Vi måste agera och visa vårt missnöje

I stort sett alla, både här och experter, hyllade HV’s trupp inför säsongen. Förutom premiären och ett mål i öppen kasse sist så har man bara uddamålsförluster. Det kanske är läge att sitta ner i båten lite och inte lägga sån energi på att tvunget hitta en syndabock?

Jag har ifrågasatt backsidan från start

Jag har satt stora frågetecken för HV:s backuppsättning redan i somras. För mycket “om och men” för ett lag med topp 4 ambitioner.
Målvaksidan och C/Fw sidan är dock mycket habil på pappret och bör kunna vara även i verkligheten framöver. Holmström saknas dock mer en vad jag trodde han skulle göra.

Ren gissning från min sida nu. Hissa tröja gör nog HV först när de får ha folk i hallen igen då de nog lockar rätt mycket och då bra inkomst.

Nu vet jag inte exakt vad ni har sagt, men den kritiken mot backsidan som jag har läst har handlat främst om det offensiva och det är ju inte där vi har fallerat. Däremot läcker det ju för mycket bakåt, men kan man verkligen lasta Hult för det, med tanke på hur truppen ser ut?

Ja det kan man för en del av backarna håller inte i SHL samt att de som han trodde ska stora kliv inte gjort det! Hult lever på karaktär och hopp! Inget jag skulle vilja ha i mitt lag om jag hade varit coach där man går in i en säsong med tro och hopp! Lite som
Managerspel att man värvar någon för att han är skön och kanske lyckas!

Sen att man får skada på Williamsson och man redan har överflöd av såna backar och saknar spelande backar så väljer man ändå att ta in medelmåtta om ens det!

Stod ni utanför Garden med arga plakat och eldade upp HV-tröjor ikväll? Mycket tomt snack här inne annars.

Du e go du! Om man nu ska genomföra något seriöst så krävs det lite planering antar jag.
Men fortsätt du lägga ut blågula hjärtan, vi är bäst!

Oavsett en protest eller inte så kan det inte få fortsätta säsong efter säsong! Tillslut kommer det inte finnas några lag eller virus som räddar oss kvar! Då är vi i Allsvenskan och där vill inte jag att Hv71 hamnar och ingen annat Hv71 fan heller antar jag! Men att göra narr på folk
som vill se en förändring för att få Hv på banan igen är lika lågt tycker jag!

bräna tröjor kommer inte hjälpa ett skit bara dålig ide

Jag kan förstå att det kan tolkas så, det jag skriver. Men betänk att du och några andra tycker att ni skall ha full frihet att berätta “sanningen” om dagens HV71 här på detta forum, men en sådan frihet kommer med en utsatthet, dvs möjligheten att någon faktiskt förklarar varför sakerna ni skriver inte håller vatten, och till och med är löjeväckande. Det får man leva med om man skriker sig hes år ut och år in. Cry me a fucking river.

Man har ju två alternativ! Antingen se på när det brakar åt helvete eller försöka få folk att göra något åt det!
Frustrationen är stor och att kunna skriva av sig är ju ett bra sätt! Tror ingen här inne har lösningen på problemet men sitter man bara ner och nickar åt allt som händer så kan vi snart gräva vår grav. Det blir ju inte till det bättre säsong efter säsong utan tvärtom.
Då måste det ju vara något mer fel än bara tränaren anser jag!

Jag kommer alltid stötta din rätt att skriva vad du tycker här på forumet. Du vet att jag personligen inte gillar att man BARA använder forumet för att skriva av sig, men så länge man bidrar mer generellt så ser jag inget problem med att skriva av sig heller när det går dåligt. Man vill ju som människa undersöka om de känslor man har är relevanta, att få känna gemenskapen även i sin frustration.

Sen vill jag be om ursäkt för mitt raljerande. Jag ser inget problem med att vi kritiserar åsikter/tankar/ideer men det skall inte gå över till att karaktärisera folk på ett negativt sätt och där klev jag över gränsen med mitt raljerande om personer i grupp. Jag ber om ursäkt för det. Men jag vidhåller med emfas att detta är en skittråd och att vi kan bättre som fans. Jag personligen har inget emot om det finns en stor andel fans som samlas kring en ambition att göra föreningen uppmärksam på att det går åt fel håll, men det skall göras inom ramarna för föreningsdemokratin. Allt annat är ociviliserat skit som sådana som wisemen etc håller på med inom fotbollen.

Tror inte tanken är att stå och skrika och hota någon likt storstadsklubbarna i fotboll, eller som någon skrev bränna tröjor!
Man kan visa sitt missnöje på bättre sätt som du också skriver!

Men man hoppas ju att föreningen löser detta genom krafttag för något måste ju göras då man säsong efter säsong inte lyckas ta kliv framåt!

Är det bestämt något datum då vi ska samlas utanför arenan och visa vårt missnöje?

Helt otroligt att det inte verkar finnas större intresse för o visa vårt tydliga missnöje utanför kansliet.
Vad väntar vi på? Om vi inget gör, blir det garanterat ingen förändring.

En sådan manöver skulle få ringar på vattent, det skulle snackas om det. Vi skulle till och med förutsatt att vi blir ett gäng kunna tipsa media som kommer skriva om det, och därmed så kommer HV-ledningen känna lite press.

Om Agne, Ekelund, Hult o gänget får bestämma så rullar det bara på …ingen ifrågasätter något. Det passar dom perfekt!

Det är INTE ok som denna föreningen misskötts under så lång tid. Det finns både publikunderlag, sponsorunderlag och en hockeykultur som helt kastas bort, man har återigen ett av ( kanske SHLs dyraste lag) men ligger i absoluta botten.

Dags o vakna nu HV-fans. Räcker om vi är 50 stycken som samlas utanför kansliet och ifrågasätter hur denna förening sköts. Sen kommr fler ansluta när någon bara visar vägen! Kan definitivt INTE bli sämre iaf.

Jag blir uppriktigt spyfärdig av detta. Agne gav alltså Hult ett nytt 3-årskontrakt i våras. Hur i helvete är karln funtad? Hult som i sin tur naturligtvis sätter Rahm som headcoach! Fruktansvärt …Säger inte att Rahm är inkompetent men han har ändå varit ass under några mindre roliga år, kanske vore bättre tagit in ngt helt nytt???

Ja det är märkligt att inte fler visar intresse för att visa sitt missnöje.
Alla måste öppna ögonen nu och förstå allvaret att klubben mycket väl kan hamna i Hockeyallsvenskan nästa säsong.
Det är dags att visa missnöje innan det är försent. Avgå Agne, avgå Rahm, avgå Hult ska eka i hela Jönköping!

Problemet med att sparka alla som sitter på kontrakt under en pandemi är ekonomin. Dom sitter tyvärr lite väl skyddade just nu, sen att sparka alla mitt under en säsong skulle skapa allt för mycket kaos och troligtvis bara göra läget värre, kan tänka mig att sparka en tränare eller sportchef under en säsong då det är lättare att hitta ersättare för dessa. KD blir svårare om man inte redan har en tilltänkt ersättare.
Jag själv är villig att ge åtminstone Rahm fram till nyår på sig. Hult däremot borde ha försvunnit när förra säsongen tog slut om inte tidigare.

Jag är inte det minsta förvånad att inte fler tycker denna ide är något att agera på. Det är ett sundhetstecken att man inte tror att sin egen åsikt är så viktig att man måste marschera till någon lokal och visa missnöje. Det ger inga ringar på vattnet. Det skapar löjets skimmer med pöbel-stämpel.

Att organisera sig genom de demokratiska verktyg som finns däremot, det visar på mognad, kompetens och handlingskraft. Att hitta på egna lösningar och handlingar utanför det… är sådant pöbeln pysslar med.

Jag är relativt övertygad på att om ni lyckas samla 50 pers som står å gapar utanför arenan så kommer ni ha minst 25 olika “lösningar” eller “krav” bland er. Dvs, jag utmanar er att samlas under endast ett par områden att föra fram förutom att gapa om meningslösa saker som “något måste göras” eller “vi är trötta på nuvarande läge”. Det märks att ingen av er varit föreningsaktiv eller politiskt aktiv. Totalt överskattande av egen förmåga.

Håller med, DOCK så är det en balansgång imellan “pöbel” och att lyckas göra något “civiliserat” vilket i de flesta fall gör att något bara rinner ut i sanden. Jag kan väl tycka att det verkligen är dags att göra något för uppenbarligen så är det svågerpolitik utav det grövsta hos Hv idag, hur kunde ens Hult fått förlängt när det begav sig ? Men hur ska man göra ? vägra gå till Kinnarps ? det hade givit effekt men hur får man 7000 pers att neka att gå på matcher (utanför covid såklart) Jag vet inte men namninsamling kanske är det enda man kan göra som ev är genomförbart men samtidigt ev kan ge lite effekt

Jag tror enbart saker får effekt om man gör det via de kanaler som är till för det i en demokratisk process. Dvs, stöd NBS, engagera er där. OM NBS sätter ner foten så kommer folk att lyssna. Vill inte NBS, då kan man försöka starta en konkurrerande verksamhet. När den blir tillräckligt stor så kommer den lyssnas på oxå. Misslyckas man dock med att engagera tillräckligt med människor som tycker som de som nu gapar om uppror, då bör man ta det som bevis för att man kanske inte företräder någon form av större grupp med människor.

Detta är extremt viktigt att fatta.

“Varför tar ingen min jättestarka åsikt som jag visar på nätet, seriöst?” Denna fråga ställer sig säkert många “tyckare” medvetet eller omedvetet. Om den åsikt man företräder, delas av tillräckligt många, och med sådan emfas att man lyckas samlas demokratiskt i någon form för att visa sitt missnöje (förvisso bara hälften av resan då man bör ha en tanke om en realistisk lösning oxå), ja då möts man oftast med befogad respekt och blir hörd.

Om man gör ovan, och man inte blir hörd, då kan man på riktigt, med bevis, börja tala om “familjen” och kompiskorruption och annat som många här inne har väldigt enkelt att ta till i diskussionen (troligtvis för att man inte kommit på ett bra svar på frågan ovan, om varför ingen lyssnar på just dig).