Träningsmatch: Tingsryds AIF - HV71

Jo det är kul att se HV checka så högt. I SHL så kan ju lagen spela sig förbi en sådan check ganska enkelt om den inte är 100% synkad och laget sitter ihop. Men framförallt motståndarbackarna är så mycket sämre med puck i HA att det kan bli ett framgångsrecept.

Jag vidhåller att det är tuffheten som är HVs akilleshäl. I samtliga matcher mot allsvenskt motstånd så kan man konstatera att motståndaren har gått in 100% i fysik mot oss. Vi behöver en tung gubbe i fjärde som kan slåss. Kanske Kristiansen är sugen på en återkomst? Han har ju ägt Rahimi förut.

Jjjajaaaaaaaaaa

Känns som näst mål måste göras av smålänningarna :laughing:
Och Örnered…
Pajas

Go kommentar från kommentatorn: “Nästa mål måste bli smålänningarnas” :smiley:

Ah, du hann före…

Well de kanske inte har skillsen för matcha HV då får de gå 110% fysiskt för störa så mkt de kan eller något.

Gott

Skulle inte säga att Kokkonen är pånyttfödd… Men en bra HA-spelare verkar han vara.

Jesper har sett oförskämt bra ut de få matcher han har spelat denna försäsongen. Ett av de större utropstecknen hitintills och kommer bli väldigt viktig för HV71 i vinter. Har är nämligen en av få spelare i vår forwardsuppsättning som besitter pusselkombinationen storlek, fysik, stabilitet och tyngd. Verkar inge bra med respekt på isen, gott.

:exclamation:

Tingsryd lär väl inte tillhöra toppen i AS, men det känns som HV börjar hitta spelet. Känns lovande

Kedjan, Kokkonen - Vessel - Forsberg känns klockren på HA nivå. De kommer göra enormt mycket mål. Borde blivit 2-3 till från dem ikväll.

med reservation för uselt motstånd, världens sämsta musik i PA-systemet och en bonna-dialekt utan dess like på speakern så ser det rätt hawaii ut i mina ögon… från vår sida… rätt mkt spridda puckar som jag inte är van att se mot ett bättre motsånd. Chansar de bara för de möter ett korp-gäng?

Jo, de torskade väll senast med 0-4 mot Kristianstad hemma. Jag var grymt nöjd tills jag hörde det. Nu känns det väll bara helt ok :slight_smile:

Har väl blivit mer Hawaii efter första perren. Tingsryd har gett upp känns det som.

Tycker ändå HV genomförde första på ett bra sätt. Dödade matchen. Uppträdde som det lag de säger att de vill vara.

lite mer bp-träning… enda som varit något som genererat lite träning idag…

TAIFliga tingsryd…

blir ju lite jämnare match nu när hv har bara 4 fina formidabler på isen.

imponerande “publik”