Träningsmatch: HV71 - IF Troja-Ljungby

Okej, klent motstånd. Men visst är det skönt att vinna hockeymatcher igen?!

När man ställer upp med Törngren som playmaker så känns det som man inte riktigt tagit PP på allvar så här långt…

Dock har Tommy sagt ALLA ska få chansen att visa sig, självklart ska Törngren även han få chansen. Det är träning och man testar mkt.

Totalkross!!

Vill nu höra en intervju med pajsaren från Troja/Slyngby som inför matchen tyckte HV ska typ vinna varje match osv…
Fan, även HVs J20 OCH J18 hade vunnit.

[size=150]Forza Hv71[/size]

9-0 i träningsmatch, samma som förra vi toppar på försäsongen? nah jag är inte övertygad än

Vart kan man se tv bilder eller highlights?

Aftonbladet +

Träningsmatch och 9-0. Inte dra för stora växlar men hade jag varit Troja Ljungby fan så hade jag varit sjukt orolig.
Knappt en enda farlig chans på 60min. Otroligt dåliga och totalt chanslösa mot HV71 idag.

Att dessa två lag ska spela i samma serie kan man inte tro efter dagens match.
Men som sagt, träningsmatch!

Vill inte betala 99kr för att se 9 mål i en allsvensk träningsmatch. Nu är vi där igen. Lägger ni seriöst ut dessa pengar på en tidning som sprider sån jävla dynga? Som dessutom styrs och distribueras av svenska staten?

Helt enig här, det är väldigt svårt att se ifall HV var grymt bra eller ifall Troja bara är riktigt dåliga. Efter lite eftertanke så känns det som HV har något riktigt bra på gång nu när man växlat upp inför seriestart. Men man ska nog inte dra allt för stora växlar av att det blir 9-0. Det är en träningsmatch, då finns nog inte skärpan kvar efter 4/5-0 och det rinner på ganska enkelt.

Det man kan dra några växlar av är hur HV uppträder i första perioden. Lejaques var inne på hur man dödade matchen direkt mot Tingsryd. Nu igen stänger man helt ner motståndaren och ger egentligen Troja inte en enda chans att andas.

Man ska även komma ihåg att Troja inte preseterat jättedåligt på försäsongen. De har bla slagit Kristianstad med 5-1.

Jag tycker det ser riktigt bra ut. Man spelar som ett lag, åker mycket skridskor och gör maxåkningar både i forecheck och i backcheck. Det gör att man vinner tillbaka pucken väldigt snabbt och kan komma i våg efter våg. Det tröttar ut motståndaren något enormt, de har ingen energi kvar de få gånger de lyckas få fast pucken offensivt.

Min enda oro är ifall den höga forechecken håller mot mer spelskickliga lag än Troja och TAIF. Biter den lika bra mot Karlskoga och AIK, så kan jag redan nu säga att HV kommer vinna serien med 15-30 poäng. Då finns det inte ett lag i serien som har en chans så länge man fortsätter göra jobbet och åker mycket skridskor.

Här finns highlights också
https://www.troja-ljungby.com/artikel/i5n0aktq8-44b61/matchsummering-hv71-troja

tackr, lite kul troja lägger ut men inte hv…

Verkade inte vara den bästa av målvakter i troja direkt…

Vad har detta inlägg med matchen att göra? Om du tycker det är dyrt, så låt bli. Om vi andra tycker det är värt det, så låt oss göra det utan att bli idiotförklarade. Dessutom har du ingen koll på hur tidningsdistribution fungerar.

Absolut. Vill du betala så gör det. Men jag gör det inte.

Totalt är det 5 HV träningsmatcher samt ECL kval för Elfsborg och Hammarby. Allt det för 99kr känns knappast så farligt. Du har förmodligen inte ett problem att gå och knäcka en stor stark för 89 spänn en Lördagskväll?

Som farzan säger: du har ingen koll hur distribuering fungerar för denna oberoende dagstidning. Alternativt far du med konspirationsteorier i medvetet syfte.

Det finns gott om skithål på internet som accepterar konspirationsteorier/lögner/etc, men så länge jag är här och roddar så kommer du inte undan med sån skit. Se det som en varning. Det är fan inte en lek, denna världen håller på att gå åt helvete pga av alla jävla skrivbordsriddare som inte fattar vanligt ärligt hyfs. I det ljuset skall man suga ihop röfven och skärpa sig, inte tvärt om, öppna upp och låta allt flöda.

Inga stora växlar efter 9-0 mot T/L men hur laget uppträder över 60 min oavsett träningsmatch är ju total motsats fr förra årets primadonna församling som åkte runt likt yrade höns!
Var på HG i går och vågar påstå att när S/S och spelarna få allting klicka är årets HV71 bra mkt vassare än TIK förra säsongen och dom var ju outstandig när det sen skulle avgöras. Klart det kommer bli några torskar på vägen men vi går nog mot väldans rolig och underhållande serie

++

Konspirationsteorier? Är det lögn att säga att AB valt en speciell politisk färg också?

Det var inte i närheten av vad du skrev.

”Som dessutom styrs och distribueras av svenska staten” var det du skrev.

Vilket är en typisk utsaga från konspirationsteoretiker. Dvs folk som är en, eller flera, av följande saker:

  • dum som en lyktstolpe
  • helt oansvarig med fakta och okunnig om problemen med denna typ av osanningar
  • glad och välkomnande till den typ av anarki som skapas av att civilisation och kunskaps-samhället går under
  • troll