Vm i Prag/Ostrava 2015

Hello!

Efter mycket om och massa men så fick jag och en kompis tag på biljetter till vm senare i vår. Tjeckernas matcher var omöjligt att få tag på då de gick som smör första timmen. Tyvärr var det bara dagpaket som såldes vilket gjorde att även nästa match samma dag rök samtidigt.

Hur som helst, är det några andra Hv fans som ska ner och se några matcher live? Jag har varit i prag innan men då mer ölresa utan hockey. Är det någon som har tips på annat att göra när vi ändå är där? Vi har dock matcher o se för det mesta mellan kl 12-22.30 (paradiset någon? :slight_smile: så det får bli övrig tid dvs på natten eller tidig morgon.

Någon som varit i 02 arena, den ser schysst ut på google maps och tar ju massa folk.

Nån som vet nån bra sportbar?

Alla tips välkomnas!

Edit. Lägger till lite länkar med

Facebook: facebook.com/2015IIHFWorlds

Spelschema: iihfworlds2015.com/en/games/

Vilken premiär! Kunde varit den bästa öppningen någonsin. Och så säger en del att VM spelas för ofta…

Kan bli ett kanonVM det hära! ’ a little bit of hockey I mitt liv, a little bit of målfest what I need…rraaoow’

Tråkigt att tappa 2-4 till 5-4 men starkt att ändå komma tillbaka och vinna.

Shit vilken grym match, bra tempo och grymt sevärd match, lite tråkigt att det ska ta slut på straffar men men vi vann ju :smiley:

Var där en vecka på hockey VM-92 med ett brutalt ölgäng och dom barerna/striptease lär knappast finnas kvar. Sorry jeb99.
Då kunde man köpa plattor med bärs(50 spänn) och även röka - i ishallen. Dock inte officiellt då jag fick en batong vilande på axeln från någon random militär med keps.- Nono, not smoke. Gick iväg och såg att den jäveln själv rökte :unamused:

Nåja- Guld, Foppa, Curre, startade klacken med Tommy(tuben) och kan vara mitt livs resa. Finlands första VM-medalj…tyvärr.

Tycker Mårts/Popovics har formerat laget på ett bra sätt. Övertygande resultat och upp till bevis mot Canada.
Tyskland, Frankrike och Haupt-Schweiz lär vara det starkaste kortet. Tror och hoppas Deutschland tar sista platsen :slight_smile:

RIP - Duri Camichel. Mycket tragiskt!
aftonbladet.se/sportbladet/h … 0712469.ab
eliteprospects.com/player.php?player=12691

Första perenn var ju ok mot Kanada sen gick det utför. Vart kul o se Kanadas stjärnor live dock. Vilka spelare. Det gick undan på isen Ja säga.

Sir ward, vilken hall spelades VM i när du var där 92?

Ber om ursäkt för sent svar, jeb99.
Matcherna lirades i Bratislava och vettefan vad arenan hette. Fullt ös vart det i alla fall och kan vara den bäste alt Rangers-99 med
Gretzky och Robocop Uffe.

Kör du även kvarten mot Ryssland och framåt? Då bör du panga in bilder för oss törstiga Tre Kronor fans.
Är inget avis - inget alls :wink:

Nej vi var bara nere i gruppspelet. Var bra drag där nere och riktigt bra arrangemang av tjeckerna. Vi stötte på en del “kändisar” där nere Jörgen Jönsson och den där målvakten som blivit tjock som brukar kommentera i tv. Har glömt bort vad han heter.

Surt med soppatorsk mot ryssarna, de hade ett riktigt bra lag men tror Kanada tar det. Såg några matcher med dem och de har ett ruggigt lag. Ska återkomma med bilder!

Skit med förlust och slut på vm för svensk del, Bra upphämtning av Sverige men Ryssarna var för svåra i kvarten. Tror oxå Kanada tar det ändå.

Bilder finns nu här: puckingandpunching.se/jesper/bilder-fran-vm/

Blev lite taskig kvalle. Jag använde nått gratisprogram direkt på webben men man ser ju vad bilderna föreställer i alla fall. Det är en inbäddad video från youtube med en slideshow typ.

Kul final igår mellan Ryssarna och Kanada. Ryssarna var ganska chanslösa dock. Kanada gjorde allt perfekt in i minsta detalj. Ryssarnas målvakt räddade lite av hedern, hade kunnat bli tvåsiffrigt annars. Lite surt att vm är slut. Jag följer inte NHL särskilt mycket så på något sätt är hockeysäsongen över för min del. Börjar redan längta till augusti/september…

Ska även börja kika på jvm, som är i finland, på kostnader osv…kan bli ganska nice. men det är en annan tråd :slight_smile: