Träningsmatch Frölunda Indians - HV71 (Kungsbacka Ishall)

Alla som klagade på honom förra säsongen bord träda fram och fundera. Jag tyckte han var bra och bättre i slutspelet. Han har väl tagit med sig det slutet på säsongen till Frölunda.

Trådens inlägg :laughing:

Lägger ingen vikt på en random träningsmatch, men är mest förundrad att HV-fans pröjsar till en medioker länk :confused:

HV har förlorat två matcher när man låtit flera tongivande spelare stå över. Med tanke på det är jag inte orolig. Dessutom är det många nya som ska spelas in. Är övertygad om att det kommer se bättre ut när det är dags för CHL.

Däremot är det ALDRIG okej att förlora med 1-8, och det oavsett om det är försäsong eller slutspel. Att förlora mot ett hockeyallsvenskt gäng känns också sådär.

Jag tror HV kommer att vara med i toppen i år. Men det som gör mig lite irriterad just nu är att de unga killarna inte går i bräschen. Det är nu de ska visa framfötterna och bevisa att de är värda en plats när SHL drar igång. Var har spelare som Erik Andersson, Ejdsell och Engvall varit de senaste matcherna?

Jag håller med! Jag såg reprisen på Luleå-Modo efteråt och det var verkligen Lundeström-E Emanuelsson-Larsson Show. De bevisar att de ska ha A-lags plats medan våra juniorer mest står och tittar på.

Nåja, de allsvenska lagen vinner alltid över SHL-lagen på försäsongen. :wink:

2 första matcherna lämnar många tveksamma frågor. Är ju bara försäsong och visar de svagheter som man måste jobba med. Många nya spelare och spelidén måste in. Visste att det skulle bli problem i början men det ser lite sämre ut ön jag förväntade mig men jag tror de vänder.

Vi haft många borta också som skall påpekas.

Tror första riktiga värdemätaren är CHL matcherna om vi förlorar dem lika stort skall vi vara lite oroliga men de tror jag inte

Kan sammanfatta de två inledande matcherna med att citera wikegård:

[size=150]HV MÅSTE TÄVLA MER!!![/size]

De minsta jag begär i träningsmatcherna är att de visar att de har rätt inställning och tävlingsinstinkt.

Sedan jämför man med de två första förra året så visade Borgman direkt framfötterna kontra Engvall och Ejdsell i år. Engvall visade lite mot Troja medan Ejdsell känns lika sävlig som Mikko Louma fast fwd. Men hoppas att jag får fel!

Dra nu inga slutsatser efter 2 matcher.

Ibland rinner det ivæg. Att man vinner med 7-1 under sæsongen ær ju mer uselt, æn att man torskar med 1-8 i en sketen ishall med halva laget borta och nedtrænade till tusen.

Frølunda har haft en mycket længre førsæsong æn HV och ska vara rappare just nu.

Ge HV två-tre veckor till och vi kommer vara i bra slaglæge.

Hade HV matchat ordinarie manskap och det varit under brinnande sæsong hade jag varit riktigt orolig.

tror inte många drar så stora slutsatser heller. Tror många förväntade sig en förlust. Men den var kanske lite i stora laget och därmed en liten besvikelse