Träningsmatch: HV71 - HC Lugano

Fast Kungkeno hittar nog snart något negativt som vi andra missat. Vänta bara.

5-3 genom Berglund, men vem gjorde 4-3? Laggar nått kopiöst nu…

Får hoppas dom redigerar ihop lite repriser för nu är det helt svart här, hehe.

Tro ja det :wink:

5-4.

Cpstream…

Vad står det och vem gjorde 4-3?

Ja, jag får klaga på streamen för tillfället :slight_smile: Men vänta ni, jag kommer nog på nått mer under årets gång haha

Christensen

6-4 Christensen

Slut 6-4 :slight_smile:

6 mål är ruggigt bra i och med att så många “ledande” spelare saknas.

Berglund visar sig på styva linan direkt, härligt. Törngren växer för varje match som går! Christensen målar på och Jämtin ser bättre ut än på mycket länge.

Frågan är hur allvarligt Campoli blev skadad.

Nja, klasens mål var han skymd på och sista målet var från extremt nära håll. Men två av målen skulle han ha stoppat iaf om. Man får väll acceptera attmålvakterna också är i sin försäsong och kanske inte är i toppslag i en sån här match.

Ja det får f-n inte vara allvarlig…Backsidan behöver inte mera skador :frowning:

Sant. Får inte glömma bort att HV tog betalt för matchen och ändå lägger upp en stream helt gratis.

Edit: #67 Christoffer heter ju självklart Thörngren :wink:

Nej det gör han inte. Finns inge mer efterblivet än att trycka in “randombokstäver” som helt saknar syfte i sitt namn. Men ni smålänningar verkar var jävligt sugna på det.
:slight_smile:

Hemkommen från matchen och mindre bekymrad än när jag satte mig. Visst, träningsmatch, men om man tänker på de spelare som vi saknar ser jag ljusare på framtiden.

+PP har genomgående varit betydligt bättre än förra säsongen. Jag gillar förstauppställningen med en forward på backposition.
+De unga spelarna tar för sig ordentligt. Emil Johansson är riktigt rörlig, snabb och även duktig med puck. Om han får spela kontinuerligt i år har vi en kandidat till årets utropstecken. Detsamma gäller Christoffer Törngren. Hungrig, snabb, också duktig med puck. Younan (stavning?) har jag inte sett tidigare, men ser potential. Dock lite för puckkär och kan släppa puck tidigare i många lägen. Sandberg,Strandberg och Andersson har vi sett tidigare, och jag tror och hoppas att det är deras tur i år.
+Jämtin ser betydligt kvickare och mer vältränad ut. Ser ut som att han har slimmat sig lite från sin lönnfethet förra säsongen. Han tillsammans med Purre och Mackan var bästa kedjan idag. Kan vara ide att fortsätta med den konstellationen.
+Berglund visade i sin första match att han är att räkna med. Bra beslut, kylig, skridskoskicklig och skjuter i PP. Skönt att se en back med självförtroendet att skjuta tre gånger på raken i samma PP.

På minussidan
-Ersbergs målvaktsspel. Inte hans bästa dag idag.
-Eidstedt har inte övertygat de matcher jag har sett. Seg, dålig puckbehandling och kommer ofta på efterkälken.
-Skadorna. Även Campoli ut. Snart finns det ju inga av tänkta första- och andraformation att ställa på isen.