Träningsmatch: Malmö Redhawks - HV71

[size=150]Malmö Redhawks - HV71[/size]

HV71 möter Malmö på bortaplan i den andra
träningsmatchen på försäsongen.Christian Sandberg
är ny spelare sedan matchen mot Frölunda.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Matchen sänds på Cmore och Sportkanalen.

Till matchen vill jag att man:

  1. Tar PP och BP seriöst, testar realistiska formationer i special teams.
  2. Fokuserar på defensiven och sätter den.

Kul, kul, kul när matcherna kommer allt tätare och SHL närmar sig.
Ikväll ser jag fram emot att se storebror Sandberg in sction. Matchas han med lillebror? Förstår att det absolut tar tid att spela ihop sig trots att man är syskon, men tror ändå det är något speciellt med syskon. En kemi värd mer än ihopspelade spelare. Blir intressant.

Sen läste jag att Zion Nybäck och Hugo Alnefelt skulle lira, då Simon Önerud står över pga vila (rolig formulering av den där Piotr på FB).

Som föregående talare vill jag se lite mer seriös syn på special teams ikväll, försöka spela ihop de som kommer lira under säsongen istället för att bara rulla, rulla, rulla.
Kul. Nu åker vi!

Sandberg ska inte spela, inte varit på is överhuvudtaget, första träningen i veckan. Man kommer spela rätt formationer i PP och BP och har fokuserat mer på offensiven. Allt enligt Lillis i HVTV.

Intressant att se hur man formerar special teams.
Malmö gör sin första försäsongsmatch så hoppas det blir några pp tillfällen.

Jag hoppas verkligen att Zion kommer få chansen att lira PP.
Dels med tanke på hur HV:s PP sett ut nu på tok för länge… Dvs inte speciellt bra.
Men främst för att Zion har otroligt känsliga handleder och en enormt spelsinne,
Jag är övertygad att han kommer kunna styra ett PP HV71 inom snar framtid trots sin ringa ålder och erfarenhet. Så talangfull är han.

Önskar mig tre saker ikväll.

  • Hugo får en kanonstart på säsongen (vi behöver två bra målvakter)
  • mål i PP
  • seger

Dåliga tendenser kan lätt sätta griller i huvudet, särskilt på ett lag som redan befinner sig i en nedåtgående spiral. Årets grupp behöver få lite positiva svar.

Idag hoppas man får se lite tydligare roller än man fick se förra matchen.
Vet att det bara är andra matchen men man måste redan nu börja sätta formationer i PP/BP så får tid på sig att spela in sig.
Självklart kanske man kommer byta ut en och annan under tidens gång men att spela Sundh i PP är ju inte optimalt då han gör sitt bästa jobb i BP!

Att det fortfarande kommer se lite halvdant förstår jag.

Varför får Gustafsson spela idag? Det är ju bättre att spela Nybeck eller någon annan då! Han ska ju ändå inte spela med oss…

På kort sikt kan det ju vara bättre att slänga in Zion eller Sandberg.

Men troligt är ju att Gustafsson kommer tillbaka, så han måste ju få chansen.

Ser faktiskt rätt bedrövligt ut…

Ingen lovande start direkt, passningsspelet är inte alls bra

Gustafsson tekar iaf bra :slight_smile:

Milde tid va vimsigt i defensiven…

Lätt sämsta perioden jag sett av HV någonsin i en försäsongsmatch…
Gustafsson,Alnefelt bäst hittills

Synd om Alnefelt när HV uppträder som ett korplag

1-0 Malmö.

Inte kan man tro att hv är det lag som spelat match… man är fruktansvärt dåliga idag…

Gjorde Malmö mål i sitt första PP? Jag missade första 10 min.

Intressant period.