#Agne Bengtsson

oavsett måste agne bort, han har bidragit till detta debacle, så:

bort-bort-bort

Lejqaues och Diabolics,

Det här helt klart att Hult och Agne måste gå. Det är de som har det högsta ansvaret för detta debacle. Laget med kanske högst spelarbudget i ligan ligger under med 0-1 i kvalet till SHL.

Det är det enskilt största fiaskot vi någonsin skådat i SHLs och förmodligen elitseriens historia. Det kan inte finnas att de sitter kvar efter detta som högst ansvariga.

Min poäng är att det svårt att lasta in ledarfigurer under säsongen i truppen. Du kan kasta in hur mycket kompetenta spetzspelare och byta ledare hur mycket du vill. Finns inte en kärna av ledare i truppen så kommer det bara göra att allt får en ännu sämre struktur och allt blir än mer avgrundsdjupt. Det är ju även svårt för killar som Illomäki och Donovan som besitter ledaregenskaper att komma in under säsongen och börja ta kommandot över omklädningsrummet, det funkar liksom inte. Därför är en stomme av informella ledare som varit med sedan början av säsongen så förbannat viktigt, har man det kan man byta tränare för att väcka truppen eller ta in ny spelare för att spetza till det och därmed vända en negativ trend.

Nu blir detta lite OT men har man en grupp med enbart svaga informella ledare som inte kan ta tag i taktpinnen så bör man inte ha en hyggligt mjuk tränare som lillis. Lillis ledarskap funkar superbt i trupper där man har fungerande informella ledare men saknas detta så från tränarhåll behövs det nog någon som pekar med hela handen. Annars finns risken att gruppen blir velig och inte riktigt vet vad den ska göra.

Storsvampen borde dock kunna ta tag i det, han har vad jag förstått det som duktiga ledaregenskaper och han är ändå med i truppen sen förra säsongen så han är ingen nykomling heller.

För övrigt anser jag inte att någon ska avgå. Jag anser att de bör i direktsändning be om ursäkt på traditionellt japanskt vis…
Sen få kicken.

Intervju med Agne Bengtsson på Hockeynews:

hockeynews.se/articles/19552/

Denne karl är ju för fan fortfarande på en helt annan planet! Supertydligt att han inte fattar nånting och inte ser sin egen del av och sitt eget ansvar i det episka katastrofläge som han satt HV i!

Jag vidhåller att Agne Bengtsson är den största katastrofen att någonsin drabba HV71. Så länge han är kvar så kommer en liten del av HV att dö varje dag.

#Agneout!

Ja, viss skillnad mot Campese som jag tycker gjorde en bra intervju i Cmore (Diabolics höll inte med).

Det jag tycker Campese gjorde bra var att han sa rätt grejer gällande sin egen fortsättning i föreningen. Han sa saker som att han inte satt där av hävd (vilket är just den känslan som man får när man hör Agne och Hult). Han lämnade sin egen framtid i föreningen helt öppen och menade att han inte var främmande för förändring. (vilket är ord som Agne nog aldrig ens tagit i sin mun).

Agne påminner mer och mer om en person som drivs framåt av helt fel anledningar. Han verkar glädjas åt det lilla (en mindre dålig ekonomisk situation) men springer ringar runt den gigantiska elefant som står mitt i rummet: ett kontinuerligt sportsligt ras under flera år. Jag tror att han i sin förblindade tillvaro ser det som nu sker som någon typ av tillfällig oturlig händelse som, om man bara har lite positiva tankar, kommer gå över om inte alltför lång tid. Jag tycker mig ana en total likgiltighet/naivitet inför den förnedring föreningen just nu går igenom.

BORT-BORT-BORT

Hög tid att Agne stämplar ut och tar bilen ner till Ängelholm.

