Vinn eller försvinn är det som gäller för HV71 på
onsdagskvällen. HV71 åker till Linköping med kniven
mot strupen, förlorar man är det semester. Men
vi får hoppas att vårat kära HV BLÅ vinner och
att vi blir klara för kvarten på fredag.
Vinner vi imorgon och på fredag så blir det ju nån miljon mer i kassan, fast det är onekligen ett högt spel att spela.
Vi är inte uträknade än, fast visst är det ett jäkligt tufft läge. Men vi har ju vänt värre underlägen mot LHC tidigare, så jag är hyfsat hoppfull.
LHC-HV 1-4
HV-LHC 3-0 (Söderström storspelar)
Va fan hv, ta er i kragen och se till att tryck ner lhc-fjantarna där de hör hemma så vi äntligen kan få en episk slutspelsserie mellan hv och Lakers. Visst nu verkar det som Brynäs kan sabba så det blir först i semin men lhc ska ni bara ta. Se nu till att stötta ert lag på onsdag.
Förlorar ni mot lhc så får ni fan smyghålla på Växjö, för pokalen ska stanna i Småland!
Imorgon tror jag vi är med från start på ett helt annat sätt. Vi har dessutom varit starka på bortaplan i år. Tror på vinst 5-2
Vi var inte redo när pucken släpptes igår. Verkade som vi blev helt tagna på sängen av LHC’s fysiska spel men vi kom igång efterhand och borde vunnit sett till klara målchanser. Imorgon släpper det!
Drömde att jag såg matchen före alla andra.
Det blev en målsnål match, där allt avgörs i 3:e perioden efter att HV dragit på sig en onödig utvisning.
Sedan sätter LHC sista i tom kasse.
MEN, om alla ger 100% så kan vi vinna! Kom igen nu för f*n
HV brukar spela som bäst när man har kniven mot strupen. Jag hoppas laget ser allvaret i situationen och gör säsongens största kämparinsats. Spelet har inte suttit i 60min över hela säsongen. Så vi kan knappast begära att det ska göra det nu. Men däremot kan vi kräva att alla gör jobbet till 100%.
Idag måste man även våga spela de bra backarna mer än senast.
Pilut 21 minuter???
Persson 17 minuter???
Elliot 20 minuter???
Brännström 20 minuter???
Spela Zanetti enbart i BP. Låt styrman och Hedberg få lite ströbyten. Har man med Sveriges ojämnaste backsida, (största toppen, Pilut men sämsta 5/6:e back Styrman/Hedberg/Zanetti), Då måste man matcha de bra backarna hårdare.
Jaakkola ska vara tillbaka snart. Men tills han är tillbaka så ska de fyra herrarna ovan iaf upp på 23-25minuter i istid. Allt annat är tjänstefel. LHC pressade sönder HV förra gången då de visste om Styrman/Zanetti och Hedbergs svagheter. Funkar inte mot en så stark forwardssida som LHCs att köra uppspels konfettin.
Så snälla Rahm, Lindbom och Lundh. Ge inte LHC den fördelen i denna matchen.
Jag vet inte, på Instagram postar HV en bild på Wännström, Robin Figren och Pilut efter dagens värmning.
Både Wännström och Figren ler och ser allmänt glada ut.
Jag vet inte hur ni är som människor, men hade jag stått inför säsongens viktigaste match där det är vinna eller försvinna, så hade jag knutit näven, svurit inombords och käkat taggtråd (bildligt talat). Jag hade under inga som helst omständigheter ställt upp på bild och visat upp mitt finaste leende! Brist på karaktär?
I agree, det ska vara fullt fokus. Samma sak ifall du har en viktig presentation med arbetet eller ska på intervju. Som du vet att du måste naila. Inte en chans att du tar lätt på det. Fullt fokus gäller då. Jag tycker man kan stänga ner instagram etc. under playoffs.
Idag vill jag se Erik Andersson på Figrens plats, sen kan PW sitta på läktaren, inte minst efter sitt senaste intervju, man sätter ALLTID laget framför jaget. Sen hoppas jag Lindbom vågar matcha Pilut, Persson, Brännström och Elliott så hårt som det bara är möjligt.
Idag gäller vinna eller försvinna. De bäst taggade ska va på isen men det ser vi inte alltid. HV ställde över både Abbot och Törngren föra säsongen innan slutspelstiden men de gav järnet sen, i årets upplaga spelar man de som är klämkäcka i intervjuer och på Twitter. Usch, det gillar vi inte.
Håller med, jag ogillar verkligen bl.a. Figrens attityd. Känner honom inte personligen och kan inte säga hur han är i “verkliga livet”, men han har inte imponerat på mig. Hoppas han ställs utanför laget i kväll till förmån för E. Andersson som förhoppningsvis kan visa lite mer jävlar-anamma
Helt riktigt, ikväll måste vi matcha våra toppbackar stenhårt och endast ge Styrman och Zanetti ”säkra” ströbyten.
Framåt vore det väl minst sagt på tiden att ge Andersson chansen. Jävlar vad ha lär köra och kötta de minuter han i si fall får spela. Figren bör bänkas och PW som mest båsöppnare. Nu gäller det. Säsongens viktigaste match. Det är nu hjältar föds!
Ja, jag säger då det. Några HV-spelare ler och är glada. Det kan man ju inte acceptera. Vara glad när man dagligen får ägna sig åt det man gillar mest…det går ju inte an. Då hittar folk en vinkling på det. Klaga, klaga, klaga. Kritisera, kritisera, kritisera. Allt, allt,allt. Huga va bra vi är, vi som skriver här. Kan allt, vet allt.
Zico, jag tycker inte detta handlar om klagande. Det handlar om var man sätter gränsen för vad som är ok i en grupp. I en lagsport som ishockey så handlar det förbannat mycket om att bygga upp en “vi mot dem” känsla. Går då PW ut och gnäller i media, Figren gullar med motståndarnas bästa spelare innan match etc. Då vet jag inte om fokuset ligger på rätt ställe.
Jag är ganska säker på att det brinner i ögonen på spelare som Teden och Thörna inför den här matchen. På främlingslegionärer som Figren och PW not so much.
Men vad vet jag, det kan vara att alla är superfokuserade på uppgiften. Precis som under de första 10 minuterna i förra matchen.