkt vackert mål, Lauridsen ger Ljungh öppen kasse med ett finpass.

0-2! Ljungh igen. Petar in en puck ur ingen vinkel alls. Nisse med assisten.

0-2 HV…Ljungh igen :slight_smile: tror Nisse assisterade

Markus Ljungh going for hattrick…

Haha va händer? Spelar dom bra eller är Frölunda dåliga?

Haha…låter dig kommentera matchen PapaEmeritus, min tfn är seg…Nu åkte Thuresson ut, HVs andra BP