Jag kan förstå Bengan som brunkrare framför mål och han har hyffsat skott och hyffsat spelsinne. Sundh har inget i ett seröst SHL lags PP att göra. Visst han gjorde en massa mål under en period innan hans skada men de var en ren tillfällighet.
Ne detta möte gav mer glöd på besvikelsen över denna ledning som kör vår klubb rakt ner i skiten. Säg vilken klubb har bara vunnit på bredd spelare utan spets? INGEN. Jo jag vet att de laget som oftast har störst bredd vinner SM guld jo de kan jag köpa men då har man även spetsspelare med den bredaste bredden.
Nja med dessa herrar kommer vi aldrig vara ett stabilt topp 6 lag utan vi kommer härva i botten av tabellen då vi förlitar oss på att alla skall göra dunder framsteg som vi gjorde guld säsongen. Nu har de inte gjort det. Thörnberg är skadad (kommer han tillbaka) N. ANdersson och Thuresson som skulle vart bärande spelare är en besvikelse (tror de kommer igång om man ger dem chansen, N andersson måste ha över 20-22 min per match då är han som bäst), Wännström förpassad till brunkrar tjänst i en fjärde formation (lika bra att bryta rakt av med wännström om han skall agera brunkrare för det är han inte), han skall ha speltid i en först eller andra line med mycket speltid i PP. Törngren och brännström ej tagit några alls kliv utan ser bleka ut.
Behövs inte mycket för att få denna trupp att bli en seriös guldkandidat, värva en forward som ersätter Thörnberg som ledande spelare för de 2 första formationerna det räcker för det är de lilla som saknas då vi har bredden för guld.