VMA: Vi byter plattform - läs detta

Vi kommer inom kort byta plattform till ett Discourse-baserat forum.

Det kommer i stort sett, till en början, ha samma struktur i trådar/inlägg.

Vi kommer migrera alla era inlägg samt användaruppgifter.

OBS - lösenord
Discourse kräver tio tecken i sitt lösenord.
Om ni har tio tecken idag i ert lösenord så kommer ni TROLIGEN kunna logga in med samma lösenord.
Har ni inte det så kommer ni tvingas byta lösenord.

Jag hoppas inte detta kommer göra att några av er inte hittar in, men skulle det vara så: maila mig på diabolics666(snabel-a)gmail.com

Är det någon som har tio tecken i sitt lösenord idag som kan agera test pilot/hamster?

Helt jävla hopplöst att nå fram med ett VMA en dag som denna :frowning:

Är det 10 tecken exakt eller minst 10 tecken som gäller??

minst

Jag kan agera försökskanin då.

du har PM

Behöver du fler så kan jag också göra detta.

20 tecken inkl ett par specialtecken (“!”, “&”) – behövde dock byta lösenord för att komma in på nya plattformen. Lite skum översättning med “avsluta inloggning” för att logga in?

Men – kul att vara live, bra jobbat!!

Skum översättning/bugg :sweat_smile:

Mitt lösen funkade :slight_smile:

1 gillning

Tar ett tag att vänja sig med nya gränssnittet, men detta blir bra. Har en undran, kan man ändra så man får senaste meddelandet i en tråd högst upp?

Ser snygg ut. Endast provat med telefonen hittills. De stora trådarna hamnar man direkt på 1 inlägget och så får man skrolla flera hundra inlägg för komma fram till senaste, nån som vet om smidigare sätt hamna på senast skrivna?

När du trycker på det “ämnet/tråden” du vill läsa kan du klicka längst ut till höger. Då får du välja om du vill komma längst ner, eller längst upp :+1:

1 gillning

men det är också ganska smidigt att klicka på rutan nere i högra hörnet som visar antal svar, och sen antingen dra ner “slidern” eller klicka längst ner.

1 gillning

Det gäller dessutom bara första gången du kollar nu när allt är nytt. Sedan hamnar du där du senast lämnade en tråd. Mycket smidigt.

Det är ju helt lysande :slight_smile: En funktion helt i min smak

1 gillning