CHL Åttondelsfinal 2:2: HV71 - Espoo Blues

Samma här. Har matchen som bakgrundsmusik medans jag stryker matchtröjorna.
Denna turnering, något som jag skrev innan är döfött - sorgligt men sant.
Mest orolig så ingen HV-lirare blir skadad.

Pissdåliga

Känns ganska kontrolerat från Blues sida.

Veckans filmtips?

Ja du Laine…hur tänkte du ?

Visst, det är CHL men har man valt att ställa upp i turneringen så utgår jag från att man ger 100%.

Sen får gärna nån berätta för mig hur våra kära tränare tänker när man ställer upp med Eidstedt och O´Byrne när man har en offensiv tek när det är 5 minuter kvar och måste göra 2 mål.

Tack och hej CHL.

Nu krossar vi KHK på torsdag istället.

Skrattretande dåligt. HV möter finska ligans sämsta lag, som inte ens gör en bra match, och lyckas inte vända detta på hemmaplan. Helt bedrövligt.

Sämst:
Adam Almqvist. Igen. Sämre än O’Byrne i relation till förväntan hittills av säsongen.
Teemu Laine. Ruggigt dåliga beslut och alldeles för puckkär utan att uträtta något.
Filip Sandberg. Elstötar i handlederna.

Är genuint orolig.

Ja…man förstår att HV ligger i bottenträsket…det är mkt som behövs för att få denna skuta på rätt köl…

Hann bara se sista perioden och tur var kanske det. Passningsspelet och puckkontrollen var nog det sämsta jag någonsin sett! Det började med lite fart, sen blev det sämre och då tog Brithén time out och då blev det ÄNNU sämre!!! Undrar vad han sa? Med tanke på vilken effekt den time out-en fick så kanske vi ska va glada att man inte tar fler time outs än man gör i SHL.

Inte bra. Alls.

Men bra på ett sätt va ute ur CHL så att man kan lägga all energi på SHL nu, för det lär behövas…

Uttåget ur CHL är en axelryckning.

Spelet är det som oroar.

Tror på riktigt att vi ska vara sjukt glada om vi slipper kvala i år. Så sjukt kass backsidan kombinerat med att vi saknar snipers. Thörberg är så avdankad

Lite synd att vi åkte ur, hade behövt fler matcher där vi kunnat avtjäna avstängningar, ne skämt åt sidor vi förlorar rättvist mot finlands bottenlag och kan nu istället koncentrera oss på vår egna bottenstrid på torsdag.

Ja, Thörnberg kom inte fram den här matchen heller. Om jag kommer ihåg rätt så var hans adelsmärke förr (i kedjan med Davidsson och Voutilainen) att han alltid fanns framför mål. Nu bågar han alltid upp för att komma in i skottlägen i slottet men får i princip aldrig rätt passning där och om han får det så är han aldrig på plats för returer. Spelade han så i KHL där han defakto gjorde en hel del poäng?

Mycket snack om att HV har en dålig backsida. Men det är väl egentligen inte där man har problem för tillfället. 2 mål mod Frölunda, nollade mot DIF, 1 mål mot Växjö, 1 mål mot Blues borta och 1 mål i kväll talar väl sitt tydliga språk. Det är framåt som dom stora problemen finns.

Christensen totalt osynlig efter sin skada, Brithen bara en skugga av sitt riktiga jag, Törngren helt under isen, Sandberg totalt iskall, Önerud blandar och ger, Laine är bra när han vill men går just nu på tomgång. Men den som är allra sämst är Martin Thörnberg. Vad F-n har hänt med karlen. Han har ju inte ett rätt. Totalsämst. Ska han glida runt i tre år och lyfta en saftig lön? Skärpning Thörnberg!

Sen har jag en känsla av att Tedenby och Laine tappade sin produktivitet när dom hamnade i olika kedjor. Kanske dags att sätta ihop dom igen.

Förutom korta glimtar så tempot allt för lågt, vilket beror på dåligt passningsspel. Det ser så otroligt segt ut.

Mer prispengar hjälper ju dock inte en skvatt med att öka intresset för publiken att strömma till matcherna dock.
Nää, denna turnering blir alldeles för utdraget, tråkigt rent utav. Tråkigare än landslagets pajasturneringar.

Mvh Bitter

Nu kankse jag borde rätta in mig i ledet och hålla med men igentligen fattar jag inte varför CHL skulle va så himla tråkigt.

Det är hockey och europas (minus KHL) bästa lag ska koras. Verkar va ett moment 22 dock att folk tycker det är tråkigt för att det är dåligt med publik och då kommer inte publiken. För att få fart på det så skulle man behöva ha ännu billigare biljetter.

Sen är det viktigt att man går över till att endast sportsliga meriter kvalificerar en till turneringen. Blir mycket mer ärofyllt att vara med i CHL då. Så konceptet som sådant tycker jag borde vara bra och intressant för svensson!

Hoppas att man kan fixa till det här för ärligt talat, alla vinner på det om det blir drag runt det. 55 omgångar är inte mycket, några extra icke-shl matcher om året klarar man.

Känns som att lag ibland inte tar det på allvar bara, om det inte går så bra.

Jag fick till exempel känslan igår över att HV prioriterade SHL mycket högre genom att låta vissa med skavanker stå över (jag har dock ingen aning om hur allvarliga skadorna är/var så här kan jag ha totalt fel).
Visst, HV ska prioritera SHL men igår blev det övertydligt att CHL hade lägre status och då får jag ingen som helst lust att se matchen gratis på SVT Play heller, än mindre att betala för att gå på matchen om jag bott i Jönköping.

Måste säga att jag skäms över HV:s insats mot Espoo. Oavsett skador och avstängningar. Så här får det inte se ut!

Många supportrar säger att CHL är en Kalle Anka-turnering och att det är skönt att HV nu bara kan fokusera på SHL. Må så vara. Men med tanke på all den tid och resurser som HV som förening lägger på CHL tycker jag det är pinsamt att de inte verkar ta det på allvar.

Ska det se ut så här kan de lika gärna hoppa av samarbetet. För varför lägga en massa pengar och kraft (ja, det kostar mer än vad det smakar att vara med i CHL) på något man i slutändan verkar ge blanka fan i?

Känns oseriöst av ledningen att år efter år säga att CHL betyder något när det sedan ser ut som ett gör, och tyvärr känns förtroendet för Hult och styrelsen inte direkt större efter här.