#Agne Bengtsson

Efter uttalandet från Agne via Hv71.se så är mitt lilla förtroende för denna man helt bortblåst!
En man på den positionen får aldrig uttala sig så som han gör i detta reportage. Det är under all kritik.

En klubb som sakta men säkert faller samman och riskerar åka ner i Allsvenskan om det vill sig riktigt illa och som vi fans har skrikit oss hesa om i flera år. Men en man som Agne vägrar ta bort skygglapparna och istället kritiserar oss fans som verkligen brinner för Hv71 och vill det bästa. Jag hade haft full förståelse om man nu gick ut och sa att man gör ett generationsskifte och målet är att göra så bra vi kan. Men det gör man inte utan det är alltid strävan för guld.

Då kan man inte kasta den skit han gör på oss utan ska istället rannsaka sig själv! Börja med att se dig själv i spegeln! Ser han då en tomte så bör han avgå självmant! Annars kan han ta bort den man som gjort detta där vi är idag, Hult!

Agne är numera en man som bara finns i organisationen för mig, respekten för honom finns inte mer!

Avgå!

Är Agne spelare eller ledare?

Hans son Anton är spelare och Agne är ledare.

Agne Bengtsson…
Gick han upp i rök efter sitt oerhört oproffsiga veckobrev?

Agne tror fortfarande Hv71 ska vara ett topp 4 lag i SHL.
Han måste leva i en annan värld än vi andra. Hallå Agne!!! Vi håller på att ramla ut ur SHL gubben!

Finns mycket man skulle vilja skriva om honom här inne men det är ju förbjudet så ”censur”

:laughing: [size=85](superbonus att du överhuvudtaget orkade förklara)[/size]

I intervjun nämner han det men utifrån en större kontext, typ “att HV:s mål ska vara topp4, varje år”.
I år har ju lite andra förutsättningar. Så klart har man ett annat utgångsläge i situationen vi befinner oss i, och att målet i nuläget endast ska vara att klara sig kvar i SHL.

Vill någon här inne ta över Agnes position i Hv71?
Med allt ansvar, beslut, sömnlösa nätter, ångest, vem vet… Självmordstankar?

Jag är till 1000% säker på att dom som känner sig träffade gör allt i sin makt för att ta sitt fulla ansvar för att rätta till detta.

Its take two to dance tango :wink:

Hah du menar som precis alla andra ledare/VD/CEO i Svea rike ? Det ingår i jobbet att ha tungt ansvar.

Detta är nästan på “min pappa är starkare än din” nivå.

Jag tror de flesta här inne är trötta på fler “vi ska vända på stenar” kommentarer nu och vill se faktisk action, inte bara fluffiga ord utan att något på riktigt händer, de flesta “stenar” man kan vända på borde varit vända på vid det här taget, inte så att trenden är på uppåtgående direkt efter all stenvändning, snarare tvärt om, vi dök rakt ner i botten av poolen och bröt nacken, frågan är hur illa vi bröt nacken ? klarar vi oss med att ligga i gipsvagga ett tag eller gick nacken av helt och hållet ? det återstår att se, katastrof är det iaf

Desto mer motgångar, ju starkare blir man. Man behöver inte avskeda folk hit och dit. Problem är till för att lösas. Stå för sin sak och verkligen gräva ner sig för att lyckas. Ni menar alltså att problemet försvinner när man bara sopar skiten under mattan?

Med den logiken borde ju Modo va världens bästa ishockeylag vid det här laget.

Så du menar att en bra förening bara kör på med samma folk oavsett hur dåligt det går åt efter år? Tillslut kommer ju även en blind höna hitta rätt eller hur menar du?

Säger inte att vi ska sparka alla men nån slags krav på prestation och resultat är väll rimligt om man nu tänkt sig vara en elitidrottsförening och inte bara ett gäng goa gubbar.

Perfekt ju, då borde vi ju vara glada för misslyckande för misslyckanden gör att vi kommer lyckas ? vad händer när vi lyckas sen då ? är det dåligt då eller hur fungerar denna typ av tankesätt ? dåligt är bra, bra är bra ? rosa moln ?

