7/11: Möte mellan North Banks Supporters och HV71

fredrik styrman omskolas till forward

Jaha. Mötet lär ju inte fortfarande hålla på? Kom ngt matnyttigt fram?

tror tyvärr de bara var spel för galleriet

Hall media släppte precis en artikel. Lät som möte gick in på floskeltoppen Växjö koncept med två två ledande kedjor är omodernt tydligen man kan inte ha två olika spelidéer men de har man inte utan man spetsar till 2 linor bara. Men men inväntar svar på mötet spänningen är olidlig.

Läste nyss på Jnytt gällande att det håller på att fasas ut att ha 2 ledande kedjor. Var har det fasats ut?

Hults ide att ha 4 mellanmjölk kedjor

Visst de är bra att ha bredd men man kan inte bara ha bredd man måste ha nån spets

Spets håller på att fasas ut… :unamused:

“Vi har samma spelidé för alla enheter och kan inte ha olika för olika kedjor, berättade Hult och förklarade processen bakom spelarförvärv” :laughing: :laughing: :laughing:

Vad fan är det för mening att ha 3 olika tränare då? Skriv ut en manual till spelarna och låt dom spela på samma sätt match efter match. Vi kan ju inte ha kedjor som spelar på olika sätt.

Det är ju av denna logik man låter Anton Bengtsson få spela PP efter PP. För det spelar ju ingen roll vilka spelare man har. Följer vi bara samma spelidé så.

Nej så som denna ledning resonerar kommer gå käpprätt åt helvete, det är jag övertygad. Sålänge vi har Hult som sporchef kan vi glömma spets och vassa värvningar.

Läste också att i JP att Agestav uttryckte sig att de på sociala medier inte brukar komma på sådana tillfällen! Men hallå det var ju bara för medlemmar och alla är kanske inte är jättesugna att pröjsa medlemskap för ett möte! För att ställa lite frågor! Det vore ju trevligt om alla fick komma på lika villkor, det som stör mig är att man står och säger i JP alla inte kommer på sådana här tillfällen när det members only möte!

Något att tänka på!

Intressant att Hult och Lindbom verkar ligga steget före resten av hockeyvärlden. Att inte ha en eller två leading lines är ju tjänstefel. Det är ju ändå inte direkt så att Bengtsson, Sundh, Brännström etc. producerat kopiösa mängder av poäng.

Det skulle uppskattas mycket om någon av er som var på mötet kunde skriva något om mötet. Artikeln i jnytt är ju till viss del tillrättalagd journalistik. Vore intressant att höra en supporters intryck.

Så är det, fasar ut spets…sjukt irriterande svar från Hult på mötet.
Hur ska vi få igång vårt pp utan spets kedjor ? Hur ska vi börja bli gämna utan lite spets i laget ? Kan ju inte vinna alla matcher på att vi har 4 gämna kedjor som förhoppningvis gör något brunkar mål ? asså va händer med Hv usch alltså. Vi tok dominerade svensk hockey med SHL´s bästa första kedja, har dom glömt det ? Stillman vart är du ? kom tillbaka!

Börjar bli allt mer tydligt att Hult måste bort. Kan inte ha fyra brunkarkedjor utan spets. Bra för plånboken då pengar sparas, men samtidigt vill inte publik se dump and chase hockey hela tiden, utan någon som helst konstruktivitet. Funkar inte när spelet är under all kritik och laget förlorar tre-fyra matcher på raken, för att vinna en match när allt studsar rätt. Bengtsson i PP och vänta på att Thönberg ska bli frisk innan värvning, säger också en del om hur jävla illa läget är för tillfället. När HV har varit i högsta serien har laget aldrig haft så många mediokra spelare i truppen samtidigt som nu. #HultOut

Instämmer, kräks nästa gång jag hör “rätt karaktär”

Se på Växjö som har generellt sätt säsong till säsong har två överdrivet bra kedjor för att ha två billigare linor, men inte har de två billigare kedjor någon annan spelidé eller inte har de två ledande kedjorna en annan spelidé eller “fel karaktär”? Någon härinne som tycker Svenska mästarna spelade omodernt eller att deras spel var utfasat?

Nuförtiden försöker alla ta efter Vegas. Hult har missat det, han lever 3-4 år tillbaka. Misstagen:

1. Puckkontroll, bättre att göra bra saker med pucken när man har den. Försök vinna pucken när motståndarna inte är samlade istället.
  2. Inte ha en leading line. För några år sedan var detta populärt. Nu är man tillbaka på att iaf ha en förbannad spets i PP. Kolla Washington.
  3. Inte ha spelskickliga på alla positioner i PP. Känns förbannat Sean Avery eller Tomas Holmström att offra en specifik spelare med endast rollen att vara net man.

Hult snälla avgå, ta gärna med tränartrion också.

• Sam Hallam och Dan Tangnes i spetsen matchar konsekvent deras bästa offensiva kedjor vid offensiv tekning medans HV mestandels bara rullar runt på kedjorna.

• Timeouts används sällan i 1:a och 2:a perioden för att vända momentum efter ett mål i baken och fortsatt dåligt spel. Istället sparas den till slutet.

• När spelet inte fungerar så går vi nästan aldrig ner på folk och kör 3 kedjor. Låt de som presterar sämst för dagen sitta sista perioden för att speta och väcka laget. Nu känns det som tiden bara rullar vidare tills det är 2 min kvar och vi tar målvakten.

• Punkinnehav i spelet 4 mot 4 måste förbättras. Vi dumpar pucken för att få till byte. Vi tar avslut tidigt när vi kommit in i anfallszon och sedan vänder spelet.

Jag känner inte igen punkt tre från HV’s PP, är det bengan du syftar på?

Bengan och Sundh i varsitt PP ja. Känns inte riktigt som att de utgör hot där. Blir enklare att spela box när de är inne, styra puckarna mot dem. Figge har totalt motbevisat mig i PP i år, bättre spelsinne än förra året.

Ok, jag köper kanske Sundh i argumentationen men bengan har ju spelsinne.