Välja in ett ombud för forumet i HV's styrelse

Startar en tråd där vi kan diskutera i hur vi ska få in en av de “våra” i HV-71’s styrelse så vi förhoppningsvis kan få en samlad röst in i hv’s innersta.
Kanske en vansinnigt dålig ide’ men vill gärna lyfta att vi faktiskt har den möjligheten.

Jag kommer lösa ett medlemskap och kommer isåfall gärna vara med när vi får in “våran” röst in i styrelsen och på så sätt få lite möjlighet att få in medlemmarnas intresse.

Kan vi diskutera fram möjlig kandidat härinne så kanske vi kan träffas irl och verkligen bestämma och ställa oss bakom “våran” kandidat.

Kanske en vansinnigt ide’ men vill gärna vara med att vi får en direktröst in i styrelsen.

Ingen vansinnig ide, men jag tror kanske man har mer påverkan genom att bidra till valberedningen. Oklart dock om de tar emot förslag från oss.

1 gillning

@Diabolics Jag vet inte hur vi ska gå tillväga men jag anser att det härinne finns så mycket kunskap att vi på något sätt kan komma ihop oss och få in en kunnig person härifrån som faktiskt företräder medlemmarnas intresse i hv.

Är det görbart? Det vet jag inte men tillsammans kanske vi kan åstadkomma något och jag lägger gärna min röst på lämplig kandidat.

Något måste vi försöka göra iallafall anser jag.

2 gillningar

Känns som det om det skulle bli aktuellt skulle bli tuffare krav på hur och vad vi uttrycker här, dvs inte lika självständiga…

CJ_17 Kanske kanske inte. Men får vi in “våran” gubbe/kärring så kanske det blir mer sansat härinne vad vet jag.
Jag tycker bara att det vore suveränt att få in en person som har hela forumet bakom sig och dessutom finns det en oerhörd kunskap härinne.
Tänk bara att vi får in “vår” gubbe som går in här och lägger upp en omröstning om något beslut som ska tas i styrelsen.

Det är en ganska hisnande tanke att det KAN finnas en möjlighet att få in en gubbe från oss in i HV’ s innersta och att vi på riktigt faktiskt skulle kunna vara med att påverka.

1 gillning

Det hade i alla fall varit intressant att få veta lite mer om de kandidater som valberedningen lägger fram. Det blir ju inte av att man går och röstar för/emot kandidater man inte vet så mycket om. Blir mest att man rycker på axlarna och tänker att valberedningen vet bäst.

1 gillning

Långt ifrån en ”vansinnig idé”, faktiskt briljant.
Tänkt på detta lång tid och inte helt ogenomförbart.

Vid omröstning på forumet så dyker två namn upp direkt. Dekman och Diabolics. Punkt.
(Tar båda plats, wtf - SM GULD direkt)

2 gillningar

@Sir_Ward Det var en tanke jag haft länge men tänkte lufta den nu.
Sen om det är görbart är upp till andra att besluta men ställer mig helhjärtat bakom den/ de som föreslås.

Det KAN ju var ett sätt för oss härinne att faktiskt få in en person i styrelsen.

De namnen du nämnde är nog de mest lämpliga kan jag tycka

Jag tycker iallafall att vi kan sondera terrängen och se om det på något vis är görbart.

Är det möjligt så tycker jag att vi kör.

Reserver är shitkicker och Lejaqcues. Sistnämnda är ju fan fransos så vette fan :wink:

Men blir inte forumet en del av den famösa nepotismen då?!:grin:

1 gillning

Kanske kan vara ett intressant nytänk åtminstone. Då blir det på ett sätt en kanal in och ut istället för att styrelsen efter en dålig match öppnar en mailkorg med 1762 nya Mail som folk skrivit i affekt på fyllan. Dock ska det verkligen vara rätt person. Någon som majoriteten av forumet har förtroende för vilket läger man än tillhör.

1 gillning

Att nominera kandidater till valberedningen är väl alltid både en bra och välkommen idé. Blir man sen inte nominerad av valberedningen till årsmötet kan man alltid kvarstå som representant ändå och presentera sig på mötet för omröstning alternativt bli nominerad på sittande möte. Sen är det upp till årsmötet att säga sitt.

Det finns ju ett antal förslag presenterade här, är det någon som hade velat utföra styrelsearbete? Det är väl en bra start med en presentation här för att kunna bli nominerad för vidare analys av valberedningen isf.

Kan ju vara bra att veta vilka som eventuellt skulle vara beredda på att ställa sig till förfogande.
Eller ska forumet ha en egen valberedning :thinking:

1 gillning

@Blue_Vision Det tycker jag låter som en bra ide!
Finns det någon/ några som är villiga att ställa upp så lägg gärna upp en presentation på er själva.

2 gillningar

Tänker mer att det är en del namn som redan nämnts, sen är det upp till var och en om man ens vill ha uppdraget och bli en “forumkandidat” :slight_smile: På något sätt måste ju forumet sen rösta om en kandidat att ta vidare till årsmötets valberedning, men exakt hur det ska gå till vet jag inte :slight_smile:

1 gillning

@DocSeverinsen Det är ju sådant här vi får diskutera och slipa på…
Huvudsaken är att planen lyfter och får luft under vingarna.

1 gillning

FYI I samband med att Nubben härjade i Frölunda fick medlemmarna nog och utmanade styrelsen. I det fallet var det tunga livstidsmedlemmar och sponsorer som tog fram egna kandidater. Ordföranden hade vett att avgå självmant när han såg vart åt det barkade.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/tre-i-frolundastyrelsen-byts-ut

2 gillningar

Jag tror det bästa är att alla som är intresserade och har möjlighet av att bli ombud anmäler sig till nån lista som vi sen kan gemensamt plocka fram den mest lämpliga kandidaten ur.
Annars blir det ett virrvarr av nomineringar av folk som varken vill eller kan.

2 gillningar

@lejacques har min röst om han vill ställa upp!

4 gillningar

@Aviar jag instämmer.