Vm i Köln/Paris 2017

Tänkte se om det finns fler hv-fans som kan ner till VM senare i vår?

Kanske kan tyckas lite tidigt att starta en tråd så här tidigt men intresset för vm är, tvärtemot vad många i Sverige tror, mycket populärt. Biljetterna släpptes i slutet av september och många ‘gameday-biljetter’ såldes slut snabbt. Detta trots att många svenskar tycker att vm “spelas för ofta”, “det är fel tid på året” eller “jag gillar vaaalborg mer”. Utomlands är tongångarna dock en annan, även i en inte så värst stor hockeynation som Tyskland.

Nåväl, finns det några härifrån som ska ner? Och i så fall när?
jag och en kompis har köpt biljetter till Sverige - Ryssland i premiären samt alla andra matcher fram till 9 maj. Samtliga i gruppspelet mellan 5-9 alltså.

Bumpar den här tråden lite.

Nu när Sm-guldet är bärgat börjar det bli dags att blicka mot nya framgångar. Tre Kronor har än så länge fått in 16 NHL-proffs vilket får anses vara mer än väl godkänt.

Många utav de bästa poängplockare i Nhls grundserie har dock tackat nej är skadade eller spelar fortfarande i slutspelet där borta. (Rakell, Silverberg, Forsberg etc)

Vad tror ni om Sveriges chanser i år? Jag tycker backsidan ser riktigt bra ut. Den enda som saknas är väl EK.

På forwardssidan känns det helt ok även om jag tycker att den sista spetsen saknas. Jag skulle gissa på att Sverige har chans på medalj men känns inte som en given guldkandidat riktigt. Det går dock fortfarande få förstärkningar ifrån framförallt serien Nashville- St Louis och Anaheim - Edmonton en bit in i gruppspelet.

Vad tror ni andra om årets turnering?

Hyfsad första match av Sverige, men vilka tama straffar.

Såg matchen Frankrike-Finland. 5-1 :open_mouth:

Följt VM sedan sonen Diabolics föddes(2004 - barnvagn, ryggläge med två händer flaskmjöd ) och detta är klart den största skrällen jag varit med om. Störst, och Absolut störst är Miracle on Ice. Såg matchen live -80 med gubben och där grundades hockey för mig.

youtube.com/watch?v=8gfD134ED54
Hela matchen: youtube.com/watch?v=rcENEx81XqE

FORZA Herb Brooks 1937-2003. Avled mycket olyckligt i en bilolycka.

Vi har sett alla matcher i Köln än så länge. Utav de matcherna som inte varit Sverige tycker jag Slovakien Lettland var en riktig höjdare. Spelmässigt var det ok och publikmässigt världsklass. Riktigt bra tryck.

Tycker även vi skapade bra tryck mitt Tyskland publikmässigt. Framförallt emot slutet av matchen.

Vill även dela denna länk från Nationalsången efter matchen. Mäktigt! twitter.com/cmoresport/status/8 … 9170217984

Howard. Vilken vægg.

[url]http://www.expressen.se/sport/kronikorer/magnus-nystrom/magnus-nystrom-hv-71-hade-slagit-detta-usa/[/url]

Jag håller fullkomligt med Nyström här.
Sveriges försvar är uselt.

Håller dock inte med om att Hv hade slagit USA. Har sett tio matcher där nere och det som slår mig är tempot. Det går undan jämfört med shl.
Det enda laget jag är helt säker på att Hv skulle slå är Italien. De har varit riktigt usla.

Men visst har försvaret varit dåligt. Alla backar är ju offensiva spelare. Vi saknar gamla godingar som Ahnelöv, Rahimi etc.

