Vem skulle du helst vilja....

Dags att damma av denna.
Senast var det Törngren som fick flest röster.

Tänk dig in i följande scenario.
Det är fredagen den 6:a maj, solen skiner, grannen har tagit fram grillen och fåglarna kvittrar.
Vårt kära HV har efter en säsong fylld av både toppar och dalar äntligen hittat rätt i formationerna och har efter att ha slagit ut ett blekt Tingsryd i kvartsfinal, ett fysiskt BIK Karlskoga i semi äntligen nått det efterlängtade avgörandet.
För motståndet står MODo som i sin tur imponerat stort, framförallt i semin där de körde över Björklöven.
Båda lagen har under finalserien varit omutliga på hemmaplan och vi är därför framme vid en sjunde och avgörande drabbning i Husqvarna Garden.

Vi tar tidigt ledningen genom slutspelets poängkung så här långt, Powell.
Vi står upp bra och Foppas grabbar (nej inte vår Foppa) skapar egentligen inga direkt heta chanser förrän den där sparksituationen med en minut kvar av tredje perioden. Hela Småland (förutom vissa av de centrala delarna) och större delen av Sverige ser att det är spark.
Domarna anser dock inte det och godkänner “målet” utan videogranskning. Tungt!

Men då, med bara tio sekunder kvar av ordinarie tid sker ett hopslag i mittzon som gör att en HV-spelare kommer fri med Tex Williamsson från offensiv blå.

Min fråga är: Vem skulle du helst vilja att den spelaren var?

Bertov. Nu stänger jag tråden :wink:

1 gillning

Svårt att säga… Matson har varit rätt säker i både straffar o frilägen, så det är i alla fall en kandidat. Men tror ändå jag hade valt Foppa då han är vår bästa målskytt och tror han hade haft bäst chans att trycka dit den.

Inne på ditt spår, men Powell efter 1-1 mot Mora känns ganska bra alternativ också.

Måns

Kokkonen

Givet scenariot ovan skulle jag välja poängkungen Powell som är i ”zoonen”. Annars Matson.

Får lite Eric Johansson -08 vibbar om Kokkonen skulle avgöra allt.

Martin Thörnberg!

Fredrik ”Du kan lita på mig” Forsberg. Varför? Titta mellan citationstecknena.

Nu är du lite elak. Mot Eric. Eric var ju trots allt en ledande spelare i konkurrenten Mora när HV värvade honom under säsong. Eric spelade inte i fjärdekedjan för att han var dålig, utan för att laget i övrigt var så jäkla bra. Det kallar jag breddvärvning! Jag menar, när Eric avgjorde var Jämtin och Kauppila inne på isen (minns ni hur förvirrad Eric var först som trodde att det var Kauppila som gjorde målet, liksom alla spelare som slängde sig på Kauppila :laughing: ). Det kallar jag topnotchbreddkedja. Så en spelare som typ Törngren skulle i mina ögon ge mig mer Eric Johansson-vibbar :wink:

Vad gäller trådens fråga. Jag vill inte jinxa något så säger inget så har jag ingenting sagt. Sen är det väl egentligen skitsamma, bara den där spelaren som kommer fri mot Tex gör mål :smiley:

Huhtala, efter att ha dratt en ordentligt tung offensiv tackling mot den spelaren han har bråkat mest med under hela serien, tar pucken o går fri, sätter pucken rakt upp i krysset.

Definitivt Matson. Han är mer distinkt. Forsberg är bra men han testar lite för olika grejer. Nästan så han dribblar bort sig själv ibland. Det blir lätt flip eller flopp med honom.

Enkelt, det är Pontus Netterberg du vill ha. Det vet vi alla

Mm. Men om inte Nettis så säger jag Gunnar. Det hade varit nåt.

Foppa.

“Du kan lita på mig. JAJAJA, DU KAN LITA PÅ MIG!!!”

. Vi har tre vinnare!

Känns inte som att frågan behöver ställas denna säsongen.
AP20 lär vara det självklara valet.