Tre Kronors World Cup-lag 2016

Inatt vankas Tre Kronors sista pre-game innan WC drar igång till helgen.
Om några timmar möter man Europa, med Chara, Kopitar och Zuccarello i spetsen.

Nykomponerad kedja väntas med Berglund, Landeskog och Söderberg. Tung och jobbig att möta, men som vi varit inne på tidigare hade jag så mycket hellre sett Nyquist i laget och då i denna kedjan. Men, men nu kör vi! Måtte alla hålla sig skadefria nu bara!

Många som har flera växlar att sätta in till söndagens premiär mot Ryssland.

Gårdagens match var ingen höjdare, men återigen märks det hur viktigt det är att ha en ledning på 2-3 mål för att sedan kunna bevaka ledningen och söka sig till kontringar. Livsviktigt!

Bäst totalt sett dessa 3 pre-games tycker jag Markström, Hjalmarsson, Hagelin och Loui varit. Sedins har varit okej, men kan mer.
De som måste rycka upp sig mest (förutom varenda jävel) är våra ledande spelare som Henke, Karlsson, Bäckis och Landeskog.

Hävdar fortsatt att avsaknaden av Nyquist är rätt så påfallande.
Sedan tycker jag att det är så tråkigt svensk att inte ha med Klingberg. Jantelagen, “landet-lagom-är-bäst” stoppade honom.
Där hade vi haft ytterligare ett offensivt backhot. Istället så vill vi ha en spelare som kan hantera både det defensiva, som det offensiva.
Summa summarum så väljer man en back som är halvbra på allt före Klingberg som är totalspets i sitt offensiva spel och sitt sätt att starta igång anfallen. Han är dessutom inte urusel i egen zon. Med Klingberg och Nyquist i laget hade vi haft mer hot och mer alternativ.

Bra tråd Quila med flera intressanta åsikter.
Saknar en fet matchtråd och sover matchtrådsexperten macce :wink:

Fan Håkan Södergren har inte många rätt idag, bänka Ovechkin… hallå iq badboll.

Men grym match av Tre Kronor på alla sätt idag. Man spelar hockey på nivå överjävlig som gör att SHL ser ut som division 1 hockey i Tyringe i jämförelse

Legenden Håkan hade ju helt rätt. Ovetjkin, en egocentrisk spelare vart usel.

Visst han var inget vidare men inte speciellt mycket sämre än resten av laget förutom en idiotutvisning. Men det var ändå denna usle spelares förtjänst att ryssarna var millimetrar från att kvitera i slutet. Hade han vatt bänkad så hade det aldrig hänt.

Det läskiga med honom är att han kan va totalt osynlig i 59 min…sen kan han avgöra en match på egen hand…det va nära igår.

I bästa fall är han bra hela matchen. I värsta fall är han som i går, ganska dålig hela matchen igenom tills det gäller och då är han nästan direkt avgörande. Hur som helst så ska han spela och absolut inte bänkas.

Tack Sir Ward. Satt och skrev på ett inlägg under matchen igår, men tog bort det. Känns som jag redan haft så mycket monolog i denna tråden så folk kanske börjar undra vad jag är för psyko som sitter här och skriver med mig själv :wink: Kul med lite aktivitet här, nu jäklar kan jag nog med att skriva ett par inlägg till känner jag :laughing:

Fantastisk inställning igår. Hela laget gjorde sitt jobb och spelade för varandra. Så kul att se.
Grymt hur man kunde neutralisera hela Ryssland på det sätter man gjorde. Vilken laginsats!

  • Markström grym i mål. Spelar han imorgon mot Lejonen tro?
  • Samtliga våra backar gör en grym match men Hedman var den allra bäste.
  • Krüger, jobbar i det tysta, är oerhört viktig. Vår bäste tekare dessutom.
  • Kedjan med Söderberg, Backlund och Landeskog såg riktigt bra ut.
  • Bäckström, en regissör med brett register, men har ännu mer att ge.

Nu är det bara att ladda om, ny match imorgon och det blir en nyckelmatch. Räkna med ett spelsugen Finland vi möter.
De har dubbel revansch att utkräva med en förlust i sista pre-gamet, samt gårdagens 1-4 förlust där de stundtals var utspelade av Nordamerika.

Tre Kronor besegrar Finland med 2-0 efter mål av Strålman och Loui.
Henke, den stora matchvinnaren håller nollan och gör flera grymma räddningar.

Bäst idag, kung-Henrik Lundqvist.
Ekholm, enligt min meningen bäste back i konkurrens med Strålman.
Landeskog bäste forward och vår bäste tekare, när våra ordinarie tekare svek. Landeskog slet, kämpade och tacklades.

Finland var piskade att vinna och ville lite mer, medan Tre Kronor inte riktigt var på tå, men emellanåt tog man i till 100% och då såg det lite bättre ut.

Match mot snabba Nordamerika redan om 21 timmar. Mycket tufft och det gäller att ladda om och verkligen vara på tå och komma med en fulländad inställning. Det gäller att ALLA är på topp imorgon.