Träningsmatch: Linköping HC - HV71

LHC mot HV71 torsdagen den 10/9 är den sista träningsmatchen innan
premiärmatchen i SHL borta mot Saik torsdagen den 17/9.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Verkar som corren ska sända matchen för 79 spänn

trist att Christensen missar massa matcher nu i början och även en bra chans att spela ihop sig ordentligt med Thörna och Brithen innan matchstart. Kan bli jobbigt utan Christensen ikväll som verkligen får saker att hända i den kedjan. Hoppas även Törngren kan komma tillbaka i spel snart för det är samma sak där, Sampa och bengan sliter på bra men utan Törngren blir det inga mål gjorda. Längtar tills vi får fullt lag på forwardssidan för det är först då man blir riktigt farliga. Tedenby och Laine får visa vägen ikväll.

Gör en bra match, ge järnet och undvik att bli skadade så är jag nöjd oavsett resultat. Det är nästa vecka det gäller!

Bättre att Christensen får återhämta sig helt från sin skada istället för att riskera något.

Fuck. 5 minuter PP utan mål. :angry:

Hardt, 1-0 LHC i spel 5/3.

Ser, utifrån AB’s liverapport, ut att vara en ganska känslofyll match där LHC har övertaget. Stämmer?

Givetvis, jag sa bara att det var synd att dom inte kunnat vara med.

Kom in i mitten av första för att det inte gick att köpa matchen tidigare av nån teknisk anledning.
Händer inte speciellt mycket ännu. LHC är passningsskickliga som vanligt och hade bra tempo i sitt PP känns lite farligare än så länge.

Trots att det är försäsong och med förståelse för att allt inte klaffar är jag ändå orolig för PP. Otroligt slarvigt och dåliga passningar. HV71 är oerhört lätt att läsa kan jag tycka och skulle vilja se ett lite mer konstruktivt spel både i 5mot5 och i PP.

Linköping saknar tunga pjäser idag och detta är en match HV71 ska vinna, det finns inga ursäkter utan här är det vinst som gäller.

Väldigt kul att se #33 Hansson i HV71, otroligt säker med puck och tar verkligen för sig där ute. Han kommer bli otroligt spännande att följa i vinter.

Hoppas man får ordning på PP för det är otroligt viktigt att ha ett fungerande sådant!

Spelar Hansson PP idag?

2-0 till LHC. Inte bra.

Denna matchen är en riktig värdemätare, även om det är spelare borta i båda lagen. Men så kommer det ju att vara under säsongen också. Som flera säger, HVs PP ser allt annat än bra ut. Och det bådar inte gott.

Hoppas nu att man gasar upp och släpper på för fullt. En seger nu hade varit bra för självförtroendet. CHL är inte tillräckligt bra värdemätare med tanke på att man möter lag från andra ligor som spelar på ett annat sätt.

LHC saknar Roe,Rakshani,Persson,Little,Junland,Karlsson.
Ändå spelar LHC bättre än oss och PP:t är riktigt uselt. Förstår inte heller varför O’Byrne fortsätter få chansen där. Bra att Hansson fick lira lite PP iaf.

Känns som HV är otaggade på träningsmatch av nån anledning, tror vi får se mer energi när serien drar igång.

3-0 fogström. Bra hv.

LHC ser ut att gå obesegrade genom försäsongen. En guldkandidat i mina ögon.

Ångrar att jag köpte den här skiten för 78kr iaf. Totalt pinsamt byte där LHC får snurra i vår zon säkert 1-2 minuter utan att vi lyckas rensa en enda gång å få en enda spelarjävel utbytt, och 3-0 är ett faktum. Stänger av skiten.

3-0 HV skapar ingenting. Tedenbys lina endast som nästan skapat nåt. Resten ser trötta och oengagerade ut.

HV KOMMER ÅKA UR SHL ME DUNDER O BRAK FY FAN VA DÅLIGA DE ÄR JAG SOM INTE *ÄNS SER MATCHEN SERIEN ÄR KÖRD ironi

Om det är något jag lärt mig under mina 25 år som HV supporter mm är det att träningsmatcher betyder inget och säger inget.