Lyssnar man noga så kan man höra Agne i bakgrunden i dammatchen

Det där gäller knappast elitidrott att man blir starkare av fler motgångar! Då borde ju Hv71 vara ett riktigt bra lag vid denna tid.
Nedu Tropåt! Nu gäller det att hålla tummar och tår för att man löser denna sits. Med tanke på hur man agerat på isen större delen av säsongen så måste man upp rejält om det ska gå vägen.
Lite som du själv skriver i slutet att det hjälper inte att sopa skiten under mattan. Det har man gjort nu sen 2017 och det måste få ett stopp någon gång. Du är inte ensam om att hoppas för det gör vi allihopa här inne. Men en del ser rosa moln medans en del ser otroligt mörka mörka moln. Givetvis hoppas jag att du har mer rätt än mig. Men man måste också se det med realistiska ögon att vi är rejält i skiten och har satt oss där för att vi helt enkelt har varit för dåliga.

Jag undrar om inte Tropåt blev vänligt men bestämt avvisad och hänvisad till annat forum…

Agne måste avgå, han är den som är ytterst ansvarig för detta elände. Han kan inte gömma sig längre genom att sparka folket under sig.

Mannen jag stör mig mest på och bara jag ser honom i rutan vill jag kasta ut TV!
Han hade under säsongen kunnat agera i massa olika saker men valde att sitta trygg och hålla hand med Sten-Åke.
Han uttalanden under säsongen får mig att koka inombords och borde portas från Garden.
Totalt inkompetent och likgiltig! Frågan är om han fortfarande sitter och tror på slutspel? Förvånar mig inte att han och Hult sitter med en kulram och räknar.

Sten-Åke, Agne och Johan kommer vara en historia inom Hv71 som tog oss ner i skiten utan att ens försöka rädda oss kvar.
Man värvade och bytte HC men på tok försent och med fel folk.

I slutändan handlar det nog inte så mycket om vad för spelare man plockar in under säsong. Problemet är att det inte finns någon stomme i truppen. Inga naturliga ledare som kommer till jobbet varje dag. Du kan värva hur mycket spättzzz och flashiga namn du vill. Har du inte kravställare i truppen så kommer de bara glida runt och vänta på nästa löneutbetalning och spela för sig själva.

Ju längre säsongen gått så är det smärtsamt tydligt att detta inte är Rahms fel. Lillis är ju en kompetent tränare i varje läge. Men när den informelle ledaren Lias flyr skeppet och Önerud har varit svårt sjuk under säsongen så blir det en samling spetzziga hockeyspelare utan något somhelst hjärta för föreningen.

Så summa summarum, denna säsongens öde var redan beseglat långt innan Hult och Agne började agera. Det startade väll egentligen då man överskattat externa förvärv istället för att förlänga med Brännström, Bengtsson, Thörna, Sundh etc.

Så kanske lite ironiskt har problemet denna säsongen varit att man saknar karaktär. I återbyggnationen i HV så hoppas jag att man gör allt för att plocka hem Petersson, Almqvist, Ullström, Brännström etc. för att bygga tillbaka en stomme som man krydda med “externa” individualister.

Håller med. Det har jag sagt länge. Vi saknar själ och hjärta. Här överskattade Agne Hult å det grövsta när det kom till tron på att vår sportchef kan bygga lag. Skulle säga att säsongen dog redan när Agne skrev tre nya år med Hult.

Sen håller jag inte med om att det inte spelat någon roll vad Agne och Hult gjort under säsongen eftersom de delar du påpekar redan saknades.

För det första skulle man ha agerat betydligt tidigare. Nu dröjde det till december/januari, vilket jag tror gjorde det omöjligt för spelare och ledare att vända på skiten. Det var alldeles för kort tid att tala om, vilket många av oss påpekade då.

Sen fanns det fortfarande ett alternativ som Agne vägrade titta på. Och det är det Brynäs precis gjort. Vända upp och ner på allt. Byta riktning. HV har valt precis motsatt väg och snarare förstärkt de idéer de har. Det visar om inte annat rekryteringen av Lillis och Pär Johansson på. Och som kryddan på moset sätter man in Johan Davidsson på träningarna.

Vi får se vad som visar sig vara rätt i just det här kvalet. Men just nu är det 1-0 Brynäs. Åker HV ur skulle jag säga att det är den sista spiken i kistan för Hult och Agne och deras världsfrånvända filosofi.

Håller de sig kvar. Ja, då ska naturligtvis Agne och Hult tvingas bort ändå. Den här säsongen är ett monumental fiasko oavsett utgång i kvalet.