Andra lags silly season 23/24

Tycker vi saknat en sånhär tråd. Ska inte lägga ut allt men man kan ju skriva ut sånt som är intressant. Stora tapp för lag eller spelare som gör SHL bättre.

Simon Ryfors klar för Rögle, det måste väl vara Silly Seasons bästa hittills?
Störst tapp måste ju Oskarshamn gjort hittills, Smejkal och Suomela.

Tömmernes eller Omark (han kommer bli klar) anser nog jag vara bäst

Maalahti lämnar SaiPa, varför var inte HV på för att behålla honom?

Sam till Södertälje enligt EP!

Jag tror Heikkinen kommer göra dundersucce i Skellefteå med deras spelsystem

Rögles trupp ser tråkig ut. Rankar deras silly, i skrivandets stund, som bäst.

Everberg - Ryfors - Zaar
Tambellini - Abols - NY/Sandberg
Sheen - Bengtsson - Sandin
Sundsvik - Ferguson - Pettersson

Deras backsida ser dock inte särskilt rolig ut, kanske till och med bland de sämre

Ja Rögle har i princip 3 förstakedjor. Dom måste ha en jävligt dyr trupp alltså.

1 gillning

Tömmernäs och Klingberg tillbaka i frölunda är ju grymt starka värvningar

Ja, jag tror även Madhawk va inne på det…

Konstigt om de inte lärt sig av Växjös lagbygge iår. Eller av HV:s lagbygge 20-21 heller för den delen…

Jakob Lilja klar för LHC…trodde deras fans haha.

och lhc fansen skiner med deras låga iq i kommentarerna också, men det var väl ingen skräll :slight_smile:

Ryan lasch lämnar Frölunda intressant :thinking:

2 gillningar

Jakob Lilja river sitt kontakt i Ryssland. Vill veta er ståndpunkt: han signade kontrakt med Dynamo Moskva innan invasionen och var öppen med att han ville riva kontraktet redan förra sommaren.
OM han vore aktuell för HV (vilket han givetvis inte är), hur hade ni sett på en sån värvning, rent moraliskt?

Signade innan, kunde inte bryta pga ekomiska själ, bryter nu så fort han kan göra det utan att gå under ekonomiskt.
Ser inte det som några konstigheter.

1 gillning

Instämmer

Imponerande hur Växjö kan behålla sina gamla trotjänare och ändå vara ett topplag! Vinnarkulturen och sättet man spelar hockey på sitter i väggarna i Vida arena och inte i personerna.

Våra trotjänare var mer eller mindre anledningen till att vi åkte ur, höll ej SHL nivå. Vi hoppas ju naturligtvis att AP och Brännan blir 2 nya trotjänare för oss framöver.

Timashov på ingång hos MoDo.
Trodde vi skulle slippa hans filmningar i SHL nästa säsong

En gång Brynäsare alltid filmare…

1 gillning