Träningsmatch: Frölunda HC - HV71 (Kungsbacka)

Ännu ett oförsvarbart dåligt PP av HV71 som inte lyckas med något. Frölunda var ännu en gång ytterst nära att göra mål i boxplay.
Helt otroligt vad dåliga dom är. Kommer inte bli nån skillnad om 15 matcher heller. De har tydligen skitit i att ens träna PP.

Kan vi inte toppa laget med de sju vitklädda knattarna som spelade i pausen när vi får powerplay?

Kinnvall gör ett underbart mål, pass Camara. 2-1 HV

Kinvall!

Inte från nån i media?

4 av 6 poäng från nyförvärv än så länge

Kinnvall är typ 1000 procent bättre än Ytterell.

Törngren är en av HV:s mest underskattade spelare. Finns så mycket potential där.

Williamsson kommer ta Perssons plats innan säsongen är slut.

Min analys efter 2 perioder:

Camara Ikonen Kinvall Emil J ser riktigt vassa ut

Homström Fröberg, inte sätt något av dem alls typ, men ska inte gnälla efter en match jag lovar.
Martinsson gav bort ett mål på ett sätt Lehtonen ALDRIG gjort, men som sagt, första matchen så…
Thörnberg ser seg ut, Önerud ser bra ut som vanligt, Gunnar stabil som alltid

Men Camara Kinvalls mål där, oj va snyggt

Fråga från en i soliga Brasilien, spelar man med pp/bp uppställningar. Eller rullar man med femmor, trots allt bara en vecka på is

Tycker det ser ut som förra året, helt obegripliga PP femmor och självklart är poängsprutan och pp kungen Sundh inne i pp som vanligt

Man rullar runt på formationerna. De som är oroväckande är att de ser likadant ut som förra säsongen. Man blir ängsliga och spelar sämre än i fem mot fem.
Frölunda har bara varit på is en vecka längre än hv. O de är klasskillnad på pp spelet.
Tyvärr tror jag vi får de tufft i sen spelformen i pr igen.

ställa ut ett träd gör mer nytta än Ytterell :stuck_out_tongue:

Annars helt ok 2 första perioder, försvarsspelet suger och behöver hitta positioner bättre.

Annars offensivt ser de helt ok ut men lite problem att lösa upp försvaret ibland.

Frölunda verkar vara lite bättre på att hitta öppningar än hv, men hv har sin fördel att de kör hela tiden utan någon större roll vilken femma som är inne.

Camara ser stark ut i närkamperna, Martinsson är tyvärr helt lost

Holmström är också helt vilse.

Första matchen för säsongen. Lugn.

2-2, HV lite vilse i pannkakan.

Thörnberg ser väldigt seg och oengagerad ut, undrar hur kroppen mår, stort frågetecken även för Sandberg.

lite som förra hv slarvar i försvarszonen och motståndarna är kliniska direkt, synd att hv inte kan vara lika effektiva

HV har haft 3 PP, och skapat absolut ingenting, nästan en bedrift i sig att det kan se så tamt ut.

3:e PP och HV71 är närmare självmål från Emil än motståndarens mål.
Jag skiter i att det är försäsong och spelarna är sega. Men på denna nivån ska banne mig PP se bättre ut.
Otroligt att de inte har pratat om det problemen eller tränat på PP. För det har de BEVISLIGEN INTE gjort.

Var enda misslyckande kommer jag skylla på Johan Hult denna säsongen.

Säger det någonting, med 10 nya spelare och 0 träningar med PP och BP?