Träningsmatch: HV71 - IF Troja-Ljungby

[size=150]HV71 - IF Troja-Ljungby[/size]

Ännu ett smålandsderby för HV, nu mot Troja-Ljungby.
Hoppas spelet som HV hade mot Taif fortsätter mot Troja
och att det blir ännu en seger.

hv71.se/article/gjwtakto3-3 … ja-ljungby

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Nån som vet om matchen sänds via Jnytt/JP ?

Både JP och Aftonblaskan läste jag nånstans

Ytterell…… :confused:

Jaaaddå.

Viktigt de vinner med god marginal idag, så man vågar sig till jobbet på måndag Ljungbybo som man är

:smiley: :smiley:

:exclamation:

Såja 3-0

Domarna är dåliga i SHL. Ännu sämre i allsvenskan. Precis som mot Tingsryd drar HV på sig fler utvisningar än motståndarna. Tror inte det beror på att HV spelar fult. Snarare för att domarna har så sjukt dålig speluppfattning att de inte hänger med i HV:s tempo. Lättare att se saker när det går i snigelfart. Minns att Löven också drog på sig en massa utvisningar förra året. Gissar att det kommer se lika ut för HV i år. På grund av domarnas låga kvalitet.

Mumma

:laughing:

Parodi

HV kommer som sämst 12:a. Troja och Tingsryd var bland det blekaste jag sett.

Jag kommer ihåg en träningsmatch mot Troja på 90-talet. Då vann HV med 7-1, Stillman gjorde mål på slagskott från bakom eget mål. Men HV är nog mer överlägsna denna match än var de var då. Sjukt att HV och Troja ska spela i samma serie.

Som någon säger ovan så ska man inte dra för stora växlar av hur det ser ut idag. Lika lite som man ska av Karlskoga och Västerviks matcherna.

Men det ser iag helt ok ut både defensivt och offensivt. Special teams är ju dock inte där ännu. Iaf inte PP.

Örnered

Tycker man ändå kan konstatera att det är större skillnad mellan botten och toppen än vad det är i SHL. HV kommer inte spela negativt kval. Det vågar jag påstå efter att ha sett Tingsryd och Troja in action. Sen återstår att se hur vi mäter oss med toppkonkurrenterna. Premiären om en vecka mot AIK lär ge en fingervisning.

Du kan nog utan några större bekymmer entra jobbet på måndag :wink:

8-0 och mer att vänta eller?

Skönt! Skammen man burit på några månader nu kanske kan droppa av liiite iallafall

Även om Troja SUGER ser man ju tydligt Hv börjar hitta ett bra grundspel. Hv tar ett kliv över alla lag i HA rätt upp i SHL :sunglasses: