Vem skulle du helst vilja..

Tänk dig in i följande scenario.
Det är eftermiddag lördagen den 2:a maj, grannen har börjar grilla och fåglarna kvittrar.
Vårt kära HV har efter en säsong fylld av både toppar och dalar fått det det mesta att klaffa under våren och har efter att ha slagit ut ett orutinerat Rögle i kvartsfinal, ett favorittippat Luleå i semi tagit sig till final mot våra antagonister från Värmland.
Båda lagen har varit omutliga på hemmaplan och vi är därför framme vid en sjunde och avgörande drabbning i Löfbergs.
Vi tar tidigt ledningen genom slutspelets poängkung så här långt, Ikonen (den såg ni inte komma).
Vi står upp bra och Kaffekillarna skapar egentligen inga direkt heta chanser förrän den där sparksituationen med en minut kvar av tredje perioden. Hela Småland (förutom vissa av de centrala delarna) och större delen av Sverige ser att det är spark. Sören anser dock inte det och godkänner “målet” utan videogranskning. Tungt.
Men då, med bara tio sekunder kvar av ordinarie tid dimper pucken helt plötsligt ner hos en helt fristående HV-spelare framför Markus Svensson.
Min fråga är: vem skulle du helst vilja att den spelaren var?

Önerud. Det är han som gör det i de avgörande lägena i ett slutspel. Han trycker in både puck och målvakt i mål på ren kraft.

Helt klart Persson är de nångång han ska göra mål är det då

Thörnberg! Som inte tar av sig matchtröjan förrän han kommer tillbaks till jkpg där han åker direkt till Kinnarps och hissar upp den svettiga tröjan i taket!

Fy fan. Jag blev svettig bara av att läsa det där scenariot. Gör som jag gjorde när Brynäs fick PP i förlängningen 2017 och går på toaletten.
Mina nerver…

Törngren!!

Ja ysh den matchen. Jag stog brevid en polare som skrek “JAAAAAA” “NEEEEEEEEJ” Såfort han trodde det var mål, och det trodde han varenda minut med, övervägde att knocka han så att jag slapp att få hjärtattack i onödan varje gång

Den va lätt :laughing:
Camara såklart, skickar in både back och puck i mål!

Törngren