Träningsmatch: Linköping HC - HV71

Tack domaren, Rahimi tacklar emil som ändå får vidare en pass till ett kanonläge för hv, domaren blåser av läget men ingen utvisning. Varför blåser han då av en nästan given reducering. Tack domarn.

Fattar inget domaren bara åker och plockar spelare hit och dit ur HV71 och tvingar in dom i utvisningsbåset. Just nu 4 st i båset. Hakningen från melin är den enda utvisningen jag minns.

snacka om att kasta pengar i sjön, dags att domarna tar lite ansvar och sköter sitt jobb istället för att gå in och bestämma vem som ska vinna matchen. vidriga domare den här matchen. ska dom döma å här kan man lika gärna spela hockey naken

Va håller HV på med!!? Nån som ser matchen? Hänger dom inte med eller va är de frågan om? Utv på utvisning… Kom igen lite nu va…

HV hänger inte alls med idag. Det är klasskillnad mellan lagen. LHC mycket rappare och mer exakt i spelet. HV spelar alldeles för långsamt, ffa från egen zon där LHC:s höga press var effektiv, rakt igenom hela matchen. Hoppas verkligen att HV tar intryck av den här matchen, så att de ser vad som behövs för att matcha toppen i SHL. Det kommer inte att räcka med att Christensen återkommer. En träningsmatch, visst. Men lite oroande att det är så pass lojt så nära inpå seriestart. Vill se mycket tydligare spelidé när det kör igång på allvar.

Usch.

Först Malmö och nu detta. Mår illa över att jag spenderade 79 riksdaler för att se det.

Man kommer ut till match totalt ointresserade att vinna den. Man låter LHC göra precis som de vill och man tittar nyfiket på.
Varför är Jere Karalahti ens med idag? Ärligt talat har jag aldrig sett en enskild spelare så ointresserad innan, han hade inga som helst intentioner att göra allt för laget.

  • #33. Gör en fin match och syns att det finns mkt talang där.
  • #41. Om inte annat visar han lite vilja och jävlar anamma.
  • #8. Vigt hela sommaren till giftermålet? Känns helt tömt, ingen ork eller vilja kvar.
  • #21. Känns som att det inte finns ngn kontroll alls.
  • #9. Varför?
  • #44. Har otroligt jobbigt med skridskoåkningen.
  • Inställningen. Inbilla mig inte att spelarna verkligen ville vinna idag.

Ska detta funka alls så bör det nog tillkomma 2 nya backar samt att #24 klarar av att bära hela offensiven.

Efter ha genomlidit skådat matchen där HV spelarna uppträde väldigt odiciplinerat och utan tanke så kan jag bara konstatera att det finns mycket kvar att jobba med.
Ett fungerande PP är måste och där får vi bara hoppas att Christensen är tillbaks snart för utan honom händer det ju ingenting. Bra dock att Hansson får chansen, spela in honom från start där så tror jag vi kan få ett bättre hot från blå.
Kräver dock bättre inställning i premiären för det här var minst sagt pinsamt även om det var en träningsmatch.

HV71 jagar puck hela matchen och när de väl får tag iden så ger de bort den igen. Man spelar en osynkad stresshockey medans LHC spelar ett välsynkat spel både i passningar och när man ska sätta press. Det ser ut som uffehockey för tillfället alla bara åker och åker men inget händer. Man åker så mycket helt i onödan och hinner aldrig tillbaka till position, kastar puckar hit o dit för att spelare inte är på rätt ställen osv. Nä hem och träna tajming och synk med er nu. och hur man spelar sig ur press. Lär bli tufft i SHL om man inte lyckas hålla sig till spelplanen, för det kan knappast vara såhär man vill spela.

Såg inte matchen men efter att läst livesändningen ser Hv ut att vara sig likt. Spelet i egen zon är på tok för dåligt. Backarna verkar återigen (5e året på raken) vara den sämsta lagdelen. PP spelet är inte ens fött och O’Brien blir lagets mest utvisade spelare. En del skriver att det Bara är ett genrep, Bara en träningsmatch. Om en vecka är det premiär, hoppas dom är förberedda.

Ja det var en riktig pissmatch och dålig motivation hos grabbarna.
Men kan vi snälla dra ner på växlarna och inte ta fram sågen än, det är en jävla träningsmatch som inte betyder ett skit. När serien dragit igång och vi torskat 5 raka i inledningen där så kan vi snacka men bara löjligt att tokdöma ut hela laget efter en 3-0 torsk mot LHC som vunnit alla sina försäsongsmatcher…

Håller med. Spelar ingen roll om HV71 vinner matchen med 7-0 eller förlorar med 0-7, du får inga poäng i SHL för det.
LHC har t.ex gått som tåget på försäsongen men vad hjälper det om dom förlorar de inledande tre matcherna?
Jag bryr mig föga om resultat på försäsongen och det enda som kliar lite i ögat är PP-spelet, något som kommer att bli bättre.

