Vi måste agera och visa vårt missnöje

Om det ska bli någon vändning för vårt älskade Hv71 så måste vi fans agera.
Efter x antal Mail till Agne Bengtsson under åren så får man som svar att man har Hults förtroende till 100%!
Det visar sig stämma eftersom man väljer att förlänga med honom gång på gång!

Trots säsong efter säsong med ny HC så blir det inte bättre utan det blir sämre och sämre samt en otroligt tråkig ishockey!

Därför tror jag med flera att vi behöver göra något!
Att samlas och visa vårt missnöje utanför Husqvarna Garden.
Att skriva av oss vår frustration här över Hults sätt att bygga lag hjälper inte.
Vill vi ha en ändring så måste vi ta ett ansvar!
Jag vill inte sitta och titta när de gräver graven för mitt Hv71 som jag följt slaviskt i ca 40år!

Hur många är på och isåfall när?
Eller finns det andra förslag!

Jag är på! Närsom!!!

Det är helt orimligt att vi kommer se en förändring om INTE vi fans reagerar och agerar nu! Innan det är för sent TACK!

Många här inne kritiserar Hult ( med all rätt) men Ekelund då? Peter har varit GM lika länge som Hult/Davidsson sportchefer. Eklund har faktiskt det yttersta sportsliga ansvaret. Men vad gör han om dagarna? Springer runt o är allmänt käck där på kontoret och äter goda luncher och lyfter en bra lön även han såklart. Kompisgängets HV71 !
Agne är klubbdirektör och är högsta boss. Många som faktiskt inte lever upp till förväntningarna.

För MYCKET mys och för lite vinnarmentalitet , tvärtom mot HV71 tidigare. Där saknades inte vinnarskallar .

Behöver ju inte vara någon expert för att se att Hults “stratgi” tidigare år varit tveksam, dvs satsa på bredd istället för spets. Nu har han ändrat den taktiken forrwardsmässigt men istället har vi en backsida värdig Malmö Redhawks i bästa fall.

Hult ska INTE bygga fler HV-lag. Tack!

Grymt! Hoppas på fler missnöjda fans som inser att det är detta som kommer krävas för att få ordning på Hv71!

Skittråd.

Hur menar du att man uppnår en förändring då? Tror du ledningen avsätter sig själva? Det tror inte jag.
Om inte vi sätter press finns ju absolut ingen som helst chans till att bli en toppklubb igen iaf…

Fortsätt du att försvara Hult och ledningens sätt att fördärva vårt lag!
Men gnäll inte sen när det är kört!
Det finns absolut ingenting som talar för oss i år. Vi spelar den sämsta och tråkigaste hockey i SHL!
Men både klubben och en del fans vägrar inse det och lever på gamla meriter. Det är det som skrämmer mig mest, förnekelse!

Jag är på! Jag börjar måla plakat redan idag!
Är det någon som ska avgå så röstar jag på 1. Hult 2. Davidsson 3. Övriga

Ersätt Hult med Thörnberg vore det enda vettiga!!

Lägg ner denna tråden TACK

Nja, inget ont om Thörnberg, varken Owe eller Martin. Nr 10 ska upp i taket för utomordentlig fighting spirit och målfarlighet, men Thörnberg är kanske den siste jag skulle välja som sportchef. Hellre Andreas Falk som borde ha haft många år med “C” i HV71.

Jag tror inte Thörnberg är den typen som kan hantera ett sportchefs jobb alls faktiskt. Men man undrar ju vad som hänt med hans tröj hisning ? Men att byta ut Hult har man ju längtat efter i många år nu.

Tröjhissningen kommer antagligen nästa år. Det är sällan det är tätt inpå att en spelare försvunnit, Petraseks tog ett tag, Gustafssons likaså. För det första vet vi inte om Thörnberg slutat, för det andra har vi ingen publik, för det tredje kan det vara på sin plats att invänta det beslutet ett tag till med tanke på att det varit infekterat. Så nästa år alternativt året efter.

Appråpå visa missnöje; bli medlemmar och inkom med förslag på de årsmöten som hålls. Det är vi medlemmar som äger klubben i grunden och har alla möjligheter att välja styrelse som faller oss i smaken.

Tack för att du berättar för mig vad min inställning till saken är. Jag visste inte om detta själv.

