Träningsmatch: HV71 - Djurgårdens IF

Något vi har fått uppleva rätt ofta de senaste säsongerna tyvärr. Hoppas att vi kan undvika sånt i fortsättningen. Tycker vi har visat många fina tendenser både nu under försäsongen men också under slutdelen av förra säsongen.

Att vi är det bättre laget märks men vi är nonchalanta och har lite problem med djurgården hårda press och energi. Djurgården har högre fart och mer energi i spelet

52 matcher och en till försäsong senare och jag ser fortfarande inte storheten i Fröberg.

Killen ska nog bra glad om han ligger på 0,5 poäng per match i år. Nu med en riktig förstacenter lär och bör istiden minska markant för 200 000kronorscentern.

Tycker att HV har väldigt svårt att komma till uppställt anfallsspel i 5vs5.

alltså herregud var duktiga de är när de får farten i pucken i PP och i offensiv zon

Kinwall verkar ha utgått ajajaj

Hand upp alla som trodde att Andrae skulle vara given i PP när serien drar igång!

ingen som ser tyvärr :wink:

Bertov behöver lära sig spela med lite större marginaler.

hahaha lias sveper in pucken för att få 5-3 och de blir mål

Vilken verktygslåda HV har i PP…man blir nästan tårögd.

Forsberg i all ära men tammefan om inte Kokkonen kommer vara utropstecknet när denna säsongen är över.

Lias kan vara det bästa som hänt HV sedan Davidssons glansdagar.

Tycker laget igenom är ganska klass på alla positioner nästan. Vi kanske inte vinner i dag, men jag har ingen uppgivenhetskänsla, jag tvivlar inte en sekund på att alla kommer vara på topp och kriga för vinst.
[/quote]
Aldrig orolig. tar ut vinsten redan nu

5-3 och Kokkonen inblandad igen. PP är rent dödligt!

Härligt!

Vi kan väl konstatera att hela vår förstakedja är för bra för SHL. Lias i en klass för sig.

Kokkonen börjar se ut som en rund miljon…

Om jag får ha en åsikt som modeorakel så måste väl DIFs matchställ vara SHLs fulaste :smiley:

Babyblått passar den pissföreningen. :wink:

Vårt PP ger vibbar från 2010. Så här bra har jag inte sett HV på tio år.
Men med brasklappen att allt kan gå åt helvete ändå, för försäsongen behöver ju inte betyda ett skit.

Sen är man ju nyfiken på hur HV tänker agera när Sandin drar. Ersätter man med spets? Väntar man ut om han kommer tillbaka?