CHL Åttondelsfinal 2:2: HV71 - Espoo Blues

Snyggt 24 :slight_smile:

Låt turneringen spelas och avgöras under försäsongen. Där fyller den iallafall en funktion. Folk är inte särskilt intresserade av att se träningsmatcher när SHL redan har dragit igång.

Trodde på förhand att vi skulle ha goda möjligheter att vända detta. Inte lika säker nu. :confused:

OJ! Där satt den! Christensen! :smiley:

Jag lovar efter VARJE MÅL hv71 gör så tar man ALLTID en utvisning direkt efter, VARJE JÄVLA GÅNG, WHYYYYY…

Det var den turneringen, vi är alldeles för dåliga tyvärr.

Nej! Hur fan kan man missa där? :imp:

Snygg passning till Christensen dock. Vem la den mackan? Var det Tedenby tro?

Ja…det är alldeles för dåligt…Backsidan i HV är den sämsta på väldigt länge,och är nu Berglund borta ett tag också så är det ju nattsvart…

Kul att höra EN i klacken som drar igång “HV-blå är dom bästa…” och får med sig tre eller fyra :slight_smile:
Lite tragikomiskt.

Yupp är alla hela och friska har vi en baksida som är lite under medel i shl. Har vi en avstängd eller skada så är det j20 klass som max bra jobbat Hult Davidsson

Jag tycker det framför allt känns som att forwards inte kuggar i som tänkt. Det är som om timingen inte stämmer. Lite försäsongskänsla. Tycker inte heller tempo och skridskoåkning kommer upp i nivå.
Kan man få till det i en periodpaus?

Hoppas det, men är mycket tveksam till att det ser bättre ut i tredje perioden :frowning:

Berglund är väl borta dag för dag så förhoppningsvis är han tillbaks till torsdag. Men håller med, backsidan är inte direkt det man hoppats på inför den här säsongen. Tycker Karalahti och O´Byrne har gjort det helt okej idag men det är alldeles för dåligt tempo.

Nu gjorde HV mål i PP men tycker inte att man lyckas ställa upp som man bör göra i zon. När väl alla är inne så går pucken väldigt väldigt långsamt.

BP är det andra problemet. Förstår fortfarande inte varför man måste envisas med att krympa ihop boxen och låta ALLA lag ställa upp och ta massa skott. När man krymper ihop boxen så uppstår lägen som målet, motståndarna får komma väldigt nära och leta pass. Sen ska Sundh ta bort klubban/spelaren men tror att det räcker med att lägga sin klubba över den spelaren klubba lite snällt…

Tror dock vi vänder på det här =) 3-1, Thörnberg 2 mål i sista perioden.

Christensen förlorar ju varje tekning,inte likt honom…Melin skadad igen…undrar om det inte är slutspelat för honom :frowning:

Ganska fin sekvens i PP där. Mer sånt tack.

Det är ju iaf lite coaching av Lindbom. Gillar att han inte väntar till sent i tredje. Ger de som spelar chansen tycker jag. Men oj vad det går långsamt idag…

Stämmer. Skadan på Berglund är ovanför kallingarna och ev spelklar torsdag alt lördag.

Svårt att känna någon som helst puls för denna matchen. Ryan har dock sett bra ut!
Det känns som en träningsmatch som inget av lagen egentligen vill spela.

Bra sekvens av HV med tryck i anfallszon. Tyvärr alldeles för mycket av den tiden spelas i sarghörnen och man skapar inte mycket.
Avsaknaden av kreativitet och spelidé i anfallszon oroar mig mer än det defensiva spelet.

Vi behöver lite stolpe in nu. :confused:

Bättre nu.