Träningsmatch: Örebro HK - HV71 (Arboga)

[size=150]Örebro HK - HV71[/size]

Matchen spelas i Arboga, Beckers Glas Arena. Ny träningsmatch
för HV71 mot Örebro. HV71 förlorade sin första match på
försäsongen på lördagen mot HPK och vill nog in på vinnar
spåret igen mot Örebro.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Jobbar just nu i Arboga, så perfekt att HV kommer dit så man kan se matchen efter jobbet. Tänkte jag ända tills min chef för någon dag sedan sa att jag ska till Stockholm för att vara med på några möten… kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuul

cmore.se/sport/spel/1077160 … hk—hv-71

Matchen sänds på Cmore!

Jag missar oxå matchen, men jag faller på eget grepp då jag har försäsongsträning.

Anton Heikkinen spelar i “andralinan” med Andersson och Thuresson, någon får specialstudera Anton och rapportera???

Ljungh Önerud och Teden…vilken kedja, kan bli ligans vassaste.

Sundh verkar trivas med Falken, ett bra första byte.

PP Hv

Kalle Olsson skickar upp Ytterell på läktaren och är väldigt nära 1-0…istället 0-1 Lehtonen i anfallet efter :smiley:

Lehtonen gör sitt första mål i HV-tröjan, gött! :smiley:

Nils Andersson har inte spelat på ett bra tag nu. Hoppas inte han skadat sig allvarligt.

Ytterell är inte bra

Örebro är förvånansvärt bra på att hitta lösningar i egen zon när HV forecheckar

0-1 HV efter första. Hv bättre än Örebro men de har svårt att skapa öppna lägen. Thuresson och Andersson är osynliga tycker jag så här långt, Ytterell tyvärr…inte bra.

Thuresson tycker jag är lite loj hittills på försäsongen. Minns honom som hårt jobbande från Malmö tiden men han kommer betyda mycket i PP det syns tydligt redan nu.
Figren är klasser bättre hitills.
Kedjan Tedenby-Ljungh-Önerud farliga hela tiden vilken kedja! Wow.
Herr Persson ser inte vidare bra ut denna försäsong ger ett väldigt trögt intryck. Men kommer säkert igång till tävlingsmatcherna. Tyckte dock små tendenser av detta syndes redan förra säsongen.
Ytterell vidhåller jag är en helt obegriplig värvning från första början och ingenting har fått mig att omvärdera den åsikten varken förra säsongen eller de träningsmatcher som jag sett denna säsongen. Han håller inte på långa vägar.
Wännström ser lite piggare ut idag.
PP ser hästlängder bättre ut en på väldigt länge.
HV71 börjar se ut som ett sammanhållet lag igen vilket känns oerhört glädjande. Visst får man lite 16/17 vibbar!?.
Kommer bli oerhört tunga att möta om det fortsätter såhär. Kommer mala ner många lag i period 3.

Önerud prickar ribban i BP

1-1 HV får inte iväg pucken, Ytterells agerande vid målet såg väldigt lojt ut.

Ja jag vet, det är försäsong, matcherna betyder ingenting men…bänka Ytterell. Han agerar likt en förvirrad kyckling. Inte ens Persson kan rädda upp hans tabbar, och det säger mycket med tanke på att pappa Persson vanligtvis löser allt.

Örebro har tagit över nu, tur vi har Sandström.

Klapp-klapp spel och Lehtonen smäcker sitt 2a mål för kvällen.

Dålig match av HV än så länge, ser segt ut därute, inte samma kvickhet och finess längre som man hade i de inledande matcherna, Tedenby har inte det där flowet idag heller som han haft på försäsongen.

Då man inte vet var spelare befinner sig träningsmässigt så här mot slutet av försäsongen så tänker jag inte såga någon, men det är några som har en del att bevisa.
Närmast tänker jag på J.Andersson, wennström och ytterell. Ser inte sylvassa ut…

Att både 8 o 2(?) Klivit av oroar ju en del också.
Edit:2 är med, sorry