Mic7, kan du peka på några situationer under matcher där spelet i egen zon var “på tok för dåligt” och där backarna gjorde grova misstag? Nej juste, du såg ju inte matchen utan grundar alla dina tankar och åsikter på ett par rader en trött journalist skrev.
Att du sedan inte kan stava spelarnas namn rätt gör ju inte din trovärdighet större direkt…
Det är en jävla träningsmatch på försäsongen vi snackar om. Även sista matchen inför serien där spelarna säkert inte vill gå 110% för att riskera skadar så tätt inpå seriestart. Kollar vi dock på resultaten på försäsongen så har HV71 fem vinster på sju matcher. I målskillnad så har man 21-11 och uppe i poängtoppen har vi en back i form av Chris Campoli. Att släppa in 11 mål 7 matcher tycker jag enda är helt okej med tanke på att det är väldigt vanligt att siffrorna springer iväg på försäsongen. Ta t.ex Växjö’s 0-7 förlust mot Frölunda (som förlorade med 4-0 mot oss) idag, tror du seriöst att Frölunda kommer slå Växjö med sådana siffror senare på säsongen? Nej…

Jag är så trött på alla “legofans” som bedömer försäsongsmatcher som att det skulle vara en avgörande match i SM-finalen.
Läste igenom kommentarerna på Facebook där vartannat inlägg löd “sämsta matchen på år”. Minnet på dessa människor är skrämmande.

Jag såg matchen på plats.

Backparet O´Byrne/Eidstedt funkade inte alls vilket inte kommer som en chock. Spelar fast sig i egen zon, hamnar under press och slår iväg puckarna till höger och vänster. O´Byrne såg lite bättre ut under dom bytena han gjorde med Emil J. Hansson var bra, Campoli okej, Karalahti sådär och Berglund märker man sällan av på gott och ont.

När det kommer till försäsongen får du väl tänka lite på vilka vi har mött. Danskarna håller låg allsvensk klass, Redbull hade kanske varit ett topplag i HA. Frölunda var vår första match, vi hade extrem utdelning på våra avslut och Frölunda hade kört hård fys på förmiddagen. När vi sen ställs mot SHL-motstånd i form av Malmö/LHC har vi haft det jobbigt.

Framåt händer det inte mycket. Var väl egentligen bara Bengtsson som skickade iväg ett skott som tog i ribban som var riktigt nära. Teden/Abbott/Laine kommer vara ojämna sett till över en hel säsong. Mycket chans, som kommer gå hem ibland, men inte mycket kontroll.

Tycker inte det var något fel på arbetsinsatsen igår. Man jagade, tacklade, kämpade men får aldrig fast pucken i offensiv zon vilket innebär att LHC kunde komma i våg efter våg mot oss.

Självklart har man all rätt att oroa sig när det ser ut som det gör 1 vecka innan seriepremiär.

Utan att ha koll på precis varje säsong så är det ofta ett dålig samband mellan resultaten och spelet under försäsongen och resultatet i SHL och slutspelet. 2008/2009 minns jag en dålig försäsong men sedan gick det hela vägen till final. 2012/2013 gick försäsongen lysande men vi åkte ut i kvarten som vanligt… Det är inte under försäsongen det avgörs.

Delar uppfattningen att det är mycket svårt att dra några resultatmässiga slutsatser av CHL. Ett danskt lag som man tvålat till med 7-1 hemma och näppeligen slår med 2-1 borta säger väl allt. Det som oroar lite är att HV har mött 2 SHL-lag (jag räknar inte FHC-matchen eftersom den inföll 1v efter ispremiären) och fått stryk. Och då inte bara med klara siffror, utan vad värre är rent spelmässigt. Resultaten som sådana är inte så mycket att snacka om, utan snarare som sagt att HV inte kunnat hävda sig rent spelmässigt.

Sen är försäsong vad det är, men varför skulle man inte vilja passa på att utnyttja den till att sätta vissa spelsystem t ex PP och BP, vilket somliga verkar ha som uppfattning/bortförklaring att man inte har gjort?

Briljant.

Folk tenderar till att minnas dessa säsonger väldigt väl och sedan använda det som argument/bortförklaring till en pissig försäsong.

Jag är inte alls orolig, med tanke på dem enligt mig realistiska förväntningar jag har av laget. En godkänd säsong om HV tar sig till slutspel .