CHL Åttondelsfinal 2:2: HV71 - Espoo Blues

Håller med, är också grymt besviken. Och att det är dåligt med publik håller inte som ursäkt heller. Är det tomt på läktaren så får man väll för fan visa varför folk gjorde fel som inte kom genom att bjuda på sin bästa hockey.

Ingen kritik, utan en fråga, har någon i HV sagt att det var en orsak till förlust eller dålig prestation? :confused: :neutral_face:

jkpglive.se/hv-tar-emot-esbo-blues

“På läktaren var det endast 1653 åskådare. CHL har fått mycket kritik om att turneringen inte väcker tillräckligt stort intresse, Martin Thörnberg håller med.
– Jag kan inte tänka mig att turneringen är där de vill att den ska vara. Det är klent med publik, det känns lite halvt avslaget. Så det känns lite som en träningsmatch istället för tävling, så det är tufft.
Tror du det påverkar inställningen för er spelare att det är så?
– Det ska inte ha någon betydelse. Men i SHL när vi spelar hemma och det är fullsatt så är det stor skillnad. Så det är klart det är stor skillnad. Det är tråkigt att det är så, säger han.”

Tack.

Konstigt, men visst, det ligger väl lite i det…
Att hänga upp sig på lite publik istället för att vilja vinna dock… ajabaja.

Jag tror ärligt talat inte att varken laget, eller föreningen, HV71 skiter i den här turneringen av just de skäl som du anger. Det är nog bara det att man faktiskt inte är bättre just nu än att man åkte ur i åttondelsfinalen. Någonting står ju inte rätt till i laget vilket både prestationen och Laines och Brithén öppna bråk på bänken igår samt Lindboms och spelarnas agerande på träningen idag vittnar om.

Laget underpresterar och det tar sig ett antal uttryck. Men det tycker jag är ett tecken på att man faktiskt bryr sig om att man åkte ur CHL mot sin vilja, snarare än det motsatta. Frågan är bara hur man ska få spelarna att gå i takt och kugga i. För om spelet vi såg igår fortsätter i SHL så kommer vi obönhörligen att vara cementerade i botten denna säsongen. Dock tror jag inte att vi tvingas kvala. Så illa tycker inte jag att det är (än iaf).