HV71 spelar hemma mot Djurgården på tisdagskvällen.
Ett HV som spelar sin sista träningsmatch på försäsongen innan
premiären i SHL mot Frölunda på lördag.
Intressant att se kvällens och säsongens sista försäsongsmatch.
Dags att laget jobbar för att Forsberg ska få näta. I övrigt behöver Fröberg visa någon form av intresse och vore även trevligt om Emil J kunde få igång spelet mer.
Forsberg 13:e forward och lite rotation i kedjorna. Hmm. Tycker faktiskt det inte är Forsberg som varit problemet i kedjan med Fröberg och Bergström…
Kul att man testar lite nytt, men tycker man kunde passat på att ändrat tidigare. I genrepet vill ma ju gärna se de kedjor som ska matchas i premiären.
Jag är inte imponerand hitintills det jag sett spelmässigt av Forsberg.
dock för att han är på rätt ställen och vaskar fram chanser.
Men för att spela topp 3 kedjor i HV71 så tycker åtminstone jag att det krävs mera spelmässigt. Jag har såklart full respekt för att det tar tid att växa in i kostymen. Med det sagt så hoppas jag att han tar för sig rejält och växer in i det när säsongen börjar.
Fröberg har åkt runt på 1 skridsko hela försäsongen vilket jag inte tycker känns så bra.
Tycker de är mer oroande att Holmström verkar fortsätta att vara borta mycket. Hoppas han kan få mer stabilitet med mera spelande o mindre skador.
Ska tillägga att jag inte har en aning om han är skadad. Men han är ej med i laget ikväll. O har missat några matcher på försässen.
Ang. Forsberg. Han har ändå haft minst en handfull träffar i målramen.
Spontant känns det mindre bra att ösa förtroende på honom för att sen till genrepet sätta ner honom som 13:e forward och ta bort honom från PP.
Lätt att vara klok i efterhand. Men det hade varit betydligt bättre att, om man nu har så stora förväntningar på honom, låta honom växa in i det, likt just Kokkonen. Börja i en lägre kedja för att jobba sig uppåt.
Sagt det förr och säger det igen. Kokkonen/Forsberg känns som en upprepning på Engvall/Ejdsell. Skyhöga förväntningar på den ena, men det är den andre som får jobba i lugn och ro som blir det största utropstecknet.
Känns som att med Forsberg får vi som sämst en ganska prisvärd tredjelajnare och brorsan Filip när NHL har lockout. Kokkonen är en ännu mer prisvärd topp 6 spelare.
Kokkonen börjar se ut som en oslipad diamant.
Jag kan förstå att Forsberg fått massa förtroende inledningsvis eftersom Hult värvat honom för att vara en ledande spelare.
Jag tycker dock inte att han levererar spelmässigt och förstår att Rahm o co måste fundera på hur han ska användas. Tveksamt med bänken dock.
Tycker laget igenom är ganska klass på alla positioner nästan. Vi kanske inte vinner i dag, men jag har ingen uppgivenhetskänsla, jag tvivlar inte en sekund på att alla kommer vara på topp och kriga för vinst.