Träningsmatch: Sparta - HV71

sparta.no/?ItemID=5637

Vad fan?
Om någon spelare skadar sig där blir det första gången jag kommer kräva hela klubbens exekutiva avdelning att avgå…

Varför då? Det verkar ju vara lättare för HV-spelare att bli ganska svårt skadade på träning. Kolla bara Sebastian Strandberg och David Petrasek ganska nyligen, Oscar Fantenberg förra hösten, David Fredriksson för några år sedan osv, osv. På det hela taget är det nog bara bra med en match mitt i allt tränandet under OS-uppehållet.

Fair enough, men träna är ju under mer kontrollerade former. Otur kan man alltid ha, match eller träning.
Men att t.ex få en tackling mot huvudet eller knän skulle aldrig hända på en träning.

Jag vet att jag ser framför mig det värsta, och troligen kommer det mer bli som en plojgrej med knappt något fysiskt spel, så jag hoppas min oro inte besannas.

I min värld är det rätt naturligt att ha en träningsmatch under ett längre uppehåll?

Hade varit kul om man kunnat se matchen… Någon som vet något om det?

Gick in och kikade på Spartas hemsida och deras “inför-nyhet” och de hypar HV71 ganska rejält.
Ska man gå efter den nyheten så verkar det ju även som att Erik är spelklar igen.
sparta.no/?ItemID=5714

Här kan ni följa matchen: goo.gl/b862ac
Värt att notera är att exempelvis Campoli, Rajala och Salmela saknas/inte spelar.

HV leder med 2-0 efter halva matchen.
Följ den live här: pointstreak.com/flashapp/ind … om&lang=en

HV vann matchen mot Sparta med 3-0. Målskyttar: Thörngren, Christensen och Holzapfel.
hv71.se/artikel/48967/

Eftersnack från sparta

sparta.no/?ItemID=5717