CHL Åttondelsfinal 2:2: HV71 - Espoo Blues

[size=200]HV71 - Espoo Blues[/size]

[b]Den andra åttondelsfinalen mot Finska Espoo Blues, den första slutade 3-1 till Blues.
HV71 måste alltså slå Espoo med minst 3 mål för att gå vidare till kvartsfinal i CHL.

Matchen sänds i SVT Play.[/b]


Chris Campoli och Chris Abbott är fortfarande avstängda.

[size=150]HEJA HÅÅVEE BLÅÅ!![/size]

HV har Chris Campoli och Chris Abbott avstängda sedan tidigare. Duon är inte aktuell för spel förrän på lördag mot Luleå i SHL. Dessutom saknas Kristofer Berglund, som har lite skavanker, och Simon Önerud och Kevin Stenlund, som båda är sjuka.
jp.se/article/sjukdomar-stor-i-hv-truppen/

“Berglund med skavanker” … Känns som en försiktighetåtgärd, bra isåfall då vi har viktigare matcher framför oss även om de såklart vore kul med ett avancemang i CHL, men bättre att ha hela spelare till shl matcherna.

Hur va det nu. Är det flest mål på bortaplan som vinner vid lika många mål? Och förlängning om det också är lika?

Isåfall skulle 2-0 räcka.

Tror de är flest mål sammanlagt. Så vid 2-0 så blir de förlängning.

Stämmer.
Källa: CHL:s hemsida.

Tycker det är skitlöjligt att Abbott och Campoli är avstängda i de här mötena också. Herregud. Ska svenska lag behöva sota för att vår disciplinnämnd spelar Allan och stänger av folk mest hela tiden? Nä, ska det finnas något intresse i såna här turneringar så ska de bästa spelarna vara tillgängliga.

För att inte lämna myntet på ena sidan och vara färgad; ska man kankse göra skillnad på avstängningar och avstängningar? Typ, Karalahtis känns på något sätt motiverat då han flertaliga gånger har visat att han spelar vårdslöst och bör stängas av. Ska disciplinnämnden få avgöra om straffet gäller i såväl SHL som CHL?

Sorry för OT.

Själv tycker jag bara att det är bra att avstängningen gäller i CHL också. Mitt intresse för denna turnering är bästa fall måttligt. Lika bra att två av avstängningsmatcherna avverkas i CHL istället för SHL. Men om principen är rätt vet jag inte. Undrar för övrigt hur länge denna turnering överlever med tanke på publiksiffrorna. Det måste ju kosta mer än det smakar för klubbarna som läget är nu.

Martin Thörnberg om kvällens match som startar 20:00
hv71.se/artikel/72600/

Filip Ahl och Björn Melin är med i truppen där sistnämnda sett riktigt het ut på träningarna.

Den ska sändas på svt-play eller hur? Verkar bara finnas länkar till dom andra svensk-CHL matcherna

[url]http://www.svtplay.se/video/4459485/ishockey-chl-lulea-tappara/ishockey-chl-lulea-tappara[/url]

Här hittar du matchen: svtplay.se/video/4459491/ish … hv71-espoo

Tycker det ser helt okej ut. Man skapar många chanser men är lite väl ineffektiva.
Defensiven ser lite svajig ut men det får man väl kanske räkna med då vi måste satsa offensivt.

Väldigt tveksam till CHL som heller inte blivet succén som det haussades om. Publiken, liksom forumet säger samma sak.
Ett förslag är färre lag och högre prispengar. Frågan är om det skulle hjälpa - jag tror inte det.

Tycker dock det ser mycket bättre ut i defensiv zon när det kommer till att lösa uppspel. Korta, enkla pass på bladet i både sidled och på djupet.

Hansson står inte att känna igen… Sedan är jag bekymrad över uppspelen. Man åker på varandra och sätter varandra i tidsnöd då det inte verkar bestämt hur de ska agera. Blues är verkligen inte ett bra hockeylag, HV tyvärr bara snäppet bättre vilket är oroande inför uppstarten efter uppehållet. Tur att det är KHK som står för motståndet…o’Byrne och Karalahti bäst i HV.

Inledningsvis ganska dåligt spel men lite bättre de sista 10. ganska jämn totalt sett mellan dessa två bottenlag

Uselt.

Blir inte bättre med 2 max 3 shl klass backar i laget

Och det är enbart backarnas fel att vi inte sätter lägena vi får? Kan du bara sluta klaga hela jävla tiden, så ledsamt.

Sådärja gubbs! Christensen gör 1-1.
Nu är det match igen!