7/11: Möte mellan North Banks Supporters och HV71

Jag kan förstå Bengan som brunkrare framför mål och han har hyffsat skott och hyffsat spelsinne. Sundh har inget i ett seröst SHL lags PP att göra. Visst han gjorde en massa mål under en period innan hans skada men de var en ren tillfällighet.

Ne detta möte gav mer glöd på besvikelsen över denna ledning som kör vår klubb rakt ner i skiten. Säg vilken klubb har bara vunnit på bredd spelare utan spets? INGEN. Jo jag vet att de laget som oftast har störst bredd vinner SM guld jo de kan jag köpa men då har man även spetsspelare med den bredaste bredden.

Nja med dessa herrar kommer vi aldrig vara ett stabilt topp 6 lag utan vi kommer härva i botten av tabellen då vi förlitar oss på att alla skall göra dunder framsteg som vi gjorde guld säsongen. Nu har de inte gjort det. Thörnberg är skadad (kommer han tillbaka) N. ANdersson och Thuresson som skulle vart bärande spelare är en besvikelse (tror de kommer igång om man ger dem chansen, N andersson måste ha över 20-22 min per match då är han som bäst), Wännström förpassad till brunkrar tjänst i en fjärde formation (lika bra att bryta rakt av med wännström om han skall agera brunkrare för det är han inte), han skall ha speltid i en först eller andra line med mycket speltid i PP. Törngren och brännström ej tagit några alls kliv utan ser bleka ut.
Behövs inte mycket för att få denna trupp att bli en seriös guldkandidat, värva en forward som ersätter Thörnberg som ledande spelare för de 2 första formationerna det räcker för det är de lilla som saknas då vi har bredden för guld.

Lite splittrade känslor när jag läser om HV:s möte med “fansen”. Ja, jag skriver “fansen”. För NBS är bara en del, om än viktig del, av supporterskaran.

Om vi ska börja med det positiva.

Jag gillar att HV försöker vara transparenta och föra en dialog. Att de vill veta hur de exempelvis ska kunna bli bättre när det kommer till arenaupplevelsen.

Och ja, där slutar det väl det positiva.
Det negativa. Som många redan har varit inne på, men Hults syn på modern hockey känns rätt skrämmande. Hur tusan ska man locka till sig duktiga spelare i framtiden med den synen?

Att HV valt att ha just möten nu är i mina ögon också bara ett sätt att kortsiktigt släcka bränder och motivera beslutet att tränarstaben ska få vara kvar, vilket är trist och rätt fult när så mycket talar för att de borde få gå.

Jag är också lite fundersam när det kommer till att de träffar just bara NBS och följer upp det med ett medlemssmöte.
Som vice ordförande själv konstaterar dyker mest de positiva upp på sådana möten och det ger ingen rättvis bild av vad fansen faktiskt tycker.

NBS är på gott och ont hockeysveriges kanske mest positiva och kravlösa supporterorganistion.

De är alltid där och hejar, vänder bokstavligen aldrig laget ryggen. Oavsett resultat.

Det är fint när det går bra men i svåra tider kan det krävas att någon ryter ifrån.
Det gör inte NBS. De är inte drivande i SHL-uppropet (uppropet i sig kan man tycka vad man vill om) och när de blåste som värst för några år sen krävde de på sin höjd, på rätt lösa grunder, att en viss styrelseledamot skulle avgå. De håller generellt en låg profil när det blåser snålt. Minns också att det krävdes en annan supporterfalang för att få till den där nödvändiga förändringen som behövdes i och med AJ-gate.

Med det sagt. Jag älskar NBS och vad de gör för upplevelsen i Kinnarps. Jag älskar supportrarna som reser land och rike runt för HV. Däremot identifierar jag mig inte med dem när det kommer till kravsställningen gentemot sin förening.

Så vad ska HV göra för att kunna nöja oss andra fans, vi som inte är engagerade i NBS och bor utanför 036-området?

