#Agne Bengtsson

Agne har definitivt inte pysslat med varken spelsystem eller nyförvärv.
Desinformation.

Skärpning i tråden! Alldeles för mycket spekulationer utan substans för att detta ska vara okej. Rensning pågår.

Så ni bestämde att radera halva trådens inlägg? Inkl mina, fan ett rån.

Jaja, har ju själv varit moderator i typ 8 år och hade gjort samma sak. 1-0 till dig Quila :wink:

Ja, det fick bli så. Alldeles för låg nivå för att det skulle vara acceptabelt. Nu tar vi nya tag, så jobba på Sir.

Att man hör från källor att det finns personer som spelar på sin makt ska alltså skyddas?

Snacka om skärpning.

Källor finns överallt och säger någon att det är julafton imorgon, så är det också en källa. Källgranskning är också bra. Eller källor som med säkerhet kan bekräfta/dementera. Oberoende av varandra. Vi har på fötter så det räcker i detta fall så till den grad att vi definitivt kan stryka spekulationerna om att Agne haft påverkan i spelsystem och nyförvärv.

Inget illa menat och är övertygad om att så inte var magnusb:s intentioner heller när han skrev inlägget om att ta detta med en stor nypa salt.

Michael Campese klubbdirektör i Brynäs ryktas få sparken i veckan. Han lyckades med genidraget att ta in Boumedienne / Ekman utan sportchefens vetskap och Brynäs lyckades stanna kvar i SHL troligen pga detta. Handlingskraft vid rätt tillfälle minst sagt. Som om att Agne slänger in typ Ulf Dahlén och Fredrik Olausson i HV båset veckan innan kvalet utan Hults vetskap och HV hänger kvar, ett genidrag de luxe.

Då var det ju ett ännu större fiasko att HV hamnade i Play Out än Brynäs.
Trots det får han, Campese, sparken från Brynäs, just saying.

Vad vet du om orsakerna till att Campese möjligen får sparken, just asking?
Rätt trött på ditt gnäll om Agne o Hult, just saying.

Resultaten för Brynäs kan man ju gissa kan vara en påverkande faktor.

Gnäll och gnäll, är ju mer resultaten av deras gärning jag inte tycker berättigar att de ska vara kvar.

Du får gärna tycka att de förtjänat att få fortsatt förtroende trots degraderingen, jag nöjer mig med att inte hålla med dig men tycker att det är OK att du försvarar dem utan att uttrycka mig omoget.

Mondrian: tills du har bidragit till en lika nyanserad analys som de du kritiserar så tycker jag att du skall hålla en lite lägre profil. Än så länge har du bara bidragit med gnäll, riktat åt skribenter, här på forumet.

Han fick nog inte sparken för att de höll sig kvar. Det stormar ganska kraftigt runt Brynäs och har gjort den senaste tiden så det var väll bara frågan om han skulle lämna självmant eller få sparken. Så det känns lite of topic i Agnes tråd. De spelar inte riktigt i samma division. Sen håller jag med dig i sak om att Agne ska bort.

Tycker rent allmänt att Hv´s organisation är otydlig. Vi har alltså en klubbdirektör som tydligen ska ha någon form av sportliga uppgifter. Varför då?
Vi har en som kallar sig General Manager? , vad gör denna person??

Det är väl bättre att GM har det sportliga ansvaret och anställer sportchef osv. Hela idrottsvärlden funkar ju på det sättet men inte i Husqvarna Garden??

Klubbdirektören kan ägna sig åt andra saker som hen är bättre på.

Helst i en bransch som inte innefattar ishockey i någon form.

Denny Eriksson var både klubbdirektör och sportchef. Det funkade alldeles utmärkt.

Denny åt, sov, skett och jobbade dygnet runt. Det funkar inte så idag.

Jo, så är det ju. Men idag har det gått för långt åt andra hållet istället. Det är lite väl många befattningar när man säkert skulle kunna slå ihop vissa tjänster. Här är i alla fall svaret på vad en GM gör i HV: hv71.se/artikel/qfhhainrz-3 … -sportchef

Good riddance! Kommer aldrig att vara saknad och kommer alltid bli ihågkommen som en av de personligen ansvariga för HVs totala förfall! Hoppas aldrig att jag får se dig i föreningen igen i någon form eller roll.

+1 lägg gärna till Hult där med dock