Träningsmatch: HV71 - Linköping HC

Det är Gråt-Bert som gnisslar tänder.

Lias med 2+3 i eftermiddag. Marcus Ljungh vem?

300 000 kronor i månaden. Grattis.

1+2 av Andrae. Martinsson kommer inte lira PP när han är tillbaka.

Träningsmatch, visst, men alltid skönt att skåpa ut LHC. :smiley:

Härligt att se PP funka, Lias dominera och Andrae ta för sig. Jävligt positiva vibbar nu! Fattas bara att Forsberg får börja måla också.

Wedin 0+4=4 poäng i matchen, totalt 0+7=7 poäng på försäsongens 6 matcher.

Han hade två riktigt bra chanser att bli målskytt i matchen.
Kommer bli trevligt när även han börjar göra mål.

Just det. en sådan där match igen där Törngren är helt osynlig. Otajmad in i varenda situation. Fick aldrig fast i pucken. Jag blir inte klok på honom. Ena matchen på minner han om en sämre variant av Peter Forsberg och dominerar i sina byten, nästa match rör han knappt ens pucken. …men han föste iaf fram pucken till Andraes när han gjorde mål.

Då tycker jag det är ett större problem att Fröberg ska glida runt en säsong till och inkassera drygt 200 000 kronor per månad. Hade det inte varit för att han får lira PP hade jag frågat er om han ens är med i årets trupp.

Tycker synd om Bergström som får dras med honom som center.

Där har vi en spelare med mycket hockey i sig. Men dessvärre får han inte ut det i den kedjan med en Fröberg som vill vara Wayne Gretzky.

Problemet är ju att vi har tre fungerande kedjor, så frågan är var Berget ska in?

Kanske testa bredvid Holmström istället för Törngren, alternativt bredvid Lias istället för Sandin?

Oj, vilken potential det här laget har!

Håller med dig om allt!

Fröberg är tyvärr en av de som kanske tagit lite lättare på sommarträningen. Han är inte där än och tyvärr verkar det finnas tendenser till divalater. Han känner att Lias är så mycket bättre och Holmström ser riktigt bra ut, så vips har han trillar ner i hierarkin. Frågan är om han är beredd att ta jobbet för att konkurrra om det, eller om han blickar mot nästa kontrakt utomlands. Han har kvalitéer och förhoppningsvis höjer han sig. Bergström är ju som du skriver den som blir mest lidande av detta. Tycker absolut man ser enorm kemi mellan han, Lias och Wedin så jag hade nog föredragit Bergström på Sandins plats där kanske.

Forsberg, förövrigt, har ett jäkla bra skott, så bara tidsfråga innan han ställt in siktet. Sitter garanterat i huvudet lite nu, men lär släppa när första bössan sitter.

Ja Fröbergs inställning denna försäsong är ytterst tveksam minst sagt.
Jag hoppas verkligen att det ändras till säsongen drar igång.
Jag tycker det sänder fel signaler och jag hoppas Rahm och co tar tag i detta så det inte blir ett problem.