Träningsmatch: Frölunda HC - HV71 (Kungsbacka)

Martinsson har en bedrövlig debut i HV-tröjan.

Thörnberg kommer vara färdig som spelare innan säsongen är slut. Har redan predikat om att man skulle avslutat hans kontrakt redan inför denna säsongen och satsat på någon annan. Men iofs, med de få kontakter Johan Hult har så kanske det var det bästa som skedde, att behålla Martin. Han skulle aldrig klarat ersätta, Martin.

Nu käkar Frölunda upp HV71 backar.

Hur kan man ens komma till en träningsmatch utan att ha kört ett par PP övningar på träningen. Det är ännu mer förbryllande.
Amatörer hela bunten. Skäms fan

PP BP inte hv stil de är för noobs :slight_smile:

Är i soliga Grekland o inte en bar som visar matchen!
Så dåligt, vad håller grekerna på me :smiley:

Vart det inte en riktig brakförlust ifjol när de möttes i en träningsmatch?
Tror man rullar runt PP så att kommer in i tempo.
Än skriker jag mig inte hes över vårt PP!

Att man är sämre 5 mot 4 än 5 mot 5 menar du? :slight_smile:
Förra året så var ju PP bedrövligt trots att man nötte det hela tiden, men klart vi ska ge laget några träningar och matcher innan vi sätter stämpeln.

Precis. Det går inte säga något idag. Jag blev bara förbryllad över tonen på vissa håll på forumet, som att klubben nu går under pga 3-2 i match 1 i augusti.

Ska man ens försöka sig på en analys av första matchen? Ja vafan.

*Emil J är fruktansvärt bekväm med pucken och ser riktigt fin ut i skridskoåkningen.
*Martinsson ser fruktansvärt obekväm ut med pucken och tar sig knappt fram på isen.
*Ikonen är ruggigt snabb och känns som den man kan hoppas pilla dit lite poäng i vinter.
*Camara känns lite som man (jag) förväntat sig. Bökar och stökar och har bättre handleder än iaf jag trodde.
*PP är fortsatt ett skämt även om det är för tidigt att analysera egentligen.
*Våra mål görs av backar vilket är rimligt då vi inte värvat ngn forward som klarar av att göra mål.
*Undrar fortfarande vad Johnsson gör i en HV-tröja. Finns inga skills alls där.
*Blev överdrivet glad över att se Sandberg i #16 igen.
*Fröberg ser ut som han spelar med ett spett längs kroppen. Stel.

3-3 Sandberg, pass Martinsson :slight_smile:

Därför att de sällan gör det vecka 1. Precis som Frölunda inte gjorde det vecka 1.

Alltså Martinsson. En match är ingen match. Men den här matchen var han urusel.

Martinsson ger bort segern i förlängningen…Martinsson är så bedrövligt dålig att jag har svårt att hitta ord…mkt förvånad.

Martinsson. Herregud. Har han ens varit med på någon träning eller var detta hans första pass för säsongen?

Kul att det är igång!

Martinsson … WOW, Hult.

Är du på riktigt?

Nej. Han sitter och toknjuter nu.

Känner exakt samma sak.
HV71 toppade i förlängningen med Martinsson,Homström och Törnberg dem 3 sämsta spelarna för dagen. Obs jag vet att det är första matchen men ingen toppning där inte :smiley:

Jag hoppas han inte är det…Shit…

Tror Martinsson var inne på samtliga baklängesmål ikväll, här krävs rejäl uppryckning.