Träningsmatch: Tingsryds AIF - HV71

[size=150]Tingsryds AIF - HV71[/size]

HV åker till Tingsryd för match på Onsdagskvällen.
Snart börjar allvaret så hoppas att HV snäppar upp
spelet lite bättre än dom senaste träningsmatcherna.

hv71.se/article/cv7uaktir-3 … match-igen

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Fortfarande AF som sänder matcherna?

Arbetsförmedlingen? Det tror jag inte… :wink:
Aftonbladet sänder, här är länken:
tv.aftonbladet.se/video/331864/tingsryd-hv71
Kostar 99 spänn om man inte redan har Plus.

Jag hoppas på en match där man ser tydliga linjer i HVs spel och att man får bort enkla misstag genom bättre fokus i alla situationer.

Sedan hoppas jag på att det blir jämt, inte 5/6-1 till HV. Det värsta som kan hända nu är att spelarna blir styva i korken och tror de är världsbäst igen och kan vinna utan att göra jobbet. Känns som att det hände mot Västervik. HV har ju haft två försäsonger där man “imponerat”, ifjol med Rahm och med Randy Edmonds (har jag för mig). Sedan kommit in med inställningen att man är världsbäst. Det gick ju sådär…

På spelarfronten så hoppas jag att:

  1. Nybeck gör mål, viktigt att han sätter dit pucken.
  2. Andrae minskar felprocenten utan att det går ut över hans offensiva bidrag.
  3. Bertov börjar visa någon form av consistency i sitt spel. Man börjar bli lite orolig över att han antingen är för dålig eller helt enkelt inte passar in i HVs försvarsspel.

Vi hade en grym försäsong när vi vann guld också :wink: Tror mer det handlar om hur spelet ser ut. Förra året förblindades vi av resultaten. Spelet var rätt kasst då också om man ska vara ärlig.

Ska vi se till årets försäsong tycker jag det sett rätt oroväckande ut när man mött allsvenskt motstånd. Lite samma tendenser som ifjol. Så spelmässigt får HV gärna köra över Tingsryd idag. Sen skiter jag i resultatet.

99kr för en träningsmatch i allsvenskan!? Alltså vart är det här landet påväg. Snart får man väl betala 49:90 för att sätta sig å skita på din egna toalett.

Nu är det ju inte enbart en match du får, utan Aftonbladet Plus som innehåller fler grejer och varar i en månad. Men visst är det dyrt om man enbart vill se en träningsmatch.

Grym skulle jag inte säga att den var (om du syftar på försäsongen 2016/2017), men det är väl en definitionsfråga. Vi spelade 7 matcher, vann 4, förlorade 2 och vann 1 efter förlängning. Det är ett bra facit, men inte grymt enligt mig.

Tänkte på en annan säsong. 2007/2008 eller 2009/2010. Minns att nån av de försäsongerna gick vi som tåget.

Plus har faktiskt varit ganska bra de här månaderna. De visar/har visat ett gäng med HV matcher (LHC, ÖHK, Tingsryd och Troja på HV dagen). Sen kan man avsluta det närsomhelst. Känns som en ganska prisvärd service om man ställer det i relation till andra grejer.

Verkligen. Lägg till 32 spänn eller vad det är för JP så har du i stort sett alla HV:s försäsongsmatcher för drygt 120 spänn.

Min teori om försäsongen är att de lag Hv möter i dessa träningar går på max (lagen i HA) i princip medans HV går på 70%. Motståndarna ser de som årets match redan. Jag får bara hoppas jag har rätt. Inom några veckor vet vi.

trött på o höra hv inte går för fullt, de är nendtränade etc etc är ju dessa ursäkter som gjort vi är där vi är…

Oki du får vara hur trött du vill :open_mouth: Men med så många nya spelare förväntar jag mig det tar ett tag få i hopp laget att tro något annat är helt fel tycker jag. Jag siktar inte på Hv ska vinna serien utan klara topp 4a sen öka i ett slutspel.Men jag tror de går upp direkt så det så :sunglasses:

Önered spelar visst igen :smiley:

Intressanta femmor som kanske verkar mer åt de troliga femmor som kommer starta säsongen

Hult, Rahm, Lillis, Samuelsson och Stillman. Ingen av dom som kan se att Bertov är helt bedrövlig? Tänkte jag ska ge det några matcher denna säsong innan jag gör en ny bedömning. Men han verkar vara lika kass nu som förra säsongen, trots lägre division.

När alla är hela och friska hoppas jag att han får sitta på läktaren.

Ja han är inget vidare det sa vi alla innan hen ens kom till HV.

Gillar vad jag sett av första perioden. Gillar kedjorna. Så här vill jag se HV spela mot alla lag. Sen kommer det så klart bli förluster. Men spelar man så här så blir det extremt svårt för motståndarna att ta poäng.

Backsidan känns dock fortfarande som ett frågetecken.

Utropstecken är Filip Larsson. Som han spelar för tillfället ser jag det inte alls som självklart att Gunnar ska stå majoriteten av matcherna. 60-40 kanske. Men Filip kan förhoppningsvis utmana.

Tycker inte Bertov varit så hemsk idag. Sjöholm har istället gjort ett par jättemisstag. Men han behöver göra de misstagen för att utvecklas. Överlag så biter forechecken riktigt bra. Tycker också att de verkar hetare framför mål idag.