När man läser intervjun från J-Nytt så kan man ju undra om han är helt OK efter sin Covid.
Han har alltså varit våran klubbdirektör alla dessa år, inte undra på att det gått som det gått.
Fattar han inte att om han blir kvar så kommer ju allting bara fortsätta att bli värre.
Inser han inte att han har noll förtroende bland fans och sponsorer då är det ju riktigt illa på riktigt.
Att ens ha mage att vilja vara kvar efter allting är verkligen magstarkt.

Agne har mer att förlora än sitt jobb i HV. Han är även ordförande i SDHL, en position som naturligtvis ryker om han får sparken.

Så finns fler än ett skäl för Agne att klamra sig fast vid makten. Tyvärr…

Njao det måste väl inte gå hand i hand eller?

Han är väl vald som ordförande eftersom han är klubbdirektör i HV?

Svårt att se hur man ska vilja ha en ordförande som är helt frånkopplad elithockeyn.

Där har du iof en poäng men får han kickan från HV kanske de väljer att behålla han ändå. Åtminstone ett tag till så de får till en lämplig ersättare.

Agne gjorde totalt bort sig att ge Hult förlängt med tre år och sen inte hanterat krisen detta år, kommer kosta honom jobbet. Men vad som skrivs här på forumet är patetiskt.

Vissa övertramp här och där kanske skrivna i affekt visst men kalla det som skrivs här överlag för patetiskt…

Är ju så otroligt många skäl till att han borde fått gå tidigare så kan tycka han kommit billigt undan kritik faktiskt.

Klubbdirektör som lett denna tidigare maktfaktor rakt ner i allsvenskan. Största fiaskot i svensk hockeys historia kan jag tänka mig detta är då detta skett över en säsong och inte en enskild match.

Jag vill inte skriva något på din näsa, men du får gärna redogöra för vad, förutom det ovan nämnda övertramp, som är patetiskt?

Även inlägget efter, men det som jag vänder mig mot är att det får ligga kvar trots påpekande.
Förstår att Hv valde att klippa kontakten med forumet.

När Agne beskriver vad som kommer att hända HV71 om han lämnar nu är skrämmande likt det Florentino Perez, president i Real Madrid, säger kommer hända om inte Super League blir verklighet.

Agne pratar om kaos och annat och Perez om fotbollens död, väldigt lika är dessa två verklighetsfrånvända gentlemän. Det de båda glömmer är att problemen de har är självförvållade av främst dem själva och att de inte är kapabla att lösa dem själva.

Super Leauge lyckades ju fansen stoppa genom att ena sig och gå ihop och tydligt visa att man inte kommer att acceptera de vansinniga planerna.

Vad som händer i HV återstår att se och hur stort tryck supportrarna lyckas skapa för att få till en förändring och rädda föreningen.

Ta detta rykte med en stor nypa salt. För det kommer inte genom mina vanliga källor. Men Agne har styrt lite väl mycket i HV. Haft fingrarna i spelsystem, nyförvärv etc. Bakbundit Hult och #76, de har lagt fram spelarförslag som Agne sen bestämt. Så Agne har enligt detta rykte haft väldigt stor del i all skit.

Samma källa berättade att Samuelsson accepterade jobbet pga att man gick med på en massa krav han hade om hur sporten ska styras. HV kommer ställa ett SHL lag på isen nästa år i HA. Att höra detta kändes bra.

Som sagt detta är ett rykte som jag inte kan bestämma sanningshalten på. Jag delger bara vad jag hört.

Efter årsmötet i Juli kan jag berätta vem min vanliga källa är. Go figure :wink:

Kanske hade gått ännu sämre om han inte lagt sig i och styrt upp allting. :wink:

Låter ju helt sjukt om Agne blandat sig i spelsystem men i denna klubben verkar allting möjligt.

Han har ju en son i Rögle och en son är väl målvaktstränare för HVs damlag, apropå Ekelund, dessutom släkt med Jesper Fast så kanske är en fena på spelsystem efter alla släktmiddagar.

Det där kan inte stämma. Agne har gjort många fel, men blandat sig i spelsystem, eller nyförvärv, nej det kan vi inte lägga på Agnes samvete.