Kan också meddela att jag sett många Hv-tröjor i Köln. Alltid gött att stöta på lite bättre folk :slight_smile:

Nu ansluter ju Lindberg och Lundqvist mot Danmark ikväll. Blir spännande att följa dessa. Dessutom är ju Bäckström på ingång också. Så här bra lag undrar jag om vi någonsin har haft i ett vm. Möjligtvis -98

Stort tack jeb99 för din uppdatering. Jag och övriga Tre Kronor-fans är definitivt inte avundsjuka.
EDIT. Din avatar strider mot våra regler. Golden shower gegen Silverköping är icke okidoki.

Vet att ni bastard 013 läser här. Admin köttet, vilket jävla namn dessutom. Vågar du en offentlig debatt :question:

Inga problem. Tycker själv att vm är en höjdare.

Följer finalen på tv just nu. Tycker Kanada ser ut som Kanada brukar göra medans vi ser ut som vi brukar. Ingen utdelning i pp eller 2 mot 1 lägen. Tycker vi inom svensk hockey alltid varit bra på 5 mot 5 men aldrig i de andra momenten under en match.

Snart dags för sudden. Hoppas på en felstuds och lite tur! Kämpa Sverige!

[size=150]VM - GULD HEJA SVERIGE!!![/size]

antiklimax

jag kan ärligt säga att jag aldrig varit mer ointresserad och onervös när jag tittat på en vm-final. Alla talar om att matchen var så bra, att allt var magiskt och spännande. Det såg inte jag. jag såg ett gäng rätt tråkiga snubbar spela en oattraktiv hockey (med undantag för lite läckerheter från firma bäckström-nylander). Var det så att kvalitet mot kvalitet tog ut varandra? Ingen aning. Tråkigt var det.

Jag saknade framförallt HV’s bländande snabba uppspel, då tre kronor-backar etc gång på gång höll i pucken så att forwards fick tvärbromsa på offensiv blå istället för att passa på gubbe i fart. Sen dump and chase, varpå inget av värde hände.

Är jag färgad av SM-finalerna och den spänning som bara HV kan frambringa? Självklart. Men även i min mest ambitiösa vilja att bortse från detta och leva mig in i denna final så blev det bara flatljus och avslagen folköl.

Jag hittade ett tecken på att det gick fort iallfall, den mindre kända brodern lundqvist såg ut som en folkabuss på Monza-banan. Inbjuden av samma anledning man bjuder in skitkalle till festen pga hans snygga syrra.

bah! ge mig SHL 17/18 NU!

ps, grattis till VM-guldet

Kan faktiskt bara instämma, såg semin mellan Ryssland och Kanada och…ja, det var en helt annan sport. Avslagen är bara förnamnet på finalen.

Håller inte riktigt med om att finalen var tråkig. Tycker det var ksnonspännande med pp för Sverige i slutet av matchen och sen pp för Kanada i början av förlängningen. Bl.a missade ju killhorn i princip öppet mål.

Angående spelvändningarna med snabba pass såsom Hv gjort i shl är det ju en viss skillnad att göra det Hv gör mot Brynäs jämfört med Kanadas landslag. Kanadas lag ligger i princip aldrig fel i banan och det ser väldigt svårt ut att kunna lägga in en vältajmad pass såsom vi ser i shl. De är lite för bra för det.

Lånar denna fina tråd rakt av. Väljer, om inte övrig mod vill ändra rubrik alt starta en VM-tråd.

Följer detta VM frenetiskt och Danmark, som värdland, bara det är unikt. Dom gör det fantastiskt bra.
Royal Arena i Köpenhamn och Jyske Bank Boxen Herning. Problem med isen, ok. Vilken Arena :astonished:

Även att sola bränner nu så är Tysklands förluster(OS-finalist) mot både Danmark och Norge anmärkningsvärt.
Planenligt marscherar Tre Kronor, meen, Ryssland. WOW!
Matchen idag mot Vityssland, framförallt 1:perioden var CCCP-eran på nytt. Totalt överlägsna.
6-0 är löjligt i underkant som vid 100% blivit galet tvåsiffrigt. Säger bara Pavel Datsiuk - vilken legend.