En ordentlig jäkla utfrågning i sociala medier kan de börja med. Visst Freijd får censurera det värsta, men för mig personligen räcker det inte med ett “trevligt möte” med NBS för att jag ska sitta lugn i båten. Jag vill att vi oroliga fans ska få möjlighet att ställa de obekväma frågorna som Hult och Co fortfarande inte svarat på.

Ibland kanske man måste inse att man kört fast och behöver förändring/förnyelse…

Man hade en tydlig målsättning inför säsongen: topp 4! Vem här inne tror på riktigt att vi hamnar topp 6 ens om inget händer?
Hur många år har Hult suttit nu? Hur många år har varit lyckade?
Han ger ett väldigt sympatiskt och trevligt intryck men har han kompetensen att etablera HV som topplag över tid?
Helt klart har han ett svårt jobb och man har tappat otroligt mycket bra spelare senaste åren men det är hans jobb att ställa ett konkurrenskraftigt HV på isen redo att kriga om guldet. Dit har man en bit tycker jag.
För lite spets och för mycket mellanmjölk och kanske en av SHLs dyraste lag? Hmm känns knepigt.

Amen Hammare, Lejaques och SeanPaul,
Huvudet på spiken

-Ledningen försöker köpa sig tid genom mötet
-Att ha en leading line betyder inte “nej” till bredd. Var utvecklas unga spelare bäst? I en kravställande miljö eller i en mellanmjölk. Kolla i fotbollen där typ Markus Rosenberg med lite vinnarinstinkt kunde förändra en hel klubb. Ledare behövs, och då ledare som bidrar på plan. Inte typ Christoffer Persson som är en ok hockeyspelare och trevlig kille.

Ställdes det direkta frågor mot Hult om hur länge han tycker det är värt att ge den här speliden tid? Det har gått en och snart en halv säsong där det sett för dåligt ut. Har han själv någon tidsram innan han känner att det är dags att byta tänk? Har han någon handlingsplan för vad man ska göra då? Prata med tränarna att nu ändrar vi om eller bara hitta nya tränare man tror på ska klara av det?

Sedan är frågan lite den samma till ledningen. Hur länge har de tålamod?

Att ingen kommer svara på exakt hur länge ju så klart givet, det intressanta är ju om de har en handlingsplan och lösningar som är reda att köras när det behövs.

När kommer Anton Bengtsson skriva på sitt nya 3-årskontrakt och hur kommer det att låta:

“Anton är en spelare med helt rätt karaktär. Anton har HV i blodet och vi ser en positiv utveckling och tror att Anton ska vara en ledande spelare dom kommande tre åren.”

Pappan är klubbdirektör. Blir nästan genant om man erbjuder nytt kontrakt? Kopplingen till att pappa är chefen och den mediokra prestationen på isen…Nån måtta för det vara!

Han som startade tråden som lovade ta med sig frågorna har helt gått under isen! Vi borde ju få svar på våra frågor annars varför skulle vi ställa dem?

[/quote]
Donjsone

Han som startade tråden som lovade ta med sig frågorna har helt gått under isen! Vi borde ju få svar på våra frågor annars varför skulle vi ställa dem?
[/quote]
Jag är här och har inte gått under isen. Skrev häromdagen ett långt inlägg, men av någon konstig anledning så syntes det aldrig efter jag klickat på knappen “skicka”. Vet ej vad som blev fel. Hade dock ingen ork att skriva om allt igen. Men för att göra en lång historia kort så svarade dom inte på den typen av frågor som vi ville ha svar på. Det var mest de som pratade. Så tyvärr har jag inget matnyttigt att komma med. Mötet gick väl inte som vi medlemmar hade tänkt oss till 100%.

lejacques, det här inlägget kan vara forumets absolut bästa inlägg. Tror du träffade rätt i varenda stavelse. Guldstjärna till dig. Jag håller med dig till 110%. Vet att vi inte dragit jämt alla ggr, men detta som sagt, det var nått i hästväg! :astonished: :exclamation: :unamused:
Hade önskat att Johan själv läste detta. Du borde mejla det till honom!