Träningsmatch: HV71 - Linköping HC

Håller med. Många väntar på att Törngren ska blomma ut, men det har vi väntat på hur länge? Fem-sex säsonger? Törngren är riktigt vass när han är som bäst, men sällan klarar han att hålla det spelet i mer än tre-fyra matcher.

STOLPE AV FORSBERG IGEN VA FAAAN

Nu är det ju inte ens kul, hur många kommer han ha i stolpen?

Forsberg är en ny Purre Carlsson. Kommer han gå mållös till omgång 52 han också? :laughing:

Är det slöseri att ha Kinnvall i andra PP?

Tänker satsa fullt ut på ett PP, som på gamla goda tiden. Ge dem 1.30 min. Och så får andra avlasta.

Är han vår nye Purre så lovar jag att byta profilbild i omgång 52.

Haha, det ska nog mycket till om det ska bli så.

mååååååååååååååååååål

Är det alltså 1-0? I tredje?

5-2 till HV.

försäsongens mål tros?

Haha, way off där. Gött att höra och bättre när mitt CMore startar den 19:e :smiley:

Emil Andrae. Vilken jävla stjärna! Håller på att spela till sig en plats som toppback.

Och där visade han toppklass igen.

Stjärna. Som sagt.

Edit. Rankar nog bara Kinnvall högre i dagsläget.

Jag vet att det är försäsong mot bottengänget LHC men fan om inte Andrae spelat sig in i laget nu.

Folk: ”Asså vi har ju ingen spättz på backplats förutom Kinnvall! Vi måste ersätta Nisse Andersson med mer spättzztzt!”

Johan Hult: drar ut Emil Andrae ur rockärmen

För att fortsätta ösa superlativ över Andrae. Men kan inte minnas, i alla fall inte i modern tid, en ung backtalang som tagit för sig på det här sättet. Almqvist, Johansson och Brännström känns ju bleka i jämförelse.

Ja, var det här Hults plan från början är han ju snudd på geni. Tvivlar dock att han på fullaste allvar trodde att Andrae skulle överglänsa samtliga backar.

Edit. Hult har ju mest snackat om Bertov och Johansson inför säsongen. Och generellt har ju Zion varit ett hetare namn än Andrae. Men skitsamma. Jävligt tacksam för att Hult gav Andrae kontrakt.

Vilka har gjort målen i 3e perioden?

Bergström.

Sandin efter galet förarbete av Andrae.

Sen klassmål från Andrae.

va fasen är de för gnissel som kommer när perioden är slut

Lätta Silver! SM-guuuld!