Tv allsvenskan?

Hej!

Visar cmore alla hvs matcher i allsvenskan? Vilket abonnemang satsar ni på? Discovery plus ligger ju bra mycket lägre än cmore:, men osäker på om alla matcher visas.

/micke

Haft samma tanke men vill minnas de har speciellt utvalda bara men kan ha fel dock…

Cmore sänder alla matcher i hockeyallsvenskans grundserie plus hela slutspelet, från “play in” till den hockeyallsvenska finalen. Själv kör jag vidare med Cmore.

fy fan vad jag hatar tv4

Glädjebeskedet: JP/Jnytt sänder HV71:s träningsmatcher: ”Vi ska vara bäst på bevakning” • Så gör du för att se matcherna
Det är bara några veckor bort innan säsongen 2021/22 inleds.
Nu står det klart att JP/Jnytt sänder två av HV71:s träningsmatcher.
– Vi ska vara bäst på bevakningen av HV71 och där är en del att sända matcher med laget när vi har möjlighet, säger Mattias Wallström, livesportansvarig på Bonnier News.

I början av augusti går de flesta lag på is och inleder därmed säsongen 21/22. Innan HV71:s resa mot att ta klivet upp i SHL igen inleds i slutet av september, laddar laget upp med träningsmatcher.

Nu får du chansen att se två av HV71:s matcher, här på vår sajt. I augusti sänder vi två av lagets träningsmatcher.

– Det är hockeyfeber varje säsong och det är alltid otroligt spännande att följa försäsongen och bland annat se hur nyförvärven ser ut. Vi ska vara bäst på bevakningen av HV71 och där är en del att sända matcher med laget när vi har möjlighet, säger Mattias Wallström, livesportansvarig på Bonnier News.

De två matcherna vi sänder är mot HV71:s nya seriekonkurrenter, Västerås och BIK Karlskoga.

– Efter SHL-fiaskot i fjol tar ett mycket intressant HV71 i höst nya tag i hockeyallsvenskan. Trots sommar och sol vet vi att det är många runt om i Jönköpingstrakten som längtar efter ishockeyn och att vi, genom att sända ett par försäsongsmatcher, kan erbjuda våra läsare att vara med på det spännande HV-lagets resa mot seriepremiären känns oerhört inspirerande, säger JP och Jnytts reporter Carl Ljungquist.

Då kan du se HV71:s matcher på sajten:

12/8: Västerås–HV71

31/8: BIK Karlskoga–HV71

FAKTA: Så gör du för att se matcherna!
Som prenumerant hos oss behöver du inte betala något för att se våra tv-sändningar. Matcherna ingår i din prenumeration. Vill du bli kund?, gå in här för att bli kund på jp.se och här för att bli kund på jnytt.se. Genom att logga in på jp.se eller jnytt.se får du tillgång till alla matcher vi livesänder samt alla plusmärkta artiklar på våra sajter.

Camilla Westin
camilla.westin@bonniernews.se

Ja CMore sänder allt. Skillnaden är väl att alla matcher inte sänds linjärt. Blir alltså att sitta med Ipaden vissa matcher.

Antar att man kan få allt i cmore-appen som väl finns till både android tv och samsungs variant?

Vet inte riktigt. Kör apple-tv och där finns inte Cmore appen tyvärr.

Jodå visst finns den på Apple TV. Har själv cmore på Apple TV.

Själv delar jag med HVärnamo, vilket är fullt lagligt och pröjsar 150:-/mån.
Innan dess pröjsade jag 850:-/mån, tallrik - kortsidan - kåken :confused:

Skön du är Warden…men gubben är 51!!Grattis för f-n :smiley: :sunglasses: :wink:

Tack min vän!

Nick: Då har du nog en nyare version av Apple-tv, för på min finns inte appen.

De uppdaterar inte bakåt. Så har man en gammal puck så kommer den för alltid att ha den restriktionen. Jag fick krypa till korset och köpa nya puckar hemma för att kunna nyttja cmore-tjänsten. Viktigt att tänka på om man köper en begagnad puck.

Är det verkligen ok att dela abonnemang så?
Gäller det även Allente? :sunglasses:

Borde vara ok, ser inte varför det inte skulle vara. Kan vara på att dela abonnemang till hösten om någon skulle vilja.

Wierdo, jag kan också tänka mig att dela :slight_smile:

Tror inte det är OK att dela abonnemang hur som med Allente, förmodligen inte med någon leverantör.

Så länge de inte ändrat på något nu när de gick ihop med Viasat så finns det knappt några begränsningar dock.
Att de försöker lura på en tvilling abonnemang till parabolen när, det fungerar alldeles ypperligt att använda app eller webbläsare och köra både Allente (gamla Canal Digital GO) eller Cmore på smartTV, via dator etc.

Har parabolen till en TV med inspelningsbar box och kör via app eller dator till 2 andra. Fungerar samtidigt att svärföräldrarna loggar in hos sig och tittar. Samt att om man är bortrest på tjänsteärenden så kan man kolla matcherna och alla TV-kanaler så länge man har tillgång till internet. Fungerat även när jag varit utanför rikets gränser (vet dock inte om det fungerar utanför EU).

Är ju inte säkert att ungarna och fru vill titta på matcherna, då är det bra med TV i flera rum och datorer, kan alla se vad de vill :smiley:

Ja, delas som tidigare upp till 5(fünf)användare. Funkat sedan sammanslagningen Maj-2020

Btw. Allente låter som nån spansk efterbliven livsmedelsbutikkedja.

Jag har inte haft problem med att dela CMore.
Man kan ha ett par enheter igång samtidigt, och de verkar inte kolla varifrån de är igång.

Allente skulle jag däremot, givet en ytterst begränsad erfarenhet där jag bara tittat på TV-kanaler, inte rekommendera.