Träningsmatch: HV71 - Färjestad BK

[size=150]HV71 - Färjestad BK[/size]


Ny träningsmatch för HV på lördagen och Färjestad står för motståndet.
Får hoppas att HV tar mindre utvisningar mot FBK än man gjorde mot FHC.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Noterar laguppställningen på Hvs instagram.

Wännström i en fjärdline. Han ska ju vara i en offensiv lina för att han ska nyttjas rätt.
Varför sätter man honom inte i en sådan roll för?

1:a Önerud-Andersson-Thuresson
2:a Sundh-Bengtsson-Figren
3:e Tedenby-Ljung-Thörnberg
4:e Törngren-Johnsson-Wännström

Backpar:
Lauridsen-Lehtonen
Persson-Andersson
Fehervary - Ytterell
Strömberg-Berglund

MV: Gunnarsson

Ja jag anser att man måstr få igpng Wännström flr att vi ska ha konkurs kraftig forward uppställning

Jag tror inte ordningen i listan spelar någon roll. Tror du verkligen det är andralinan på andra raden? Varför hålla på och stoja över hittepå-skit?
Kan väl tilläggas att det är First switch som satt nummer på linorna, inte HV.

Jag tycker den linan ser spännande snabb ut. Nyfiken!

Är du korkad eller? Laguppställningen är ju från HVs instagram. Och tror du Thörngren och Johnson som Wänna ska bilda kedja med är ngt annat än en fjärdelina?

Det är nu man har alla möjligheter att spela ihop PP m.m att då sätta Wännström i en defensiv line är mkt märkligt.

Ska bli intressant att se hur mycket bättre spelet ser ut idag med en match i benen. Borde va en märkbar skillnad!

Trevlig att du sätter tonen när man har 18 inlägg och blev medlem för några månader sen. Mot en mod också som lägger ner fritid på forumet.

Det finns inga 1-4 kedjor i HV71 längre, Man spelar på bredden, alla ska va med och delta såväl offensivt som defensivt. Vi är ett helt lag inte några kedjor. Det är det så är framgångsreceptet, alla känner sig mer delaktiga med mer istid och lika vilkor.

Bättre start av HV idag spelmässigt.

Nu har man gått ner sig lite, jämn match än så länge, trots att Färjestad spelar första matchen.

Andra PP för HV nu smäller det snart :slight_smile:

kedjorna i de första träningsmatcherna brukar sällan var de man börjar med när säsongen startar

2 PP inget mål, 3 kontringar emot oss :frowning: tur det är försäsong.
Men jag tror det kommer bli bra, bara man får nöta lite och hitta varianter att spela bort pressen.

Ganska jämn förstaperiod, HV inledde bäst, sen jämnade det ut sig, Tror Färjestad tröttnar ju längre matche går, lite som HV gjorde mot Frölunda häromdagen i sin första match. Då blir det mer HV-dominans

Jag vet att det är från instagram/hv71.se/twitter etc. Det var ju det jag skrev, att HV själva inte satt några nummer på kedjorna. Du gör alltså en egen tolkning att kedjorna skall rangordnas efter hur de är skrivna av HV trots att man alltid går ut med att man inte har någon inbördes ordning på försäsong utan man testar sig fram.

Du skapar alltså den problematik du klagar över alldeles själv, åtminstone i förtid innan du sett matchen spelas och räknat speltid för de olika formationerna. Efter matchen kan man ta den diskussionen. Inte jag dock, för jag tittar inte på matchen.

Jaaa. 1-0 till HV lite turligt, styrning av Teden på Perssons isare.

Tycker det verkar som att både Färjestad och Frölunda verkar va väldigt skickliga i passningsspelet och kvicktänkta, HV inte alls lika kreativa av nån anledning, mer rakt spel som lätt blir sönderläst :frowning:

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
AAAAAAAAAAAAAAAAAAA :smiley: :smiley:

2-1 till HV Nils Andersson PP mål.

Härlig intensitet i en träningsmatch! Gott att se! :laughing: