Silly Season 17/18 - Spelardrömmar!

Du har rätt - vi har fel. All in på seriösa, även grannens Piss-Bosses skunk - Kåberg hörde något…detta blir öööverstyvt och sen
kör vi debatter om Kåberg som vi alla inte vill bevittna.

Seriösa ska vara seriöst. PUNKT.

Figren ær ju inte en poængspruta men klarar normalt av ca 20-25 poæng per sæsong.

Han ær ju byggd før en jobbig 3:e - 4:e line med sin snabbhet och rutin.

Jag tycker det ær en bra værvning før att få mer rutin in i laget.

Abbott, Arlbrandt, Christensen ær ju bara før att næmna några vi troligtvis tappar.

Känner väl lite att vi inte kommer ha tillräckligt med skills och playmakers i nästa års lag om dessa värvningar görs. Lias stannar ryktas det om nu (förövrigt underbart) vilket skulle betyda att vi kanske har 3-4 forwardsplayser att fylla till nästa år:

Ejdsell - svårt att veta vad han kan prestera gjort EN bra säsong i HA och alltid ovisst hur omställningen till SHL går, toppar runt 20 poäng på honom

Wännström - gjort en halv bra säsong i SHL, vasst skott men återigen ingen garanti att han presterar på topp i HV

Ullström (ser som ett nyförvärv om han kommer) - grymt om han kommer riktig förstärkning, men tveksamt om han leder en första powerplayformation med 30%, ser honom mer som en tung andracenter

Figren - jobbig att möta snabb på rören, stänker in en och annan poäng men aldrig varit något större hit offensivt

Tappar vi Brithén och Arlbrandt behöver vi liknande spelartyper, Eännström, Ullström och Ejdselll är alla spelare jag blir glad om de kommer, men Figren får inte plats enligt mig, där måste GARANTERAD spets on som kan styra ett pp och göra mycket poäng likväl i serien som i slutspel.

Tyckte du själv att du som moderator bemöter Kamys inlägg på ett
Moget och bra sätt?

Även om du inte håller med, så behöver du väl inte förminsk och förlöjliga nån på det viset!

Med vänlig hälsning, HABO

Nej men det är ju sanslöst uruselt om man ska vara ärlig. Att gå ner sig så brutalt när det väl gäller. Har han kass mentalitet eller vad är grejen?

Jag håller med om att vi behöver få in rutin när dessa herrar försvinner och framförallt om vi tappar Ted också. Men det finns mycket bättre rutin att hitta där ute som faktiskt vet hur man levererar när det är viktigast.

Jag är kanske lite väl anti Figren. Men jag tycker faktiskt aldrig att han har bevisa något. Skön på twitter dock, värd att följa.

Vi har en ambition om att när man klickar på länken längst upp “Visa nya inlägg” och tråden “Silly Season 17/18 - Seriösa Rykten” dyker upp, då skall pulsen gå upp rejält och nyfikenheten gå i taket. Det betyder att något verkligen viktigt håller på att ske. Således är det en tråd man kan sätta på bevakning så att man kan få ett mail mitt i natten och känna sig tvingad att läsa vad som dyker upp. Det skall vara en samlingsplats för alla att bidra med det de hittar i twitterflöden etc som verkligen kan intressera HV-fans.

Detta är alltså motivationen till att inte ha diskussioner även i den tråden för om man verkligen är sugen på att få info om något riktigt hett rykte vill man inte öppna den tråden och läsa att Svenne-banan har skrivit: “Blä, vilket uselt rykte, den spelaren är ju ful som stryk och kan inte skjuta” eller något liknande. Man vill inte heller se en 60-sidig utredning om Spelare A’s förmåga att linda klubban tvärbakåt för att kunna göra platta smörpass på träning mellan orangea koner och hur det kopplar till corsi index samt förmågan att spjälka kolhydrater i landskapet skåne.

Så, det du tycker är provocerande är bara en ambition från vår sida. Sedan kan jag hålla med om att det kanske kan tyckas att denna tråd är namngiven lite olämpligt. “Spelardrömmar och diskussion kring rykten” hade funkat bra, samt även ditt förslag. Nu har det historiskt varit en för spelardrömmar sedan har vi tagit mer generella diskussioner i “HV71”-tråden.

Tack för ett trevlig och utförande svar, till skillnad mot en annan. Jag förstår hur du menar och att ni vill hålla tråden snyggt. Den linjen köper jag helt. Med provocerande menar jag att så fort folk faktiskt börjar diskutera seriösa rykten, vilket man vill, så får man tillsägelse eller så raderas inläggen.

Då kanske det är bättre att ha en separat tråd med diskussioner kring alla rykten, och då menar jag faktiska rykten, inga drömmar, gällande både nyförvärv och förluster, (seriösa som oseriösa) så slipper man massa tillsägelsen samt att vi faktiskt har en tråd där vi kan diskutera alla rykten i en och samma tråd medans den tråden med seriösa rykten enbart får användas till det ändamål som du nämnde?

Om det stämmer med Figren är jag enkom positiv. Har alltid tyckt han haft en fantastisk karaktär och genuint brunnit för de klubbar han spelat i. Dessutom är det en duktig hockeyspelare, icke att förglömma.

Först blev jag förvånad när jag såg att han ryktades till HV. Varför skulle en Frölundastjärna vilja komma till Jönköping? Men faktum är som vissa påpekat att han stått still under några år. Något som i sig inte är negativt. Det finns extremt mycket utvecklingspotential i honom. Och att då komma till en miljö som HV där han vet att han kommer få chansen och speltid tror jag gynnar både honom och laget.

Får nu HV Figren, Ejdsell och Wännström, samtidigt som man kan toppa det med Ullström skulle jag säga att HV har en bättre forwardsuppsättning än guldåret. Kanske inte på pappret. Men sett till hur Lindbom matchar och formar sitt lag skulle jag säga att dessa spelare skulle tillföra den perfekta balansen i laget.

Ställer mig fortfarande tveksam till skillsen och playmakers i laget, vi har många skridskostarka spelare med bra skott, mycket positivt, men vem ska styra PP, oerhört viktigt till nästa säsong, i nuläget är det den spelartypen som saknas och därför anser jag att Figren blir kaka på kaka med många andra spelare medan en renodlad playmaker med mycket skills är precis vad vi behöver i nuläget, en ersättare till Arlbrandt helt enkelt

För ett år sedan hade jag hållit med dig. Men nu har Hult/Davidsson bevisat att deras idé funkar.

Flashiga namn ör nödvändigtvis inte det som gäller. Och ska vi ta PP ska vi inte att glömma att spelare som var tänkta för det (Christensen, Laine och Abbott) misslyckades rejält. Nu försvinner de samtidigt som vi tar in intressanta spelare med stor utvecklingspotential. Med andra ord. Det blir inte sämre med dessa i laget.

Där har du absolut en poäng, Hult och Davidsson har gjort ett fantastiskt jobb och självklart ska vi lite på deras omdöme när det gäller värvningar, de har slagit otroligt väl ut och förhoppningsvis gör årets värvningar också det tror mycket på spelarna som värvats i år men är fortfarande orolig för PP då vi, även om vi tappar spelare som inte presterat i PP, inte heller tar in renodlade playmakers utan snarare snipers och skickliga skridskoåkare, vilket jag gillar skarpt dåd et är så vi spelare, skulle gärna dock se en renodlad playmaker som kan styra första PP, men som du säger så har Hult och Davidsson lyckats förut och vi gör nog helt rätt i att lita på deras omdöme

Om faktiskt Figren är på väg in så känns det som att någon i de lägre kedjorna försvinner. Förstår inte annars varför man förlängde med Erik Andersson, tycker de två är ganska lika spelartyper. Kan det rent av vara så att Sundh har fått en utlandsmöjlighet och HV släpper honom?

Spelar ingen roll vilka spelare Johan och Johan och Johan vill plocka in i laget dom har förtjänat 100% förtroende från oss och vet mycket bättre än alla här inne :smiley:

Jag tror man blev intresserade av gulas när Wennström först tackade nej och då kollade man runt lite men kom sen på att man skall satsa på wenneström o gav han en bättre deal. Så tror jag allt hänger ihop

Absolut. PP kan bli bättre. Men får vi in Ullström tror jag vi i mångt och mycket löst stora delar av problemet. Och som sagt. Vi hade flera spelare som underpresterade i den spelformen i år. Nu får nytt blod chansen.

Vad gäller Figren tror jag vi underskattar honom rätt mycket. I mina ögon är han en nivå över killar som Sundh och Bengtsson (ingen skugga över dem. De är fantastiska). Kanske inte den flashigaste spelaren. Men god för samma poäng som Laine.

Så kan det nog vara, det återstår att se och som någon nämnde här inne så vet Johan, Johan och Johan helt klart bäst och har förtjänat vårt förtroende till 100% bara att lita på att detta blir bra!

Håller med till 100%
Laine ut Figren in (Laine i sina bästa stunder är absoluta top i SHL, men det va längesen vi såg denna Laine nu = en förbättring
Andersson ut Ejdsell in (Andersson är magisk, men Ejdsell har definitivt potential att vara lika bra eller tom bättre) = ingen förändring
Thörngren ut Wännström in (kanske inte rättvist att tro att Wännström ersätter Thörngren men vi har inga andra klara tapp på forward sidan ännu) = solklar förbättring
Christensen ut Ullström in (Christensen var en av SHL´s bästa spelare när han var frisk men nu har åldern tagit ut sin rätt, Ullström är duktig men är skade benägen som fan, här är jag lite orolig att man värvar Ulla som första center och han går sönder i match 10, en hel Ullström vore dock fantastiskt gött!)

Håller med dig Kamy!
Skulle behövas en tråd för bara diskussioner, ditt även inlägg från seriösa kan flyttas, eller iaf hänvisas. Jag tycker det är skillnad på spelardrömmar och diskussioner om seriösa rykten, men det speglas inte i skapade trådar!

Håller med om att det hade underlättat om det skapas en “systertråd” med liknande namn så att det blir tydligare.

Exempelvis kan isåfall nuvarande tråd döpas om till:
“Seriösa rykten 17/18: En post per seriöst rykte”

och sen skapas det en ny tråd, som bara är till för att diskutera ryktena i den första tråden:
“Seriösa rykten 17/18: Diskussioner”

Det blir lite skevt att diskutera ett rykte i spelardrömmar, för ibland hoppas man ju inte äns att rykten stämmer :slight_smile:

Finns en drömspelare och det är Andre! Lyckas Hv landa honom så är ju vår C/FW sida makalöst bra Shl klass. Sedan dröm 2 är att Islanders lånar ut Söderström 1år så vi har en riktig vinnare i målet med då ser detta sjukt bra ut! Liten brasklapp för omställningsperiod för Ejdsell. Stort ? För värvningen av Ytterell vem ska han peta? 7-8 back dagens läge om han inte utvecklas enormt till denna säsong. Den värvningen tycker jag är helt obegriplig förutom ett bra skott men jag har gärna fel. Längtar redan till ny säsong! Det är medvind i HV71!!!