Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Man kanske inte ska fördjupa sig för mycket i frågor som vi snart får svar på, men man borde ju kunna skriva avtal med Ulla med anställning med start 1/7eller 1/8 precis på samma sätt som man gör i den vanliga arbetslivet!? Och det borde man också kunna publicera på HV71.se. Så jag tror inte att detta endast är av skattetekniska skäl. Eller stökar det kanske till det att han inte har kontrakt efter slutspelet i Schweiz och om han skriver på för HV ska han som svensk medborgare hem och ställa sig till arbetsmarknadens förfogande här?

Vad är det som kommer? Önerud?

Jagr?

Kom igen nu.
11:11 den 11:e.

Gött. Önnan på plats.

Nu är detta inte ett rykte längre, så diskussion förs i lämplig tråd.

Nu är du lite ute och kör moppe.

1.7 är ett viktigt datum för kontraktsskrivning. Det kan t ex vara så att man vill betala en del av lönen i sign on. Extremt viktigt att han är i Schweiz då.

Skriver han 1.7 så slipper han dessutom att behöva diskutera med skattemyndigheten, de är ju kanske inte så roliga att ha att göra med.

Henrik Skoglund på twitter noterade precis att HV lagt till en cirkel (F14) i bilden på lagbygget.

Detta öppnar alltså upp för ännu mer värvningar. Spännande.

Jag tycker Jagr-ryktet är det mest heta.

Det är för Teden.

Är det nåt du vet eller är det bara spekulation? :slight_smile:

Detta är seriösa ryktes-tråden.

Det faktumet att HV71 utökar forwardssidan med en plats bekräftar ju indirekt att David Ullström är klar. Känns ju väldigt logiskt då David kommer att ta upp en plats, trots att han initialt inte kommer kunna spela. Känns då logiskt att ta in en forward, möjligen defensiv sådan för de längre kedjorna (så flyttar man upp tex Matson högre) , tills att David är spelklar och går in i laget.

Nej tyvärr vet jag inte. Jag ber om ursäkt för shitposting i den seriösa tråden

Hoppas på en spelare som både kan användas som center o forward

Lugnt! Men jag fick lite hopp där :wink:

Härlig fredag! Tack och snyggt jobbat till er som hävdat att Simon varit klar! :slight_smile:

Ja, det är några som prickat in det här på ett bra sätt. Och de har ju också sagt att Ulla är klar. Hoppas.

Vem/vilka har sagt det? Har missat det isåfall.

du kan inte vara frånvarande från forumet och sedan komma in här och tro att vi skall sammanfatta allt åt dig :wink:

Haha, jag är alltid närvarande :smiley: Men missat att det skrivits att han är klar :stuck_out_tongue:

jag vet, det är ju därför det är så förvånande att du missat :smiley:

Du får scrolla bak för jag minns inte vem som skrev inlägget, men det kan inte va många sidor bak, det var nyligen, sen är jag inte hundra på exakt hur det uttrycktes, kanske fanns där en mjukare utsaga oxå.

Måste fara blind, hittar nada. Men men, det lär visa sig med tiden iallafall :slight_smile:

Kan säga som så att de som sagt att han är klar står väldigt högt i trovärdighetskurs :smiley: