Vem kommer du sakna mest 19/20?

Förnuftet säger Lehtonen, Tedenby eller Ljung men hjärtat säger Bengtsson.
Kommer kännas konstigt att inte se honom döda utvisningar.

Trotjänare som varit med i klubben ett tag svider ju alltid extra hårt. Berglund, Bengan o även Brännström (som troligen påbörjade sitt stora genombrott i slutspelet och som Luleå får skörda frukten av nu) är alla tunga att tappa, men kanske var det så dags…? Lär dröja innan vi får se en back av Lehtonens kaliber i Hv-tröjan igen.

Men för mig är svaret glasklart, Tedenby! Fantastisk människa, klubbikon, ansikte utåt och många gånger ensam värd entrépengen. Hv blir lättare att hantera för samtliga motståndare utan virvelvinden Tedenby på isen, men förhoppningsvis har vi Sandberg som kan axla här.

Mikko Lehtonen är oersättlig. Förmodligen en av Europas bästa backar. Klart man kommer sakna honom. Tycker ändå vi har fått in en så bra ersättare som vi rimligen kan få i Erik Martinsson, men någon Lehtonen är han då inte.

Kommer även sakna Kristofer Berglund och Mattias Tedenby. Berglund förstår jag inte alls hur vi kunde släppa. Tedenby tror jag kommer göra succé i NLA med sin speed och sina skills. Kan dröja innan vi ser honom i HV-tröjan igen. Unnar dem bägge chansen dock.

Lance Ward.

Stäng tråden.

:laughing: :laughing:

Lehtonen solklart.

Av gamla spelare så har jag saknat en måltjuv många år nu. En spelare som inte behöver 200 corsi skott på sig innan det blir mål.
Spelare som Jukka, Emil C, Andreé P, ect

Samma som föregående år: Johan Davidsson

Kommer alltid sakna en förstemålis som #1

Instämmer i detta, finns ingen som Tedenby.

Lehtonen var för bra för SHL! Tungt tapp!
Ljungh visste man skulle lämna när chansen kom då hjärtat inte finns för HV71!
Tedenby blandar och ger! Blandar för mycket för att vara en ledande spelare.
Berglund är jag en av många som inte fattar något varför han inte fick förlängt. Stor spelare som sätter laget före jaget varje match!
Bengtsson var en otrolig lojal spelare men förstår att han vill ha en större roll.
Brännström fick en boost under slutspelet, tveksam om den håller i Luleå!

Största tappet inför denna säsong är återigen en sportchef som vägrar inse att det är spets som är helt avgörande.
Begriper inte hur man kan vara så instängd i sin tro att 4 jämna kedjor är framgångsreceptet när det gång på gång har visat sig vara fel.
Det blir svårare för junisar att komma upp när de bara ska komma in och vara grå. Oftast kommer det ju upp killar som är vana att producera i J20. SAIK har varit ett föredöme i svensk hockey att ge unga chansen och att de får utrymme att spela sitt offensiva spel.

Men det största tappet all time är och kommer alltid vara #1
Där och då hände något med vårt kära HV71!