Sen att du väljer att skicka en halmgubbe till mig, snarare än att fundera över varför jag tycker detta är en skittråd, eller kanske bara ställa frågan :unamused:, det säger rätt mycket om varför det bevisligen är en skittråd. Att på ett pubertalt och impuls-styrt sätt få för sig att man skall dra med sig några likasinnade och göra någon typ av missnöjes-manifestation som på något hybris-artat sätt skulle företräda “fansen”, är skrattretande som bäst.

Du är väl medlem? Tror du inte på medlemsdemokrati, ja då kanske du inte skall vara medlem? Det finns nämligen civiliserade processer för hur man påverkar verksamhet i medlemsstyrda föreningar. Jag gissar att du är för harig för att gå på medlemsmötet och haspla ur dig all den smörja du förmedlar här för att få till stånd en förändring. Men att dra ihop en skock lika hariga människor och känna sig stark i grupp, ja, det är ju så folk brukar visa sitt missnöjde som inte vill delta i den civiliserade processen.

Så ja, skittråd.

Vad ska han säga?

Jag har förklarat det i så många andra sammanhang, att i kommunikation utåt så finns bara två lägen att kommunicera:
antingen fullt förtroende eller inget förtroende. Sen spelar det ingen roll om han egentligen är tveksam till Hult, det är inget som öht kommer att kommuniceras utåt så länge Hult är anställd. Att tro man ska få ett ärligt svar på en sån fråga är väldigt naivt.

Det där förslaget var en smula eljest, minst sagt.

Tillägg:

Det finns ytterligare en medlemsstyrd organisation som man kan delta i och som skulle kunna vara ett medel för att få fram åsikter om hur HV styrs etc: NBS. Det är en organisation som har HVs öra och där skulle det kunna komma kritik ifrån som faktiskt tas på allvar.

Gillar man inte NBS, då kan man starta en egen förening med medlemmar som gör sig hörda. Skulle det visa sig, att genom demokratiska former, det infinner sig en jättestark organisation, medlemsmässigt, som vill påverka HV genom sitt medlemskap i HV71, ja då har man ett case.

annars… nja.

Herregud, vilken tråd…

Höj er! Lägg ner tråden!

Det är allt annat än demokratiskt snarare mkt korrupt som HV-ledningen agerar med sin svågerpolitik. Ge vännerna kontrakt baserat enbart på att dom är vänner, knappast meritmässig rekrytering eller resultatbaserad iaf.

Dom har misslyckats 5/6 säsonger med uppsatta målen men får ändå förlängda kontrakt hela högen. Kallar du det seriöst eller?

Skrämmande att det tillåts fortsätta!

Det du skriver om har inget att göra med demokratin i föreningen att göra. Medlemmarna väljer styrelsen, som sedan sköter tillsättningar.
Så det är precis så föreningsdemokrati fungerar, sen att du inte fattar det, det kan jag inte rå för.

Sen tror jag inte du har en aning om vad du snackar om med “meritmässig rekrytering” (inget ord jag någonsin sett användas i dessa kretsar) eller resultatbaserad (hur kan man basera en rekrytering på ett resultat? Vilket resultat? Det som man visat upp förr eller det som komma skall, så att man då måste vara synsk) utan du skriver bara lite ord som du tror passar ihop så du får en hel mening.

Så byter du ämne. Vad har detta med föreningsdemokrati att göra? Eller med frågan om hur jävla puckad denna tråd är? Nej just det, inget alls. Det är fortsatt en jävla usel ide att springa iväg till arenan och skrika sig hesa för att man känner sig butthurt, när det finns accepterade processer att påverka en förening.

Och förutom de olika medlemsprocesserna jag har beskrivit innan så kan man (inte nu, men i vanliga fall) visa sitt missnöje med att inte gå på matcher, köpa prylar, betala för c-more eller på annat sätt undvika att stödja HV ekonomiskt.

Du kan ju göra som han idioten på facebook som bytte till frölunda.

Frågor till de som är missnöjda och vill agera och visa missnöje: Fox, gnrl99 och Mikko_

  1. Är ni medlemmar?
  2. Har ni i så fall gått på medlemsmötena?
  3. Har ni i så fall tagit upp ert missnöje med Hult, målsättningar, ledning, ryggdunkarmentalitet osv på mötena?