Vilket lag vill du ska gå upp?

Admin kan förhoppningsvis radera den här tråden om några månader eftersom jag naturligtvis hoppas att vi håller oss kvar.
Men OM vi åker ut, vilket lag vill du isf ska gå upp från allsvenskan i år för att underlätta vårt återtåg?

Björklöven tycker jag har jobbat ihop till att komma upp i finrummet.

2 gillningar

Håller med dig men skulle isf innebära att både Modo och Dif är kvar att tampas mot nästa säsong.

Jag tappade respekten för lövens fans när vi spelade i HA senast… det var en ofantlig mängd offerkoftor bland dem och åsikten om att riktig hockey spelas i HA kom upp rätt ofta. Men stanna i HA då era nötter…

Så, även om jag tycker löven är ett av de klassiska lag som kanske, likt SAIK borde få chansen till en ny storhetstid, så är jag benägen att anamma lite “kollektiv bestraffning” för dessa klappträns skull och säga modo :slight_smile:

1 gillning

Har funderat på detta ett tag. Jag tror att det bästa för oss skulle vara om Björklöven går upp. För det känns som de har flest spelare som kan tänka sig att stanna kvar om de inte lyckas. Om Modo inte går upp tappar de alla sina bästa spelare i alla fall. Finns ingen chans att Woods/Dickinson/Bernhardt/Näsén stannar kvar. Sen känns det som Aagaard kommer hamna i typ Finland, och så även Sveningsson och Niederbach.

1 gillning

BJÖRKLÖVEN
Egentligen tycker jag också Björklöven förtjänar det mest.
De har också flyt i spelet och är roligast att titta på, med oväntade pass och tryck i anfallszon.

MODO
MODO har en del riktigt bra spelare men är lite mer statiska, men å andra sidan stabila.
Nu får väl MODO välja lag hela tiden och det lär knappast bli DIF eller Björklöven förrän i finalen.
Stor fördel där.

DIF
Det gäller för DIF att få ihop spelet, men jag tycker de verkar ha problem och får en bökig väg mot SSK, sen Björklöven och sist MODO ? (tur för DIF att Linus Videll skadade sig för annars kunde det blivit en mardröm mot SSK)

Hade det varit samma förutsättningar på alla hade jag trott 50% på DIF, 25% på Löven och 25% på MODO. Men MODO har en enklare väg. DIF på pappret bästa spelarna och Löven bästa spelet. Så jag tror 35% MODO 40% DIF och 25% Löven.

Hoppas på BJÖRKLÖVEN dock !

Känner två Löven fans och båda är idioter. Modo har Sveriges mest enögda och gnälliga publik. Så det får bli Djurgården.

1 gillning

Vem hoppas ni åker ut?

Jag hoppas Björklöven går upp.
Vore väl värt.

1 gillning

Både Modo och Björklöven tycker jag förtjänar att gå upp. Men om Modo går upp kommer de garanterat vara en slagpåse nästa år. Deras kontraktssituation är katastrofal, de har liksom 6 backar och 10 fwds på kontrakt. Sen kanske det tillkommer någon som har någon klausul (lex Vesel & Billins). Tror inte heller de har vår ekonomi så de har råd med att köpa ut särskilt många. Kenttä har byggt sin trupp mycket smartare imo.

1 gillning

Jag hoppas på Löven faktiskt. Värda detta efter så många förlorade / inställda finaler. Tror de kan fixa det faktiskt och finns chans att Jesper Lindgren är tillbaka.

Modo hemmafördel hela vägen och troligen lättare semifinal. Löven hemmafördel i tuff semi.

Tror procenten är typ:

MoDo 35%
Löven 30%
Djurgården 25%
Mora 5%
SSK 3%
BIK 1%
Övriga 1%

Typ så.

2 gillningar

Hoppas på Löven!
Känns som att det är deras tur nu och det skulle kunna bli roliga derbyn i norr mot Skellefteå

Undrar om inte DIF åker redan mot SSK i kvarten. Känns inte som man ser någon hunger alls i DIF, samma som förra året. Händer lixom inget. Går för långsamt, för mätta. SSK spelar med hunger och kommer nog bli DIF övermäktiga.

Utan Videll tror jag SSK är chanslösa mot ett DIF som verkligen växlat upp på sistone.